• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Affären genomförs när man som säljare har likvid på kontot eller i handen. Det spelar väl ingen roll att man har haft ett "bra samtal". Ska man göra en bra affär slår man till när tillfället dyker upp. Bums. Med dom risker det innebär Risk/Reward. Finns inte utrymme att vela då. Då blir man utan. Om någon dessutom erbjuder en slant mer för att få någon form av förtur, ja, varför inte. Sluta gnäll o ta nya tag. Dyker upp fler möjligheter, så se till att förbereda dig och prata med frugan innan då.
Precis, har själv hört så många gånger att....... Jag ska bara kolla, jag återkommer när jag har.........
Inget avtal innan nån skriver eller säger .....Jag tar den!
Har man en bra klocka ute till bra pris så har man ofta fler konversationer igång samtidigt.
/j

Annonserar man via KS, så är väl det minsta man kan begära från säljaren att den går igenom reglerna först, eller? Det är ändå gratis.

Säljaren startade budgivning, vilket inte är ok, eller tycker ni att det ska bli norm nu?
Att säljaren får flera bud är väl knappast något som denne kan styra. Skulle jag ha kontakt med en köpare som erbjuder begärt pris för att sedan (innan en deal är gjord) bli erbjuden ett högre pris, då hade jag självklart tagit det högre. Givetvis hade jag informerat den jag först etablerat kontakt med. Med det sagt så har säljaren knappast startat någon budgivning. Det är fritt att bjuda över, inte att sälja genom budgivning.

Att säljaren får flera bud är väl knappast något som denne kan styra. Skulle jag ha kontakt med en köpare som erbjuder begärt pris för att sedan (innan en deal är gjord) bli erbjuden ett högre pris, då hade jag självklart tagit det högre. Givetvis hade jag informerat den jag först etablerat kontakt med. Med det sagt så har säljaren knappast startat någon budgivning. Det är fritt att bjuda över, inte att sälja genom budgivning.

Lite grundläggande avtalsrätt så här på kvällskvisten. Inte fel alls. Ryktet gör gällande att @Spencer66 är en fena på detta området. Hans favoritlektyr är allt författat av Axel Adlercreutz. :)

Lite grundläggande avtalsrätt så här på kvällskvisten. Inte fel alls. Ryktet gör gällande att @Spencer66 är en fena på detta området. Hans favoritlektyr är allt författat av Axel Adlercreutz. :)
Grundläggande avtalsrätt hade nog inte varit en dum idé att läsa in sig på för de flesta här.
Och Adlercreutz får oförtjänt mycket skit på programmet numera för att vara svårläst.

Säljaren tog inte in några bud utan blev erbjuden ett högre bud av en person som snabbt kunde hämta klockan. Sluta förstora upp det som om att säljaren har haft en privat auktion här på KS, det har inte skett.
Säljaren sa själv att han hade gått ut till andra köpare att han hade blivit erbjuden 45. Jag frågade om han hade sålt den till mig om jag kontrade med 47, vilket han svarade ja på.

Som sagt. I min värld låter det som en budgivning, sedan får ni andra tycka något annat.
Och ja, vi pratar fortfarande om en klocka som annonserades ut till ett fast pris.

Säljaren tog inte in några bud utan blev erbjuden ett högre bud av en person som snabbt kunde hämta klockan. Sluta förstora upp det som om att säljaren har haft en privat auktion här på KS, det har inte skett.
Tycker vi alla kan citera denna. Detta sker givetvis i båda riktningarna(sälja lägre för olika anledningar t.ex. f2f/GTG istället för posta kanske).

Säljaren sa själv att han hade gått ut till andra köpare att han hade blivit erbjuden 45. Jag frågade om han hade sålt den till mig om jag kontrade med 47, vilket han svarade ja på.

