Fick dock svar på min fråga i inlägget ovan.Jag tycker mig mellan raderna läsa att det var dödsknark han sålde och inte en klocka vi kanske har livlig fantasi du och jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick dock svar på min fråga i inlägget ovan.Jag tycker mig mellan raderna läsa att det var dödsknark han sålde och inte en klocka vi kanske har livlig fantasi du och jag.
Precis, har själv hört så många gånger att....... Jag ska bara kolla, jag återkommer när jag har.........Affären genomförs när man som säljare har likvid på kontot eller i handen. Det spelar väl ingen roll att man har haft ett "bra samtal". Ska man göra en bra affär slår man till när tillfället dyker upp. Bums. Med dom risker det innebär Risk/Reward. Finns inte utrymme att vela då. Då blir man utan. Om någon dessutom erbjuder en slant mer för att få någon form av förtur, ja, varför inte. Sluta gnäll o ta nya tag. Dyker upp fler möjligheter, så se till att förbereda dig och prata med frugan innan då.
Att säljaren får flera bud är väl knappast något som denne kan styra. Skulle jag ha kontakt med en köpare som erbjuder begärt pris för att sedan (innan en deal är gjord) bli erbjuden ett högre pris, då hade jag självklart tagit det högre. Givetvis hade jag informerat den jag först etablerat kontakt med. Med det sagt så har säljaren knappast startat någon budgivning. Det är fritt att bjuda över, inte att sälja genom budgivning.Annonserar man via KS, så är väl det minsta man kan begära från säljaren att den går igenom reglerna först, eller? Det är ändå gratis.
Säljaren startade budgivning, vilket inte är ok, eller tycker ni att det ska bli norm nu?
Oavsett vad du tycker, så säljer man till vem man vill. Ingenting du kan göra någonting åt.Låter som en budgivning i min värld.
Självklart, om man säljer enligt riktlinjerna på KS.Oavsett vad du tycker, så säljer man till vem man vill. Ingenting du kan göra någonting åt.
Att säljaren får flera bud är väl knappast något som denne kan styra. Skulle jag ha kontakt med en köpare som erbjuder begärt pris för att sedan (innan en deal är gjord) bli erbjuden ett högre pris, då hade jag självklart tagit det högre. Givetvis hade jag informerat den jag först etablerat kontakt med. Med det sagt så har säljaren knappast startat någon budgivning. Det är fritt att bjuda över, inte att sälja genom budgivning.
Självklart. Vilket så även har skett. Annars bör säljaren ha blivit korrigerad vid detta laget. Du gör en tramsig och naiv tolkning.Självklart, om man säljer enligt riktlinjerna på KS.
Det är alltså ok att lägga ut en klocka till fast pris via KS och sedan sälja den till högstbjudande?Självklart. Vilket så även har skett. Annars bör säljaren ha blivit korrigerad vid detta laget. Du gör en tramsig och naiv tolkning.
Säljaren tog inte in några bud utan blev erbjuden ett högre bud av en person som snabbt kunde hämta klockan. Sluta förstora upp det som om att säljaren har haft en privat auktion här på KS, det har inte skett.Det är alltså ok att lägga ut en klocka till fast pris via KS och sedan sälja den till högstbjudande?
Det är alltså ok att lägga ut en klocka till fast pris via KS och sedan sälja den till högstbjudande?
Du kan inte vara så gammal?Det är alltså ok att lägga ut en klocka till fast pris via KS och sedan sälja den till högstbjudande?
Grundläggande avtalsrätt hade nog inte varit en dum idé att läsa in sig på för de flesta här.Lite grundläggande avtalsrätt så här på kvällskvisten. Inte fel alls. Ryktet gör gällande att @Spencer66 är en fena på detta området. Hans favoritlektyr är allt författat av Axel Adlercreutz.
Grundläggande avtalsrätt hade nog inte varit en dum idé att läsa in sig på för de flesta här.
Och Adlercreutz får oförtjänt mycket skit på programmet numera för att vara svårläst.
