• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Hade givit upp att få tag på ett PS5! Fick helt plötsligt chansen att köpa ett från ett oväntat håll, kan TOMTEN vara inblandad?! Hmm...nja, tror inte det, då jag inte har varit snäll i år 😁

1382EA7C-36A2-4E6F-BA8D-6DE6706CA4E7.jpeg
8313DAEC-BC84-4AAC-ADB5-84514C6B8E6F.jpeg

7A938DC5-B39A-4EB5-B7B9-8F6D486FBF75.jpeg
BFC319E8-9197-45D3-BAFD-96B9542C91F5.jpeg
55F8EFCA-79B7-472D-8ED3-F7D8FE092C21.jpeg

F1B39A37-E5A0-4285-953A-9470B1E70F83.jpeg

Första spelet jag kör i denna maskin är såklart favvospelet NHL, hat även köpt på mig FIFA!

D90369B3-30BD-4C32-BE8C-8BB8FBCE71E7.jpeg

Hade givit upp att få tag på ett PS5! Fick helt plötsligt chansen att köpa ett från ett oväntat håll, kan TOMTEN vara inblandad?! Hmm...nja, tror inte det, då jag inte har varit snäll i år 😁

1382EA7C-36A2-4E6F-BA8D-6DE6706CA4E7.jpeg
8313DAEC-BC84-4AAC-ADB5-84514C6B8E6F.jpeg

7A938DC5-B39A-4EB5-B7B9-8F6D486FBF75.jpeg
BFC319E8-9197-45D3-BAFD-96B9542C91F5.jpeg
55F8EFCA-79B7-472D-8ED3-F7D8FE092C21.jpeg

F1B39A37-E5A0-4285-953A-9470B1E70F83.jpeg

Första spelet jag kör i denna maskin är såklart favvospelet NHL, hat även köpt på mig FIFA!

D90369B3-30BD-4C32-BE8C-8BB8FBCE71E7.jpeg
Snyggt! Ser att du skaffat den röda handkontrollen också, den tänkte jag hugga nu i mellandagarna.

Ser att det ligger ett PS5 Digital Edition här på köp&sälj. Tråkigt att det ska säljas till "marknadspris" här på KS - annonsera någon annanstans isåfall.

För er som är på jakt efter PS5 så använd dessa två länkar:

Ser att det ligger ett PS5 Digital Edition här på köp&sälj. Tråkigt att det ska säljas till "marknadspris" här på KS - annonsera någon annanstans isåfall.

För er som är på jakt efter PS5 så använd dessa två länkar:

Håller med. Köpte ett tidigare på forumet till självkostnadspris.

Beställde även ett nu på elgiganten. Man behöver vara medlem dock.

Om det ska vara listpris på allt som säljs skulle vi inte ha en enda Rolex-annons här. Så länge inte priset är värre än öppna marknaden har jag inga problem med det. Men han får ju skynda sig för att få ut sitt överpris, känns som tillgången börjar lossna nu.

vad är er ”killer app” för PS5, spelet som ni känner motiverar ett köp av konsolen.
Är lite sugen på ny hårdvara men det känns lite som syndromet ”Newer is better” snarare än att det faktiskt finns nåt spel värt att spela.

Jag har spelat non stop. PS5 spel och PS4 spel som nu kan spelas i 4k 60fps.
Lustigt detta. Övervägde att köpa en Xbox series X idag då Elgiganten hade den i butik, men tänkte att jag borde köpa PS5 först eftersom jag inte är nån Xbox-kille.
Fick i eftermiddag ett meddelande från en kollega som kommit över en PS5 och undrade om jag ville ha den till listpris.. så det blir nog en sån ändå :)

vad är er ”killer app” för PS5, spelet som ni känner motiverar ett köp av konsolen.
Är lite sugen på ny hårdvara men det känns lite som syndromet ”Newer is better” snarare än att det faktiskt finns nåt spel värt att spela.
För min del så är det bara PS4-titlar som gäller hittills då jag missade stora delar av last gen. Har ett par timmar in i God of War - jösses vilket bra spel.

Lustigt detta. Övervägde att köpa en Xbox series X idag då Elgiganten hade den i butik, men tänkte att jag borde köpa PS5 först eftersom jag inte är nån Xbox-kille.
Fick i eftermiddag ett meddelande från en kollega som kommit över en PS5 och undrade om jag ville ha den till listpris.. så det blir nog en sån ändå :)
Börja med det förinstallerade spelet Astros Playroom.

Spider-Man Miles Morales är nice, även Ratchet and Clank.

Death Stranding D.cut om du gillar annorlunda och story tunga spel

Like a Dragon om du gillar JRPG

Returnal om du gillar soul like spel

Guardians of the Galaxy om du gillar story och lite skönt pangande

För min del så är det bara PS4-titlar som gäller hittills då jag missade stora delar av last gen. Har ett par timmar in i God of War - jösses vilket bra spel.
Jag har ju God of war på PS2 kvar att spela tom :) Men cool.
Har varit lite tveksam till att hoppa in pga trött småbarnsförälder, en backlog av spel som går tillbaka till 8-bitars eran och inte minst svårigheten att komma över en till vettigt pris. Men om allt faller på plats kanske jag har en till nästa vecka, får se imorrn. Dags att kolla vilka spel som skall prioriteras.. Jag har ju några PS4-spel i backloggen också, men det verkar inte som att Last of us Part II eller RDR2 har någon speciell uppgradering.

Börja med det förinstallerade spelet Astros Playroom.

Spider-Man Miles Morales är nice, även Ratchet and Clank.

Death Stranding D.cut om du annorlunda och story tunga spel

Like a Dragon om du gillar JRPG

Returnal om du gillar soul like spel

Guardians of the Galaxy om du gillar story och lite skönt pangande
Hann ju precis posta innan dig. Tack för tipsen. Det är väl bara Ratchet & clank jag hört något om hitills, skall kolla upp dessa närmare.

Jag har ju God of war på PS2 kvar att spela tom :) Men cool.
Har varit lite tveksam till att hoppa in pga trött småbarnsförälder, en backlog av spel som går tillbaka till 8-bitars eran och inte minst svårigheten att komma över en till vettigt pris. Men om allt faller på plats kanske jag har en till nästa vecka, får se imorrn. Dags att kolla vilka spel som skall prioriteras.. Jag har ju några PS4-spel i backloggen också, men det verkar inte som att Last of us Part II eller RDR2 har någon speciell uppgradering.
Last of Us II kan spelas i 4k 60fps 💪🏼

Kan varmt rekommendera Ghost of Tsushima. Köper man eller uppgraderar till directors cut-versionen har man mången god timme framför sig.

Hämtade min PS5 förra måndagen. Tyvärr fick jag Covid på köpet men utan några symtom så det är väl mest tråkigt att ha två barn hemma i en vecka. Har lirat Last of us part 2 och har väl hunnit halvvägs. Skönt med bra prestanda, ingen lagg överhuvudtaget och tyst är den ju som utlovat.
Tyvärr lever inte TLOU2 upp till originalet och jag överväger att bara sluta spela det och inte fortsätta. Men först får det bli en paus för något helt annat innan jag ger det ett försök till.

Tack alla som gav input tidigare. @KenKun mfl

Tillbaka
Topp