• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

HSK

Patek
2-Faktor
Ja, speciellt då! Nä men jag tror det varierar, vet vintagepjäser som sålts på en eller två dagar den här månaden så det är nog ingen sanning att det är svårsålt i januari lika lite som allt flyger från hyllorna innan sommaren. :)
Nja, viss säsongsvariation förekommer säkert. Folk köper sommarklockor men det är få som köper sig en vinterklocka... ;) Jag tror dessutom att folk är mer benägna att spendera pengar överlag när det är sommartid, man äter ute oftare, åker på roadtrips, gör spontaninköp av klockor och andra onödiga prylar osv. Folk är mer spontana helt enkelt.

Däremot tror jag inte att det är någon skillnad mellan övriga månader på året, höst/vinter/vår osv. och januari borde inte heller vara "fattigare" än någon annan månad om man har lite koll på sin ekonomi och inte lever från löning till löning. Folk gör nog bara mer genomtänkta köp under resten av året medan sommaren är flipparsäsong numero uno.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nja, viss säsongsvariation förekommer säkert. Folk köper sommarklockor men det är få som köper sig en vinterklocka... ;) Jag tror dessutom att folk är mer benägna att spendera pengar överlag när det är sommartid, man äter ute oftare, åker på roadtrips, gör spontaninköp av klockor och andra onödiga prylar osv. Folk är mer spontana helt enkelt.

Däremot tror jag inte att det är någon skillnad mellan övriga månader på året, höst/vinter/vår osv. och januari borde inte heller vara "fattigare" än någon annan månad om man har lite koll på sin ekonomi och inte lever från löning till löning. Folk gör nog bara mer genomtänkta köp under resten av året medan sommaren är flipparsäsong numero uno.
Läskigt många som lever från löning till löning, och som inte har buffert för oplanerade kostnader
 

HSK

Patek
2-Faktor
Läskigt många som lever från löning till löning, och som inte har buffert för oplanerade kostnader
Ja, överlag är det tyvärr så men man kan ju tycka att folk som har råd att köpa klockor för tiotusentals eller hundratusentals kronor skulle ha någorlunda koll på sin ekonomi men det finns säkert folk även här som är överbelånade och/eller lever 25e till 25e.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Ja, överlag är det tyvärr så men man kan ju tycka att folk som har råd att köpa klockor för tiotusentals eller hundratusentals kronor skulle ha någorlunda koll på sin ekonomi men det finns säkert folk även här som är överbelånade och/eller lever 25e till 25e.
Läskigt många som lever från löning till löning, och som inte har buffert för oplanerade kostnader
Folk får väll leva som dom vill? Kan tycka att det är läskigt många som sitter på otroligt höga hästar på forum som detta! Stå med pekpinnar hur man ”bör göra” är skitnödigt’
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag ber om ursäkt ifall någon tog illa vid sig av mitt inlägg. Det var inte menat som en pekpinne utan var som sagt bara en personlig reflektion över trögsåldheten på ett forum för lyxkonsumtion och att det är trögsålt kan ju faktiskt bero på att folk har koll på sin ekonomi och avstår från onödig konsumtion.

Det är inte meningen att kladda ner tråden ytterligare och jag lämnar det vid detta men jag vill återigen be om ursäkt ifall mitt inlägg uppfattades som kritik vilket inte var min avsikt och jag beklagar även den onödigt hårda tonen, ska tänka på hur jag formulerar mig i fortsättningen. :happyhappy:
 
Topp