• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Säljaren får gärna ta mer för sin klocka, det sköttes dock varken bra eller rätt.
Sen att folk överröser säljaren med mail i hopp om att få göra ett klipp istället för att påpeka om att den är för billig får stå för dem.
Ok, jag kan ha missat något i tråden är jag den första att erkänna! Men, hur gick det till i överenskommelsen mellan köpare och säljare? Hade dom bestämt de skulle göra affär och träffas upp? Isf. Så får jag ändra mig och ursäkta, missade att affären var så långt gången!

Ja alla ni helyllekillar som såg annonsen och nu reagerar kraftigt på händelseförloppet, ni borde ha PMat säljaren och upplyst honom om att den var för billig!

Ni borde bett honom uppdatera annonsen med ett marknadsmässigt pris istället för att själv försöka göra en god affär, eller?

Det är väl det minsta man kan begära på ett entusiastforum som detta.

;)

Ok, jag kan ha missat något i tråden är jag den första att erkänna! Men, hur gick det till i överenskommelsen mellan köpare och säljare? Hade dom bestämt de skulle göra affär och träffas upp? Isf. Så får jag ändra mig och ursäkta, missade att affären var så långt gången!
Du får gärna bläddra någon sida bak :)
Han hade samtal med flera stycken som var redo att köra ut till honom samma kväll, men sålde sedan till den som bjöd en tusenlapp mer. Kort sammanfattat.

Ja alla ni helyllekillar som såg annonsen och nu reagerar kraftigt på händelseförloppet, ni borde ha PMat säljaren och upplyst honom om att den var för billig!

Ni borde bett honom uppdatera annonsen med ett marknadsmässigt pris istället för att själv försöka göra en god affär, eller?

;)

image.png

I allt detta spektakel (för 5-6 tusen?)
köparen som bjöd mer än priset, har han inget ansvar/skam för att ha trissat upp priset? Något som är emot reglerna... Tycker och ser det som att säljaren ville sälja snabbt, sen att det blev budgivning istället för att första köparen inte var snabb nog är hajens (köparens) fel, inte en nybörjare med 70 inlägg...

Affären genomförs när man som säljare har likvid på kontot eller i handen. Det spelar väl ingen roll att man har haft ett "bra samtal". Ska man göra en bra affär slår man till när tillfället dyker upp. Bums. Med dom risker det innebär Risk/Reward. Finns inte utrymme att vela då. Då blir man utan. Om någon dessutom erbjuder en slant mer för att få någon form av förtur, ja, varför inte. Sluta gnäll o ta nya tag. Dyker upp fler möjligheter, så se till att förbereda dig och prata med frugan innan då.

Du får gärna bläddra någon sida bak :)
Han hade samtal med flera stycken som var redo att köra ut till honom samma kväll, men sålde sedan till den som bjöd en tusenlapp mer. Kort sammanfattat.
Suck! Så enkelt sitta o berätta om en affär du inte har full insyn i. Tydligen ska det låta som om jag haft en ö.k med flera "köpare" och både struntat i flertalet och dessutom "hetsat igång budgivning. FEL!!
Jag trodde värdet på klockan va ca 48-49. Nu vet alla det! Men ville ha en snabb, enkel och helst f2f affär. Thats it! Fick medd om fel pris...och jag är novis i klockvärlden och bad då om hjälp för värdering. MEN INNAN DETTA SKEDDE SÅ HADE JAG BLIVIT BJUDEN 45! Fick tror jag svar just 48-49 vill jag minnas. Och det va jag beredd på så inget konstigt där. Då va allt rätt.
Ang alla som jag "lurat" : någon skull fundera "bara några minuter"....fick själv ringa upp personen som då inte heller kunde ge svar. Men jag har "lurat" han.... Någon hade jag inte tid att prata med och sa bara ring efter 20.00. Denna har jag oxå då lurat.
Bestämde med 1 person , denna köpte oxå klockan f2f , punkt!

