• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Finns ju inte ens i lager och jag är tämligen säker på att frakt tillkommer.
Nä det stämmer ju iofs, 6-10 dgr för att bli leveransklar och sedan 2-6 dgr leverans. Givet is tillkommer frakt. Frakten står ju oftast specad, 245 kr i detta fall. Dvs totalt 14 642 kr levererad och klar om man nu står ut att vänta ca två veckor på leverans. Ber om ursäkt för att jag ljög, påstådda 14 500 kr är alltså 14 642 kr inkl frakt ;)

Nä det stämmer ju iofs, 6-10 dgr för att bli leveransklar och sedan 2-6 dgr leverans. Givet is tillkommer frakt. Frakten står ju oftast specad, 245 kr i detta fall. Dvs totalt 14 642 kr levererad och klar om man nu står ut att vänta ca två veckor på leverans. Ber om ursäkt för att jag ljög, påstådda 14 500 kr är alltså 14 642 kr inkl frakt ;)

Billig frakt! Såg aldrig att den var specad nånstans.

Det var ju ett value adding svar....
Fast ska man vara petig så finns det en instruktion på hur man ska tänka och vilka punkter som kan vara intressant för en köpare.....om man inte vill att alla ska sitta och googla varje klockannons för att få mer info. Jag känner sällan igen alla klockor på K/S och måste först kolla fotot för att sedan sitta och googla för att veta om det är rätt klocka o rätt pris.

Kan man då inte heller stava så har man ett helvete när säljaren skriver in fel namn och ref.nr på klockan....men jag har blivit rätt duktig på bildgoogling....;)NOT

Här finns det att läsa: https://klocksnack.se/threads/tips-för-säljare.17055/

De där dagantalet stämmer aldrig från vad jag hört/upplevt. Skulle räkna med minst det dubbla, om inte mer.
"6-10 dagar" dvs. 2 veckor blir således lätt 1 månad eller mer.

De där dagantalet stämmer aldrig från vad jag hört/upplevt. Skulle räkna med minst det dubbla, om inte mer.
"6-10 dagar" dvs. 2 veckor blir således lätt 1 månad eller mer.
Tills man skriver att det gått över tiden och att man vill avboka ordern. Då är det helt plötsligt för sent då de skickat klockan samma dag och PRECIS skulle meddela mig det. ;)

(Eller så var det en slump, men kändes lite väl lägligt.)

Jag filtrerar bort de som inte har klockan i lager. Det känns som att de chansar genom att erbjuda något de inte äger. När dväl sålt börjar jakten. Det ökar sannolikheten att klockan på bilden inte är de du är intresserad av. Det skapar bara problem att befatta sig med den typen av handlare. Eftersom de inte vet priset på den klocka du tittar på, kan de inte deala som en som har den i lager och vet vad den kostat att köpa in.

Senast ändrad:
Jag filtrerar bort de som inte har klockan i lager. Det känns som att de chansar genom att erbjuda något de inte äger. När dväl sålt börjar jakten. Det ökar sannolikheten att klockan på bilden inte är de du är intresserad av. Det skapar bara problem att befatta sig med den typen av handlare. Eftersom de inte vet priset på den klocka du tittar på, kan de inte deala som en som har den i lager och vet vad den kostat att köpa in.

Det finns ju köpare som bokat och betalat klockor hos handlare på C24 och sen visar det sig att klockan inte gick att få tag i. Pengarna betalas tillbaka efter några veckors väntan och har man otur så försvinner en del i kursdiff och ev avgift till C24.

Sjukt billigt! Dock förstår jag inte varför leveranstiden ska vara 1-2 veckor om den finns i lager.
Köpte en subc från Showcommerce och den levererades inom 24h. Förvisso kostade inte den frakten lite mer än 286kr.

Kostar 1619 eur enl hemsidan och dom har bara en hemma. Iofs rätt billigt ändå. Köp min istället 15 lax och som ny:)
IMG_0504.PNG

Tillbaka
Topp