Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så är det, marknaden styrSista jag hörde från admin var att man fick ta vilket pris man ville i sin annons?
Huruvida folk anser den som ironisk eller inte åligger knappast annonsören.
Du missade poängen.Sista jag hörde från admin var att man fick ta vilket pris man ville i sin annons?
Huruvida folk anser den som ironisk eller inte åligger knappast annonsören.
Du missade poängen.
Va? Aldrig klagat på pris, bara trams.Jag tror min poäng låg på samma nivå som din. Men någon måste ju få hugga tillbaka.
Va? Aldrig klagat på pris, bara trams.
Nej, det är stor skillnad. Jag anmärkte på att hen tramsar genom att lägga upp en skämtannons. Inte att priset var högt. Hoppas du ser skillnaden.Vi behöver inte bråka eller argumentera över något som inte är vår sak. Men din förstnämnda kommentar är relaterad till prissättningen. För något annat än priset har aldrig diskuterats
”Sant! Men med lite koll på rolexpriser så vet man att annonsen är på skoj då för att priserna är åt skogen för tillfället.”
”Då är det bara att stänga av användaren från k&s om hen tramsar. @yonsson”
Nej, det är stor skillnad. Jag anmärkte på att hen tramsar genom att lägga upp en skämtannons. Inte att priset var högt. Hoppas du ser skillnaden.
Haha!!!Skämt i dina ögon kanske
Försöker Rida på rolexhypen så jag får råd med någon riktigt fet Gs som @yonsson säger. I mean, en stål hulk/Batman/kermit säljer för 100-110? Stååål!! Denna erbjuder GULD , Diamanter, Safirer.
Listan kan göras lång, ett kap med andra ord och det bästa av allt.. du kan inte ens köa för den. Kanske en vettig investering för @Vincentb
Nej, det är stor skillnad. Jag anmärkte på att hen tramsar genom att lägga upp en skämtannons. Inte att priset var högt. Hoppas du ser skillnaden.
Lägger man upp en annons med ett skämtpris är väl hela annonsen ett skämt? Sluta trolla nu.Och vad är det som gör annonsen till en skämtannons?
Av vad jag har läst från de senaste inläggen så verkar alla tycka att det är priset som är ironiskt/skämtsamt. Inget annat har diskuterats mig veterligen.
Va? Aldrig klagat på pris, bara trams.
Lägger man upp en annons med ett skämtpris är väl hela annonsen ett skämt? Sluta trolla nu.
TrollÄr det jag som trollar?
Tycker jag är oerhört saklig. Däremot svänger dina argument lite, se ovanstående citat för att se min poäng i diskussionen.
Älskar att du i samma stycke undrar varför den inte är såld och samtidigt konstaterar varför du inte köper den.Har sett denna i flera månader nu och fattar inte varför den är osåld. Hade den inte varit så hög på armen hade jag klippt den direkt.
22k för en jävligt schysst IWC som funkar perfekt som sommardinka.
https://klocksnack.se/threads/iwc-aquatimer-3538-03-2000-m-dykare-i-titan.86850/
Har jag fel?
Älskar att du i samma stycke undrar varför den inte är såld och samtidigt konstaterar varför du inte köper den.
Skulle tro att ETA verket (alltså inte IWC in-house) bidrar till det låga intresset, samt eventuellt att många inte uppskattar titan i kombo med rätt mkt gult på tavlan...Har sett denna i flera månader nu och fattar inte varför den är osåld. Hade den inte varit så hög/stor på min arm hade jag klippt den direkt.
22k för en jävligt schysst IWC som funkar perfekt som sommardinka.
https://klocksnack.se/threads/iwc-aquatimer-3538-03-2000-m-dykare-i-titan.86850/
Har jag fel?
När jag tänker efter så har jag lite småsvårt för gult. Det finns ju rätt coola brattar men det är nåt som gör att jag ändå tröttnar rätt hårt.Skulle tro att ETA verket (alltså inte IWC in-house) bidrar till det låga intresset, samt eventuellt att många inte uppskattar titan i kombo med rätt mkt gult på tavlan...
Precis. Klockor med högkontrasterande färger är inte lika mångsidiga som de mer klassiska silver/grå/svarta. Annars verkar den trevlig.Skulle tro att ETA verket (alltså inte IWC in-house) bidrar till det låga intresset, samt eventuellt att många inte uppskattar titan i kombo med rätt mkt gult på tavlan...
säkert sant, men så är den 47(!) mm också, vilket jag tror avskräcker många, även paneristas...Billigare än så här blir det inte om du ska hitta en lätt beg 424 i schysst skick!
https://klocksnack.se/threads/paner...am424-47mm-fet-prisbump-sjukt-bra-deal.93214/
Som sagt, om du vill ha en 424 så är priset grymt. Men vill du inte ha den så spelar ju priset ingen roll, som alltid...säkert sant, men så är den 47(!) mm också, vilket jag tror avskräcker många, även paneristas...
Jag roade mig med att söka på 47 mm på Chrono24.com. Märken som dyker upp är Rolex, JLC, Seiko, Richard Mille. Det här är ett klassiskt dykarur med historik från 1930-talet så storleken är helt normal. Den är tydlig sin identitet så den passar nog den som har några klockor att varva med och som inte är alltför tunn i kroppen. I mitt tycke, har den klockvärldens tuffaste tavla. California dail har någon koppling till Rolex, men jag kan det inte fullt ut. Tror det var rolexverk i de första.säkert sant, men så är den 47(!) mm också, vilket jag tror avskräcker många, även paneristas...
47mm Rolex?Jag roade mig med att söka på 47 mm på Chrono24.com. Märken som dyker upp är Rolex, JLC, Seiko, Richard Mille. Det här är ett klassiskt dykarur med historik från 1930-talet så storleken är helt normal. Den är tydlig sin identitet så den passar nog den som har några klockor att varva med och som inte är alltför tunn i kroppen. I mitt tycke, har den klockvärldens tuffaste tavla. California dail har någon koppling till Rolex, men jag kan det inte fullt ut. Tror det var rolexverk i de första.
Du hittar också AP, VC, GP, BP, Omega, Sinn m.m. mycket välkända märken. 47 mm är inget udda.47mm Rolex?
Vilken Rolexmodell mäter 47 mm?Du hittar också AP, VC, GP, BP, Omega, Sinn m.m. mycket välkända märken. 47 mm är inget udda.
Den får man bara tillgång till ifall du köper ex antal guldrollar sen är det självklart intresselista medVilken Rolexmodell mäter 47 mm?