• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Uppenbart känsligt ämne, det här med prissättning. En paradox; säljare vill få bra betalt för sina klockor, köpare vill betala så lite som möjligt. Ingen större skillnad mot hur det är i det profana livet utanför KS ;)

En prisbump som borde göra skillnad, samtidigt kanske 29.000 kr var ett lämpligare utgångspris? Eller?

Beror väl kanske på hur man definierar prisvärt, 30' kanske inte är löjligt billigt men känns väl väldigt prisvärt? Har ju inte dykt upp så många navitimers här på ks under 2016 men senast för någon vecka såldes en liknande från 2002 för 30', så en sex år yngre för samma pris känns väl rätt schysst? Rätta mig om jag har fel, jag är fortfarande rätt blöt bakom öronen trots allt lurkande här :D

Beror väl kanske på hur man definierar prisvärt, 30' kanske inte är löjligt billigt men känns väl väldigt prisvärt? Har ju inte dykt upp så många navitimers här på ks under 2016 men senast för någon vecka såldes en liknande från 2002 för 30', så en sex år yngre för samma pris känns väl rätt schysst? Rätta mig om jag har fel, jag är fortfarande rätt blöt bakom öronen trots allt lurkande här :D
Jag har inte heller så bra koll på nyare Navitimers...

Var då? Billigaste jag hittar på Chrono24 för 25600 är 28200 och så ska det på ca 100 EUR frakt på det.
Finns en blå på forumet för 26700kr.

Skrev nyare inte helt nya ;)
Har dock köpt en helt ny pelagos med inhouse för 29000kr själv i våras så det går att hitta bra priser på dem.

Finns en blå på forumet för 26700kr.

Skrev nyare inte helt nya ;)
Har dock köpt en helt ny pelagos med inhouse för 29000kr själv i våras så det går att hitta bra priser på dem.
Hm ok, hittar den inte när jag söker på Pelagos på forumet, men jag sålde en blå 25600 för 27 från 2015 tidigare. Det förhindrar ju inte att 22 är ett bra pris om man nu hellre vill ha den gamla med cleanare tavla :)

• Like
Reactions: Oli
Hm ok, hittar den inte när jag söker på Pelagos på forumet, men jag sålde en blå 25600 för 27 från 2015 tidigare. Det förhindrar ju inte att 22 är ett bra pris om man nu hellre vill ha den gamla med cleanare tavla :)
Nä det gör det inte. Det är ett helt okej pris. Jag sålde min för 20 jämnt igår men med lite mer slitage på länken.

Problemet med den klockan är dock att den passar bättre som fotboja än runt handleden om man inte har bodybuilder armar...

(Ja, jag är klen och avundsjuk på er som kan bära upp grövre klockor ;))

Problemet med den klockan är dock att den passar bättre som fotboja än runt handleden om man inte har bodybuilder armar...

(Ja, jag är klen och avundsjuk på er som kan bära upp grövre klockor ;))

Nej den hade varit alldeles för stor på mig med, men ändå tycker jag att den är supercool! Förstår inte att den inte blivit såld!

Tillbaka
Topp