Säljaren sa själv att han hade gått ut till andra köpare att han hade blivit erbjuden 45. Jag frågade om han hade sålt den till mig om jag kontrade med 47, vilket han svarade ja på.Säljaren tog inte in några bud utan blev erbjuden ett högre bud av en person som snabbt kunde hämta klockan. Sluta förstora upp det som om att säljaren har haft en privat auktion här på KS, det har inte skett.
Tycker vi alla kan citera denna. Detta sker givetvis i båda riktningarna(sälja lägre för olika anledningar t.ex. f2f/GTG istället för posta kanske).Säljaren tog inte in några bud utan blev erbjuden ett högre bud av en person som snabbt kunde hämta klockan. Sluta förstora upp det som om att säljaren har haft en privat auktion här på KS, det har inte skett.
Är du bitter för att du inte fick göra ett klipp? Släpp det, ta ett glas vatten och läs en tråd som gör dig glad istället för att slösa massa energi på att upprepa dig. Din åsikt har gått fram och du upprepar dig bara, har du något mer att tillägga?Säljaren sa själv att han hade gått ut till andra köpare att han hade blivit erbjuden 45. Jag frågade om han hade sålt den till mig om jag kontrade med 47, vilket han svarade ja på.
Som sagt. I min värld låter det som en budgivning, sedan får ni andra tycka något annat.
Och ja, vi pratar fortfarande om en klocka som annonserades ut till ett fast pris.
Jag minns bara att jag var inne i tvåan en sväng i våras och tyckte den var bättre än jag mindes den från när det begav sig första gången...Den som faktiskt i ärlighetens namn förstod tvåan kan ju gärna få ringa mig och ge en sammanfattning.
Jag minns bara att jag var inne i tvåan en sväng i våras och tyckte den var bättre än jag mindes den från när det begav sig första gången...
Annars finns ju Ramberg.
Jag minns bara att jag var inne i tvåan en sväng i våras och tyckte den var bättre än jag mindes den från när det begav sig första gången...
Annars finns ju Ramberg.
Nej, jag ville inte köpa klockan. Det kan säljaren intyga.Är du bitter för att du inte fick göra ett klipp? Släpp det, ta ett glas vatten och läs en tråd som gör dig glad istället för att slösa massa energi på att upprepa dig. Din åsikt har gått fram och du upprepar dig bara, har du något mer att tillägga?
Det gör det sannerligen Har ingenting emot dig, tyckte bara det blev lite tjatigt. Ha en fin kväll!Jag tycker bara att det är lustigt
Nej, jag ville inte köpa klockan. Det kan säljaren intyga.
Vi kommer ingen vart. Life goes on.
Det gör det sannerligen Har ingenting emot dig, tyckte bara det blev lite tjatigt. Ha en fin kväll!
Svårt att veta vad som är prisvärt när det ändå blir BUDGIVNING!!Känns som det är grymt mycket off topic nu... Flera sidor och inte ett enda tips på en prisvärd klocka!
Det är du inte ensam om. Å andra sidan kan man skita i prispoliserna och bara sätta det pris man vill ha och sälja till den man villSnart vågar man inte annonsera på KS. Antingen är klockan för dyr, för billig eller så blir man hängd för att man väljer vem man vill sälja till.
Det är du inte ensam om. Å andra sidan kan man skita i prispoliserna och bara sätta det pris man vill ha och sälja till den man vill
Hade varit intressant att få grundarnas åsikter om stämningen i den här tråden och minst prisvärda tråden.
(@Spencer66 @daviden @Denke)
Annonserar man via KS, så är väl det minsta man kan begära från säljaren att den går igenom reglerna först, eller? Det är ändå gratis.
Säljaren startade budgivning, vilket inte är ok, eller tycker ni att det ska bli norm nu?
Säljaren sa själv att han hade gått ut till andra köpare att han hade blivit erbjuden 45. Jag frågade om han hade sålt den till mig om jag kontrade med 47, vilket han svarade ja på.
Som sagt. I min värld låter det som en budgivning, sedan får ni andra tycka något annat.
Och ja, vi pratar fortfarande om en klocka som annonserades ut till ett fast pris.