• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Med tanke på att alla inbillar sig att en 116520 ska kosta minst 120’ så bör detta vara K&S bästa klipp nu. @sherwan
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520.81289/
Som @marlun säger så kommer ju inga tillbehör till klockan. De som går för 120+ är oftast fullset och mycket nyare. Denna är 12 år gammal och står ingenting om servicehistorik.

Är nog ett bra pris men som sagt, en 2015 med fullset är inget konstigt att det kostar 20k mer. Typ så.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Med tanke på att alla inbillar sig att en 116520 ska kosta minst 120’ så bör detta vara K&S bästa klipp nu. @sherwan
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520.81289/
Säkert rimligt utifrån hur marknaden ser ut. Frågan jag ställer mig är... Hur rimlig är marknaden just nu? 100.000:- för en Rolex i stål utan tillbehör med okänd servicehistorik är för mycket pengar för vad jag någonsin skulle slanta upp (om jag hade haft pengarna).
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Varför skulle den inte vara rimlig
Jag upplever 116520 som sämre än sin föregångare, 16520. En klocka (16520) som jag nyligen kunde köpa och i kanonskick för 75.000:- (om jag inte minns fel). Det var redan då för mycket pengar för min del och jag tycker inte att prisökningen är befogad för någon av referenserna.

Hur ser du på prisökningen?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Så vadå? Du bär väl inte box och papper? Oavsett så är +20’ mer för ”full set” korkat.
Säkert ett ok pris men det ska ju skilja rätt mkt. Utan BoP och från 05 med det äldre låset samt okänd servicehistorik.

Sen har ju alla Daytonas blivit för dyra, finns roligare klockor för 120k :)
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag upplever 116520 som sämre än sin föregångare, 16520. En klocka (16520) som jag nyligen kunde köpa och i kanonskick för 75.000:- (om jag inte minns fel). Det var redan då för mycket pengar för min del och jag tycker inte att prisökningen är befogad för någon av referenserna.

Hur ser du på prisökningen?
Vad är sämre?

Prisökningen är som den är, varför tjata om den. Jag kunde köpt köpt en dubbelröd Dweller för två år sedan för 200 kakor men gjorde det inte....antingen köper man eller inte. Enkelt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vad är sämre?

Prisökningen är som den är, varför tjata om den. Jag kunde köpt köpt en dubbelröd Dweller för två år sedan för 200 kakor men gjorde det inte....antingen köper man eller inte. Enkelt.

Att en lägenhet på 36 kvm på söder sälj för 7,4 anser jag orimligt men den säljs eftersom marknaden betalar. Samma med klockor.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad är sämre?

Prisökningen är som den är, varför tjata om den. Jag kunde köpt köpt en dubbelröd Dweller för två år sedan för 200 kakor men gjorde det inte....antingen köper man eller inte. Enkelt.

Att en lägenhet på 36 kvm på söder sälj för 7,4 anser jag orimligt men den säljs eftersom marknaden betalar. Samma med klockor.

Det är just det jag menar. Ifrågasätt marknaden och handla utifrån vad just du tycker är rimligt.
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Märkligt på min ära o_O
Behåll den och ge den fler sköna dings vetja!
Gillar bandet på denna. Var kommer det ifrån?

320F6777-9034-4060-AB12-779A8D3EB8C2.jpeg

Den får hänga med på AW ikväll istället

1D849D54-D2BA-41AD-A0ED-14A6341A5688.png
 

DrDre

Patek
Många skulle nog vilja ha en polering innan den sätts på armen, så priset är iofs lågt, men kanske inte sådär extremt prisvärt. Isf vore den nog såld btw

Utifån det synsättet, dvs är det billigt hade den redan blivit såld, så blir det svårt att få ihop den här tråden som handlar om just billiga klockor som är osålda. Dvs per definition är ingenting osålt är billigt. :)

Som den gamla historien om en nationalekonomiprofessor som var ute och gick med en student.
Studenten ropar glatt och pekar på marken: Titta, där ligger en tusenlapp
NEK-professorn svarar: Nä, det kan det inte göra. För hade de legat en tusenlapp där så hade någon redan plockat upp den.
 

marmot

Panerai
Utifån det synsättet, dvs är det billigt hade den redan blivit såld, så blir det svårt att få ihop den här tråden som handlar om just billiga klockor som är osålda. Dvs per definition är ingenting osålt är billigt. :)

