Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte annat än att hålla med.Kollade lite själv på annonserna och nominerar @ted IWC. 24.000kr nu.
Avslutad - IWC Mark XVI prisbump 24k
Säljer en fin iwc mark XVI. 39mm och 11mm tunn. Drog tillbaks annonsen då det framkom lite info om klockan som jag tidigare inte känt till. Men nu uppdaterad med full transparens. Klockan skall någon gång under sin livstid fått några index tillbakalimmade efter att de släppt. Något varken jag...klocksnack.se
Om man inte tycker det så är man ju dum i hövvet eller vet att man satt för högt pris, så känns ganska uppenbart att tråden inte till för att ge sig själv gratisreklam.
Ja, hade han köpt en bannerannons istället så hade han bidragit till driften av forumet och vi hade sluppit se spam i tråden. Win-win således.Så om man betalar för reklamen är det bättre?
Nä tappat intressetSchysst att jag får tycka vad jag vill. Du har fortfarande inte lyft en enda annons som inte är din egen.
Så om man betalar för reklamen är det bättre?
En uppriktigt fråga: tillbakalimmade index … är det limmade index på denna? Trodde i min enfald att de var målade. Vet att det inte är din klocka, men tillbakalimmade index på en sådan ny klocka diskvalificerar den från denna tråden i min bok.Kollade lite själv på annonserna och nominerar @ted IWC. 24.000kr nu.
Avslutad - IWC Mark XVI prisbump 24k
Säljer en fin iwc mark XVI. 39mm och 11mm tunn. Drog tillbaks annonsen då det framkom lite info om klockan som jag tidigare inte känt till. Men nu uppdaterad med full transparens. Klockan skall någon gång under sin livstid fått några index tillbakalimmade efter att de släppt. Något varken jag...klocksnack.se
En uppriktigt fråga: tillbakalimmade index … är det limmade index på denna? Trodde i min enfald att de var målade. Vet att det inte är din klocka, men tillbakalimmade index på en sådan ny klocka diskvalificerar den från denna tråden i min bok.
Helt enig!Må så vara. Men uppfriskande uppriktig annons, vill jag lägga till i så fall. De flesta hade nog inte nämnt det under förutsättningarna som beskrivs.
Tyckte också det lät konstigt. Ser ju målat/tryckt ut. Tycker inte det är en dealbraker ändå. Ted måste ha blivit hetsad och hotad att uppge det , från någon gammal ägare.En uppriktigt fråga: tillbakalimmade index … är det limmade index på denna? Trodde i min enfald att de var målade. Vet att det inte är din klocka, men tillbakalimmade index på en sådan ny klocka diskvalificerar den från denna tråden i min bok.
Tyckte också det lät konstigt. Ser ju målat/tryckt ut. Tycker inte det är en dealbraker ändå. Ted måste ha blivit hetsad och hotad att uppge det , från någon gammal ägare.
Av bilderna att döma så kan man ju gissa sig till att det handlar om index 6 och 9 då 6 ser ocentrerat ut och 9 något sned om bilden inte luras.@yonsson @Criss Cross @mace
Här var det drag eftersom min klocka diskuteras så hoppar jag in i diskussionen.
Ingen har hotat eller hetsat, fick ett pm som undrade om det var samma klocka som sålts förr på ks.
Kollade mitt serienr och de sista siffrorna stämde mot ett plastkort som synts lite halvt i en gammal annons.
Efter att ha talat med två tidigare ägare som själva inte vetat om det med indexen kom plastkortet/äkthetsintyget tillrätta.
Med den info jag nu fått kändes det inte rätt att inte vara transparent.
Gav själv 26500 o tyckte det var ett bra köp.
Vet ej hur många led den hoppat men den har fått sig en genomgång hos urmakare (med kvitto) blivit polerad efter att den sålts med tillbakalutade index. Så är i riktigt fint skick och går bra.
Men av anledningar som inte igentligen inte hör hit (försök att vara owg men sitter nu med 5klockor ) så vill jag flippa lite.
Tycker att den är rimligt prissatt. Har fått massor av bytesförslag men vill helst ha en försäljning och känner inte att jag måste sälja den av ekonomiska skäl så har inte haft så bråttom.
Slänger med några minuter gamla bilder.
