• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Jag förstår att många hörde av sig, och att det är självklart att du gör va du vill med din klocka, och att du säljer till vilket pris du vill! Det som många med mig blir upprörda över är nog att du hade en budgivning på den verkar det som?! Eller är vi helt ute och cyklar här, om du sålde den för 44k så är ju saken utraderad...

En sak jag undrar personligen, är hur du kom fram till priset 44k, det är ju väldigt billigt, naturligtvis så kan det ju va så att du inte lurkar omkring på K&S och inte visste att dom ligger närmare 50k nu för tiden. Det kan ju även vara så att du köpte den billigt också och där av att du tog det pris du tog, när du la ut annonsen.

Visst ärt det surt att förlora pengar, det skulle säkert jag också tycka, men det det känns som att man får bita i det sura äpplet ibland, men som någon skrev så skulle du dragit tillbaka klockan så klart, och lagt ut den på nytt, lätt att vara efterklok såklart!

Jaja...det är bara pengar, bara du och köparen är nöjd så är det väl bra!
Har inte förlorat pengar. Hoppas köparen själv kommenterar allt detta. Vad han tyckte, kände om affären. Och framförallt den så omtalade klockan. Kunde satt 49-50 och haft den på KS 3mån. Kände dock inte för det

Sälja sitt rykte som goodguy för en tusing till..? Kanske är skitsmma om man ändå inte har för avsikt att hänga kvar, vad vet jag..?

Håller med övriga kring detta beteende, ganska ruttet tycker jag.
När jag först så denna tänkte jag precis som flera av er att det var ett galet pris. Dessutom så är ju annonsen vag ang servicen. Jag menar att skriva byte av glas, insert, packningar etc indikerar tycker jag att klockan servats.

Men men det gamla uttrycket "om det är för bra för att vara...." visar sig ju stämma även denna gång.
KAN MAN VARA TYDLIGARE ÄN SKRIVA "NYTT GLAS NY INSERT"?????
DESSUTOM FOTA KVITTO DÄR BERGSTRÖMS SJÄLV SKRIVER GLAS&FÄRGSKALA.
HERREGUD....var fasan skriver jag något om service???

Sälja sitt rykte som goodguy för en tusing till..? Kanske är skitsmma om man ändå inte har för avsikt att hänga kvar, vad vet jag..?
Rykte som goodguy? Jag valde sätta lågt pris och det var fel. Fick flera bud på 45 så varför inte välja det liksom. Oxå detta va helt fel.
Men till ER som tror jag skulle smutsa ner mig, va girig etc för 1000kr..,,jo eller hur. Då borde jag väl satt 55 från början eller?

Har inte förlorat pengar. Hoppas köparen själv kommenterar allt detta. Vad han tyckte, kände om affären. Och framförallt den så omtalade klockan. Kunde satt 49-50 och haft den på KS 3mån. Kände dock inte för det

All cred till dig pga av detta @Peter@76, många inkl jag själv hade säkert tagit marknadsmässigt pris, visserligen sålde jag själv en Explorer 2a fullset för 37k ganska så nyligen, ligger några tusingar högre, men ansåg väl så länge jag inte förlorar pengar så, ja why not tänkte jag!

KAN MAN VARA TYDLIGARE ÄN SKRIVA "NYTT GLAS NY INSERT"?????
DESSUTOM FOTA KVITTO DÄR BERGSTRÖMS SJÄLV SKRIVER GLAS&FÄRGSKALA.
HERREGUD....var fasan skriver jag något om service???

Överanvändande av stora bokstäver är coolt, då får man verkligen fram sitt budskap på bästa sätt.... NOT!

Det jag reagerade på var du skriver etc efter byte av glas, insert packningar. Vad innebär etc menar du? Det antyder att något mer bytts/gjorts utöver det nämnda. Det var därför jag skrev att det var en vag beskrivning, just pga av användandet av ordet etc i den kontexten.

jag bryr mig inte om summan men att välja och sälja till någon annan när man har ett bra samtal och diskuterar och köra och hämta den samma kväll.

Överanvändande av stora bokstäver är coolt, då får man verkligen fram sitt budskap på bästa sätt.... NOT!

Det jag reagerade på var du skriver etc efter byte av glas, insert packningar. Vad innebär etc menar du? Det antyder att något mer bytts/gjorts utöver det nämnda. Det var därför jag skrev att det var en vag beskrivning, just pga av användandet av ordet etc i den kontexten.

Om man som eventuell köpare vill ha ett förtydligande av vad "etc" innebär i den specifika annonsen får man väl skicka ett PM. Gå in på sökfunktionen, sök på "etc" på K&S, återkom.