Som den gamla historien om en nationalekonomiprofessor som var ute och gick med en student.
Studenten ropar glatt och pekar på marken: Titta, där ligger en tusenlapp
NEK-professorn svarar: Nä, det kan det inte göra. För hade de legat en tusenlapp där så hade någon redan plockat upp den.
Du läste nog fel; vore den prisvärd vore den nog såld, billig är den redan :)
 
H

Hysteria

Guest
@ErikFransson du säljer din UN för billigt. Lägg upp den på chrono24 och/eller köp lite annonsering på välkända plattformar bland CIS-länderna.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
@ErikFransson du säljer din UN för billigt. Lägg upp den på chrono24 och/eller köp lite annonsering på välkända plattformar bland CIS-länderna.
Nu kan jag ingenting om den modell du nämner men rent generellt borde fler testa att annonsera på C24.
Hade en annons här på KS med noll intresserade.
Samma annons på C24, med ett högre pris på klockan, gav kanske 8-9 intressenter och en försäljning.
Visst, det kostar en slant men för vissa lite mer udda modeller når man en mycket större kundkrets.
 
H

Hysteria

Guest
Nu kan jag ingenting om den modell du nämner men rent generellt borde fler testa att annonsera på C24.
Hade en annons här på KS med noll intresserade.
Samma annons på C24, med ett högre pris på klockan, gav kanske 8-9 intressenter och en försäljning.
Visst, det kostar en slant men för vissa lite mer udda modeller når man en mycket större kundkrets.
Precis så är det..
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Nu kan jag ingenting om den modell du nämner men rent generellt borde fler testa att annonsera på C24.
Hade en annons här på KS med noll intresserade.
Samma annons på C24, med ett högre pris på klockan, gav kanske 8-9 intressenter och en försäljning.
Visst, det kostar en slant men för vissa lite mer udda modeller når man en mycket större kundkrets.
Lite ot: har du haft flera annonser där, så du har "C24-cred", eller var det en av dina första annonser?
Är lite sugen på att sälja en del där, men tänker att man inte får just några kunder om man inte varit med "länge". Vilket i och för sig låter korkat nu när jag skriver det.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Lite ot: har du haft flera annonser där, så du har "C24-cred", eller var det en av dina första annonser?
Är lite sugen på att sälja en del där, men tänker att man inte får just några kunder om man inte varit med "länge". Vilket i och för sig låter korkat nu när jag skriver det.
Nej, det var min första.
C24 har en escrow service (depositionstjänst) som innebär att de agerar mellanhand för pengarna så köparen betalar, du får ett meddelande från C24 om att skicka klockan, köparen anger när denne mottagit klockan och att den är okej, sen betalar C24 pengarna till ditt bankkonto. Tror det är en stor trygghet för många köpare.
Har inte riktigt förstått vad skillnaden är mot Trusted Checkout men det kanske någon annan vet?

Om klockan inte blir såld på 6 månader får du tillbaka annonskostnaden.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nej, det var min första.
C24 har en escrow service (depositionstjänst) som innebär att de agerar mellanhand för pengarna så köparen betalar, du får ett meddelande från C24 om att skicka klockan, köparen anger när denne mottagit klockan och att den är okej, sen betalar C24 pengarna till ditt bankkonto. Tror det är en stor trygghet för många köpare.
Har inte riktigt förstått vad skillnaden är mot Trusted Checkout men det kanske någon annan vet?

Om klockan inte blir såld på 6 månader får du tillbaka annonskostnaden.
Som säljare vill man väl iofs ha säkerheten, inte köparen :) Gillar inte lösningar där Köparen kan styra huruvida pengarna utbetalas eller inte efter att man lämnat ifrån sig klockan.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Som säljare vill man väl iofs ha säkerheten, inte köparen :) Gillar inte lösningar där Köparen kan styra huruvida pengarna utbetalas eller inte efter att man lämnat ifrån sig klockan.
Sant, det är ju en liten orosfaktor.
Dock så är jag rätt säker på att om inte köparen hör av sig inom rimlig tid så släpps pengarna till säljaren.

För att inte "smutsa" ned tråden mer så pm:a mig om ni har några frågor om C24 eller ta det i en annan tråd :)
 
Topp