• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Jag fick mitt PS5 för 10 dagar sedan och har frtf inte öppnat förpackningen. Undrar om det är ett tecken att man inte kommer spela ngt:rolleyes: Vad säger ni övriga, har ni använt den lika mycket som ni hade tänkt er. Ska man behålla eller låta ngn annan ta över den.

Tack för tipset! Var har du fått den informationen? Jag kan inte hitta det någonstans.
Det stod på produktsidan för några dagar sedan men det kan kanske ha plockats bort sedan dess, oklart varför i så fall.
Jag fick mitt PS5 för 10 dagar sedan och har frtf inte öppnat förpackningen. Undrar om det är ett tecken att man inte kommer spela ngt:rolleyes: Vad säger ni övriga, har ni använt den lika mycket som ni hade tänkt er. Ska man behålla eller låta ngn annan ta över den.
Nja, det finns inte jättemånga exklusiva spel än så länge så just nu är det mest upphottade PS4-spel och något enstaka PS5-spel som körs i väntan på fler titlar. I februari släpps t.ex. Horizon Forbidden West och i mars kommer Gran Turismo 7 men även för multiplattformstitlar så får man ju en boost i form av högre framerate, högre upplösning osv. samt att det skett en hel förbättringar från förra generation på både hårdvaru- och mjukvarusidan. 🙂

Har blivit endel när familjen lagt sig under ledigheten.
Nu har vi covid hemma så har blivit endel nu med.
Men den blir inte använd så mkt ändå men kommer inte att sälja.

Det kommer inte bli billigare, så om du vill ha en PS5a så skulle inte jag sälja. Här hemma spelar mest pojken Rocket League, jag smygspelar lite Fifa 2022.

Kommer ju spännande spel framöver, själv är jag sugen på Cyberpunk som var en katastrof men verkar ha ordnat upp sig nu och kan nog bli bra på PS5.

Peppar inför Uncharted 4 remastered och Horizon Forbidden West!

ED55C81F-00BF-450B-A9F6-3CD26FAB7852.jpeg
FA56933A-F13B-4D5C-892E-347CD0D0FF66.png

Va är det fortfarande brist på ps5 haft min sen förra året.
Bra spelkonsol men så poppis kan den inte vara ? Eller är det brist på vissa komponenter?

Va är det fortfarande brist på ps5 haft min sen förra året.
Bra spelkonsol men så poppis kan den inte vara ? Eller är det brist på vissa komponenter?
Ja, det verkar inte bättre. Främst är det nog komponentbrist men också såklart efterfrågan, Xbox Series X led initialt av samma problem (och består ju i viss del av samma komponenter) men finns nu i god tillgång.

Ja, det verkar inte bättre. Främst är det nog komponentbrist men också såklart efterfrågan, Xbox Series X led initialt av samma problem (och består ju i viss del av samma komponenter) men finns nu i god tillgång.
Xbox har ingen SSD som PS5 har.
Jag jobbar inom IT och beställer en hel del hårdvara.. det är riktigt långa leveranstider på vissa halvledare, upp till 6-7 månader när det tidigare varit 1-2.

Xbox har ingen SSD som PS5 har.
Jag jobbar inom IT och beställer en hel del hårdvara.. det är riktigt långa leveranstider på vissa halvledare, upp till 6-7 månader när det tidigare varit 1-2.
Hur menar du, båda använder NVMe SSD (det var halva försäljningsargumentet från båda tillverkarna för next gen).

Hm. Du har rätt. Jag måste blandat ihop Xbox series X med Xbox One X.
Då vet jag inte varför det är brist på PS5 men inte Xbox series X.
Sony beräknas ha skeppat ca 17,3 miljoner konsoler 2021 och Microsoft ca 10,3, så där är nog förklaringen (skeppade är oftast ett dåligt mått men när den fortfarande är slut på hyllor överallt så får nog skeppade vara detsamma som sålda denna gång :)).

Köpte mitt från polen 🇵🇱 när hypen slog till här när det släpptes . Betalade ca 7k med frakt å allt . Samma konsol som säljs i Sverige ! Många tyckte jag var dum som betala en 500ing över priset i Sverige .. Men men , nått år senare har jag fortfarande en konsol och de inte ..

Köpte mitt från polen 🇵🇱 när hypen slog till här när det släpptes . Betalade ca 7k med frakt å allt . Samma konsol som säljs i Sverige ! Många tyckte jag var dum som betala en 500ing över priset i Sverige .. Men men , nått år senare har jag fortfarande en konsol och de inte ..
Ok?
Jag har två PS5. Båda köptes för 6k styck. Är jag coolare nu?
Men men...

Total newbie fråga men går det att ”linka” på Fortnite om en spelare har PS4 och en annan PS5?

Tillbaka
Topp