• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Typ, men inget värt att orda om i sig. Är inte rimligt att lägga på 25% i moms i priset.
Du har säkert rätt. Jag lär kanske bli varse en dag då säljaren ifråga ofta har objekt som intresserar mig.
Det beror ju på från vilket land klockan skickas ifrån. Inte så långt till t ex Italien. Vet vi säkert att klockan är i Schweiz? Kanske är den i Sverige?
Nej, det vet man ju inte såklart. Fullt möjligt att objekten bara förmedlas i många fall.
Blir intressant att se vad modellen bottnar ut på för pris.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är ingen Seikofantast och har kan ha dålig koll men var inte denna modell det mest prisvärda man kunde hitta för 35k, slutsåld överallt, kommer öka i värde osv osv...
Verkar som sagt inte vara fallet...
Diskuterad klocka är död pga säljaren, svårare än så är det inte. Är tämligen säker på att jag (eller någon annan med referenser och boende i Sverige) skulle kunna sälja min/sin imorgon för minst 30.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Edit: felcitering


Är inte servicen på denna rätt dyr? Ca 7k vad jag sett?
allt är relativt. Kan kosta från 6K och uppåt via swatch group. Via oberoende urmakare kan det bli billigare. Vill man ha en LE Speedmaster så är det nog inget dumt pris. Annars kan man såklart få en vanlig servad för det priset.
 
  • Like
Reactions: Bas

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Diskuterad klocka är död pga säljaren, svårare än så är det inte. Är tämligen säker på att jag (eller någon annan med referenser och boende i Sverige) skulle kunna sälja min/sin imorgon för minst 30.

Vad är grejen med säljaren? Är han en företagare? Klockan är ju såld av KM så Skatteverket har redan fått sina momspengar för den.
 

Bas

Patek
Edit: felcitering



allt är relativt. Kan kosta från 6K och uppåt via swatch group. Via oberoende urmakare kan det bli billigare. Vill man ha en LE Speedmaster så är det nog inget dumt pris. Annars kan man såklart få en vanlig servad för det priset.

Annonsören svarar inte på mitt PM så det blir väl inget endå !!
Blir snart en annan deal ist :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jättetråkig Rolex?;)
Rolex är ju värsta lyxiga ju!
IMG_7150.jpg
 
Topp