• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

- Håller med, fel tråd. Men många hämtar nog information om urverk från tex ”Caliber Corner” och även där står det att 8L35 är ett odekorerat GS-verk.
Men noggrannheten (8L/6L) uppges ju lika för båda verken (-10/+15 spd).
Håller med om att hålla med om att det är fel tråd för detta. Känner dock att jag måste fylla på med att två gossar på Magnussons Ur kom med samma uttalande (vid två olika tillfällen). Det ökar inte sanningshalten men visar hur alternativ fakta sakta blir en del av samhällets grundvalar.

Det här måste väl vara en no-brainer? Särskilt när vanliga månvarianten smyger uppåt 60k-strecket nu. Schysst pris av @Narnia och jag hoppas någon köper den snabbt innan jag slinter på PM- och betalaknappen sådär oturligt som det blir ibland 😅

Det här måste väl vara en no-brainer? Särskilt när vanliga månvarianten smyger uppåt 60k-strecket nu. Schysst pris av @Narnia och jag hoppas någon köper den snabbt innan jag slinter på PM- och betalaknappen sådär oturligt som det blir ibland 😅
Så bra så hela annonsen verkar vara raderad nu?

• Like
Reactions: LS

Vad va ”Sista chansen priset”? Ser att han bivit erbjuden 75k fr handlare

• Like
Reactions: LS
@Davesson Tudor Chrono är på riktigt billig nu!

Tjusig äldre DS med trevliga 25-451-verket är väldig prisvärt i min bok. När Seamasters från samma tid börjar kosta upp till 15k är det ju inte fy skam att det går att fiska upp ikoner som dessa för 2,5k.

Tjusig äldre DS med trevliga 25-451-verket är väldig prisvärt i min bok. När Seamasters från samma tid börjar kosta upp till 15k är det ju inte fy skam att det går att fiska upp ikoner som dessa för 2,5k.

Tack för tipset min vän. Köpte hem den där. Såg fin ut. Lite otippat att den inte är såld.
Vintage generellt är ju svårsålt här på brädan…

Är detta en likadan? Och i så fall bör denna också vara prisvärd?

Är detta en likadan? Och i så fall bör denna också vara prisvärd?

Senare modell utan dauphinevisare, annat verk, tavla och boett, skada på urtavlan också. Så nej, inte en likadan och inte jämförbar enligt mig. ☺️

Väcker lite liv i den här tråden igen! Vad säger panelen om den här? Är inte den väldigt prisvärd? Har noll koll på neo-vintage (som jag antar att en 30-årig klocka kan klassas som). Vad säger ni som kan era GMT Masters?

Tillbaka
Topp