Rykte som goodguy? Jag valde sätta lågt pris och det var fel. Fick flera bud på 45 så varför inte välja det liksom. Oxå detta va helt fel.
Men till ER som tror jag skulle smutsa ner mig, va girig etc för 1000kr..,,jo eller hur. Då borde jag väl satt 55 från början eller?
Folk blir bara snea för att de missade en safirsub som de kunde tjänat en slant på.
Om du hade brutit ett ingånget avtal med någon om lägre pris så vore det sopigt att kränga till någon för en tusing till. Men om folk börjar erbjuda mer än du ville ha från början är du dum som tackar nej till nån som erbjuder en snabb, smidig deal.
Blir kul att se hur reaktionerna blir ifall liraren du sålde av lägger ut den för 55´ om nån månad :D

Glöm inte KS insamling till Barncancerfonden nu när du krängt en klocka :)
https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/

IGEN! Skriver klart o tydligt glas&insert. Bifogar kvitto. Får nu "skit" för jag är otydlig. Hur skulle jag skrivit så jag i ec framtid vet? Berätta gärna. Och etc är flertalet gummipackningar, metall ring (inte insert utan annan). Vilket vid ev samtal skulle framkommit.
Kom igen! Vilken nivå ska detta hamna på? Har köpare något ansvar alls??

Folk blir bara snea för att de missade en safirsub som de kunde tjänat en slant på.
Om du hade brutit ett ingånget avtal med någon om lägre pris så vore det sopigt att kränga till någon för en tusing till. Men om folk börjar erbjuda mer än du ville ha från början är du dum som tackar nej till nån som erbjuder en snabb, smidig deal.
Blir kul att se hur reaktionerna blir ifall liraren du sålde av lägger ut den för 55´ om nån månad :D

Glöm inte KS insamling till Barncancerfonden nu när du krängt en klocka :)
https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/
Haha jag vågar inte ens tänka tanken.

IGEN! Skriver klart o tydligt glas&insert. Bifogar kvitto. Får nu "skit" för jag är otydlig. Hur skulle jag skrivit så jag i ec framtid vet? Berätta gärna. Och etc är flertalet gummipackningar, metall ring (inte insert utan annan). Vilket vid ev samtal skulle framkommit.
Kom igen! Vilken nivå ska detta hamna på? Har köpare något ansvar alls??

klart köpare har ansvar, något annat menar jag inte. Eftersom du frågar så hade jag skrivit ut exakt vad som gjorts med klockan.

Men nu orkar jag inte skriva en massa mer inlägg om detta.

Ha en trevlig kväll!

Folk här inne har ju tappat det, om ingen deal är godkänd av säljaren så är ingen deal gjord. Säljaren väljer väl för i helvete själv vem han vill sälja till vare sig det är för att någon bjuder mer eller för att man känner sig bekvämare med en annan köpare. Vad tror folk K&S är? Välgörenhet?

@Peter@76 Hade du släppt den till den som kontakta dig först om denne matchade budet på 45? Hade du gjort det så tycker jag det är helt fair att säljaren fick en 1000 lapp till som plåster för ett som många säger för lågt marknadspris.

Sen kan vi givetvis spekulera om säljaren hade kört budgivning om inte annonsen hade uppmärksammats i trådarna men det är irrelevant.

Folk här inne har ju tappat det, om ingen deal är godkänd av säljaren så är ingen deal gjord. Säljaren väljer väl för i helvete själv vem han vill sälja till vare sig det är för att någon bjuder mer eller för att man känner sig bekvämare med en annan köpare. Vad tror folk K&S är? Välgörenhet?
Nää det är inte OK om folk missat att köpa en klocka till galet underpris.
Har någon frågat om logg från överenskommelsen där köpare och säljare "skakat hand" på priset? Hade svårt att finna det i tråden faktiskt

Nää det är inte OK om folk missat att köpa en klocka till galet underpris.
Har någon frågat om logg från överenskommelsen där någon "skakat hand" på priset och gjort Sitt som köpare? Hade svårt att finna det i tråden faktiskt

Annonserar man via KS, så är väl det minsta man kan begära från säljaren att den går igenom reglerna först, eller? Det är ändå gratis.

Säljaren startade budgivning, vilket inte är ok, eller tycker ni att det ska bli norm nu?

Annonserar man via KS, så är väl det minsta man kan begära från säljaren att den går igenom reglerna först, eller? Det är ändå gratis.

Säljaren startade budgivning, vilket inte är ok, eller tycker ni att det ska bli norm nu?

Det är inte litet av ett undantag att en säljare har så lite koll på vad klockan sin är värd? Är det inre lite i KS anda då att påpeka för denne att det inte är ett marknadsmässigt pris?
Fast det är sant, regler är ju till för att följas slaviskt.

Det är inte litet av ett undantag att en säljare har så lite koll på vad klockan sin är värd? Är det inre lite i KS anda då att påpeka för denne att det inte är ett marknadsmässigt pris?
Det är inte vi andra som säljer så varför ska vi lägga oss i en prissättning som är för låg? Dessutom borde den påstådda enorma mängden PM till säljaren i detta fall fått honom att tänka att 44k nog var lite lågt.

Säljaren får gärna ta mer för sin klocka, det sköttes dock varken bra eller rätt.
Sen att folk överröser säljaren med mail i hopp om att få göra ett klipp istället för att påpeka om att den är för billig får stå för dem.

Om det är till någon tröst för nya forumbesökare var prisnivån bra för bara ett halvår sen.

EDIT: Fel tråd, ber om ursäkt för det.

Tillbaka
Topp