;)
Ja nu jävlar! Säljer köparen klockan för så litet som ett öre över inköpspris här på KS nästkommande år så hänger jag ut honom i "Minst prisvärda klockan på KS-tråden" där han skall brännas levande på bål! ;):cool:

Suck! Så enkelt sitta o berätta om en affär du inte har full insyn i. Tydligen ska det låta som om jag haft en ö.k med flera "köpare" och både struntat i flertalet och dessutom "hetsat igång budgivning. FEL!!
Jag trodde värdet på klockan va ca 48-49. Nu vet alla det! Men ville ha en snabb, enkel och helst f2f affär. Thats it! Fick medd om fel pris...och jag är novis i klockvärlden och bad då om hjälp för värdering. MEN INNAN DETTA SKEDDE SÅ HADE JAG BLIVIT BJUDEN 45! Fick tror jag svar just 48-49 vill jag minnas. Och det va jag beredd på så inget konstigt där. Då va allt rätt.
Ang alla som jag "lurat" : någon skull fundera "bara några minuter"....fick själv ringa upp personen som då inte heller kunde ge svar. Men jag har "lurat" han.... Någon hade jag inte tid att prata med och sa bara ring efter 20.00. Denna har jag oxå då lurat.
Bestämde med 1 person , denna köpte oxå klockan f2f , punkt!

Jag har bara utgått från vad du och och de potentiella köparna har sagt...

image.jpeg

image.jpeg

Läser man mellan raderna så såldes den till den som bjöd mest...
Svårare än så är det inte.
Läser man det som är beskrivet, så såldes klockan till den med mest stake. Rädda pojkar får inte pussa vackra flickor.
Exakt så är det.

Man kan faktist som köpare erbjuda en premie för att säljaren ska slippa alla velputtar som dyker upp.

Jag har bara utgått från vad du och och de potentiella köparna har sagt...

image.jpeg

image.jpeg
Detta är det sista jag skriver i ärendet.
Inte riktigt så du säger. Du påstår flera satt start klara i sina bilar och jag drar igång en budgivning. Var det inte typ så du skrev?
Och som jag sagt....får du högre bud än begärt pris så är det vanligt man säljer till dessa högre bud. Jag va helt öppen med detta! Berättade själv jag fått bud på 45 och då tar jag det. Men denna otroliga shock höjning på 1000kr kunde då även f2f köpare acceptera. Och jag föredrar f2f. Som jag skrev i annonsen. Det är det hela.
Men vart drar JAG igång budgivningen??? Säger bara att har du inte gjort en deal med någon så har jag väl rätt att välja köpare. Eller ????

Detta är det sista jag skriver i ärendet.
Inte riktigt så du säger. Du påstår flera satt start klara i sina bilar och jag drar igång en budgivning. Var det inte typ så du skrev?
Och som jag sagt....får du högre bud än begärt pris så är det vanligt man säljer till dessa högre bud. Jag va helt öppen med detta! Berättade själv jag fått bud på 45 och då tar jag det. Men denna otroliga shock höjning på 1000kr kunde då även f2f köpare acceptera. Och jag föredrar f2f. Som jag skrev i annonsen. Det är det hela.
Men vart drar JAG igång budgivningen??? Säger bara att har du inte gjort en deal med någon så har jag väl rätt att välja köpare. Eller ????
Du meddelar andra att du fått ett bud på 45k.
Om jag hade kontaktat dig och erbjudit dig 47k, skulle jag ha fått klockan då?

Heller kunde ge svar ? Du ringde upp och sa att en annan kommer och hämtar den. Hade de varit jag hade jag förklarar att jag har en annan köpare på g som kan komma ikväll och ger 45' , hur vill du göra!

Möjligt att det är så men du får ett mervärde i att du slipper vara nervös efter att du Swishat. Iaf om du gjort din läxa och läst säljarens referenstråd.

Jepp 100% sant, men still, du köper i butik betydligt billigare i utlandet.
Var kan man handla klockor billigare privat?

Ingenstans, men du köper utomlands billigare med garantier.
Förr på TTT och tidiga KS var det inte alls på samma nivå som det är idag, nu köper folk i mer eller mindre spekulativa syften klockor annorstädes för att sedan lägga ut dem för premium pris här på KS, trist utveckling kan jag bara konstatera.

Tillbaka
Topp