Mittenbilderna under en uv ficklampa. 12,3,6,9 är applicerade de mindre indexen är nog som påstås tidigare målade.
Alltid undrat varför du inte säljer under Professional dealers här på KS?
Med tanke på skicket så är väl priset rimligt men inte billigt.Jag väljer att lyfta denna. Märks att det är tröga tider. Har man inte testat GS och vill göra det för första gången är denna grym.
Avslutad - Grand Seiko Sbgn003 PB 10/3
Grand Seikos GMT Sbgn003 på 39 mm. Säljes som fullset med allt som ingår vid nyköp. Utplockad 2021 med 5 års Grand Seiko garanti. Köpt av mig på forumet för ca 1 år sedan. Mycket sparsamt använd så skicket är det samma som vid köpet, bifogar därför en länk till annonsen från den tidigare ägaren...klocksnack.se
Gisses! Jag kollade inte på länken i annonsen till den förra. Någon som mekat på fyllan ser det ut som. Trist såklart men det är ändå rätt sällan man kollar på baksidan av klockan.Med tanke på skicket så är väl priset rimligt men inte billigt.
Repan på baksidan är småstörig men inte hela världen och sånt som händer, bandhornen ser ju dock ut som att någon har käkat på dem. Har man en så fin klocka kan man ju i alla fall försöka vara försiktig när man byter band.Gisses! Jag kollade inte på länken i annonsen till den förra. Någon som mekat på fyllan ser det ut som. Trist såklart men det är ändå rätt sällan man kollar på baksidan av klockan.
Repan på baksidan är småstörig men inte hela världen och sånt som händer, bandhornen ser ju dock ut som att någon har käkat på dem. Har man en så fin klocka kan man ju i alla fall försöka vara försiktig när man byter band.
- Helt fel exemplar, på en GS är ju bla finishen en stor del av njutningen, då skall man inte välja ett misshandlat exemplar. Lägg till nån krona och köp en fin, för modellen är trevlig!Jag väljer att lyfta denna. Märks att det är tröga tider. Har man inte testat GS och vill göra det för första gången är denna grym.
Avslutad - Grand Seiko Sbgn003 PB 10/3
Grand Seikos GMT Sbgn003 på 39 mm. Säljes som fullset med allt som ingår vid nyköp. Utplockad 2021 med 5 års Grand Seiko garanti. Köpt av mig på forumet för ca 1 år sedan. Mycket sparsamt använd så skicket är det samma som vid köpet, bifogar därför en länk till annonsen från den tidigare ägaren...klocksnack.se
Är det något att ha då?Ja, det är synd. Särskilt när dessa finns för så lite pengar.
Absolut inte. Köpte något liknande och det är bara skit.Är det något att ha då?
Det är bara lägga på 20sek och tejpa bandhornen så kör man med ett vanligt bandstiftverktygÄr det något att ha då?
Så har jag gjort i 30 år, funkar bra, men fått leda bandstift ngn gångDet är bara lägga på 20sek och tejpa bandhornen så kör man med ett vanligt bandstiftverktyg
Är det något att ha då?
Jag har kikat lite smått på den där. Är lite okunnig kring hur communityn är med GS. Hur viktigt är cert generellt? Om klockan inte passar köparen och man vill sälja den vidare. Sitter man med svarte Petter då eller är inte certet så viktigt för gemene GS-köpare?Jag vill lyfta denna. Det är helt enkelt en skitbra och trevlig klocka för precis 5 siffrigt.
Avslutad - Grand Seiko SBGX059 PB#1
Säljer en GS SBGX059 från 2015 enligt tidigare säljare. Servicehistorik okänd men går som den ska. Batteriet ska ha bytts för ca 2år sedan ( inget kvitto finns på det ) Allt på bild följer med (ytterbox, box, instruktionsbok & något papper, extra länkbitar + rispapper ) Saknar cert. Länken är...klocksnack.se
Jag har en sbgx063 som sitter väldigt säkert. Funkar till precis allt
Vilken 10-15-år gammal klocka är det viktigt på? Det är bara att handla.Jag har kikat lite smått på den där. Är lite okunnig kring hur communityn är med GS. Hur viktigt är cert generellt? Om klockan inte passar köparen och man vill sälja den vidare. Sitter man med svarte Petter då eller är inte certet så viktigt för gemene GS-köpare?