Som sagt. I min värld låter det som en budgivning, sedan får ni andra tycka något annat.
Och ja, vi pratar fortfarande om en klocka som annonserades ut till ett fast pris.
Är du bitter för att du inte fick göra ett klipp? Släpp det, ta ett glas vatten och läs en tråd som gör dig glad istället för att slösa massa energi på att upprepa dig. Din åsikt har gått fram och du upprepar dig bara, har du något mer att tillägga?

Jag minns bara att jag var inne i tvåan en sväng i våras och tyckte den var bättre än jag mindes den från när det begav sig första gången...
Annars finns ju Ramberg.

Hade faktiskt nöjet att få ha Christina som föreläsare. På den tiden var inte hennes böcker accepterade tyvärr. Det gav mig en del huvudvärk men också ett AB.

Är du bitter för att du inte fick göra ett klipp? Släpp det, ta ett glas vatten och läs en tråd som gör dig glad istället för att slösa massa energi på att upprepa dig. Din åsikt har gått fram och du upprepar dig bara, har du något mer att tillägga?
Nej, jag ville inte köpa klockan. Det kan säljaren intyga.
Vi kommer ingen vart. Life goes on.

Spontant ett rätt så fattigt förfarande att inte stå för sin annons och sälja för det man bett om. Dock är det rätt vanligt att lallare satt ut sina klockor och om/när de fått två eller fler svar på sin annons drar tillbaka klockan för att lägga ut den igen dyrare..

Personligen skulle det aldrig falla mig in i att trissa pris om jag varit så dåligt påläst på värdet av min produkt. Antar att jag är lite av en idiot.

Håller för övrigt med om glassen. Jag saknar entusiastkänslan där glada entusiaster har möjlighet att göra en bra affär på klockor de gillar. K&S är bara en gratisversion av Blocket. Självklart både bra och dåligt men det funkar inte så som man på något naivt sätt önskat att det borde göra.

Var och en gör som de vill och får sedan leva med sina beslut.

Trevlig kväll!

Snart vågar man inte annonsera på KS. Antingen är klockan för dyr, för billig eller så blir man hängd för att man väljer vem man vill sälja till.
Det är du inte ensam om. Å andra sidan kan man skita i prispoliserna och bara sätta det pris man vill ha och sälja till den man vill :)

Hade varit intressant att få grundarnas åsikter om stämningen i den här tråden och minst prisvärda tråden.
(@Spencer66 @daviden @Denke)

Det är du inte ensam om. Å andra sidan kan man skita i prispoliserna och bara sätta det pris man vill ha och sälja till den man vill :)

Hade varit intressant att få grundarnas åsikter om stämningen i den här tråden och minst prisvärda tråden.
(@Spencer66 @daviden @Denke)

Min högst personliga åsikt är att det är bra med transparens och att vi självklart ska kunna diskutera annonser på ett vuxet sätt. Vilket borde kunna göras (och ofta görs) i dessa trådar

Jag kan också konstatera att det i de här trådarna är ungefär samma personer som dividerar om ungefär samma saker ungefär hela tiden och påfallande ofta om andra saker än specifika annonser. Dessutom på ett lite snarstucket och trist sätt. Vilket är synd eftersom det gör tråden mindre intressant och meningsfull.

Övriga 99% av forumets medlemmar och besökare köper och säljer klockor på KS annonssidor friktionsfritt med nöjda säljare och köpare. ;)

Annonserar man via KS, så är väl det minsta man kan begära från säljaren att den går igenom reglerna först, eller? Det är ändå gratis.

Säljaren startade budgivning, vilket inte är ok, eller tycker ni att det ska bli norm nu?

Jag har läst reglerna. Står fast vid min originalpost.

Fast det är väl taget lite ur sin kontext?
Han svarade ju något i stil med "Ja, om jag inte hade något annat bud/deal"
Vilket kan läsas som om han inte fått något annat bud eller intressenter och du dyker ner som en blixt från klar himmel och erbjuder 47' givetvis säljer han då.

Lägger ingen värderingen i detta, men att utelämna vad han faktiskt skrev gör att det tolkas helt annorlunda

Tillbaka
Topp