• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Va? Aldrig klagat på pris, bara trams.

Vi behöver inte bråka eller argumentera över något som inte är vår sak. Men din förstnämnda kommentar är relaterad till prissättningen. För något annat än priset har aldrig diskuterats :)

Sant! Men med lite koll på rolexpriser så vet man att annonsen är på skoj då för att priserna är åt skogen för tillfället.”

”Då är det bara att stänga av användaren från k&s om hen tramsar. @yonsson

Vi behöver inte bråka eller argumentera över något som inte är vår sak. Men din förstnämnda kommentar är relaterad till prissättningen. För något annat än priset har aldrig diskuterats :)

Sant! Men med lite koll på rolexpriser så vet man att annonsen är på skoj då för att priserna är åt skogen för tillfället.”

”Då är det bara att stänga av användaren från k&s om hen tramsar. @yonsson
Nej, det är stor skillnad. Jag anmärkte på att hen tramsar genom att lägga upp en skämtannons. Inte att priset var högt. Hoppas du ser skillnaden.

Nej, det är stor skillnad. Jag anmärkte på att hen tramsar genom att lägga upp en skämtannons. Inte att priset var högt. Hoppas du ser skillnaden.

Skämt i dina ögon kanske :(
Försöker Rida på rolexhypen så jag får råd med någon riktigt fet Gs som @yonsson säger. I mean, en stål hulk/Batman/kermit säljer för 100-110?:) Stååål!! Denna erbjuder GULD , Diamanter, Safirer.
Listan kan göras lång, ett kap med andra ord och det bästa av allt.. du kan inte ens köa för den. Kanske en vettig investering för @Vincentb

Och vad är det som gör annonsen till en skämtannons?

Av vad jag har läst från de senaste inläggen så verkar alla tycka att det är priset som är ironiskt/skämtsamt. Inget annat har diskuterats mig veterligen.

Och vad är det som gör annonsen till en skämtannons?

Av vad jag har läst från de senaste inläggen så verkar alla tycka att det är priset som är ironiskt/skämtsamt. Inget annat har diskuterats mig veterligen.
Lägger man upp en annons med ett skämtpris är väl hela annonsen ett skämt? Sluta trolla nu.

Va? Aldrig klagat på pris, bara trams.

Lägger man upp en annons med ett skämtpris är väl hela annonsen ett skämt? Sluta trolla nu.

Är det jag som trollar?
Tycker jag är oerhört saklig. Däremot svänger dina argument lite, se ovanstående citat för att se min poäng i diskussionen.

Har sett denna i flera månader nu och fattar inte varför den är osåld. Hade den inte varit så hög/stor på min arm hade jag klippt den direkt.

22k för en jävligt schysst IWC som funkar perfekt som sommardinka.

https://klocksnack.se/threads/iwc-aquatimer-3538-03-2000-m-dykare-i-titan.86850/

Har jag fel?
Skulle tro att ETA verket (alltså inte IWC in-house) bidrar till det låga intresset, samt eventuellt att många inte uppskattar titan i kombo med rätt mkt gult på tavlan...

Skulle tro att ETA verket (alltså inte IWC in-house) bidrar till det låga intresset, samt eventuellt att många inte uppskattar titan i kombo med rätt mkt gult på tavlan...
När jag tänker efter så har jag lite småsvårt för gult. Det finns ju rätt coola brattar men det är nåt som gör att jag ändå tröttnar rätt hårt.
Gillade Tudors North flag med deras första inhous-verk men det gula gjorde att jag ratade den.

upload_2018-6-28_10-32-16.png

Precis. Klockor med högkontrasterande färger är inte lika mångsidiga som de mer klassiska silver/grå/svarta. Annars verkar den trevlig.

säkert sant, men så är den 47(!) mm också, vilket jag tror avskräcker många, även paneristas...
Jag roade mig med att söka på 47 mm på Chrono24.com. Märken som dyker upp är Rolex, JLC, Seiko, Richard Mille. Det här är ett klassiskt dykarur med historik från 1930-talet så storleken är helt normal. Den är tydlig sin identitet så den passar nog den som har några klockor att varva med och som inte är alltför tunn i kroppen. I mitt tycke, har den klockvärldens tuffaste tavla. California dail har någon koppling till Rolex, men jag kan det inte fullt ut. Tror det var rolexverk i de första.

Jag roade mig med att söka på 47 mm på Chrono24.com. Märken som dyker upp är Rolex, JLC, Seiko, Richard Mille. Det här är ett klassiskt dykarur med historik från 1930-talet så storleken är helt normal. Den är tydlig sin identitet så den passar nog den som har några klockor att varva med och som inte är alltför tunn i kroppen. I mitt tycke, har den klockvärldens tuffaste tavla. California dail har någon koppling till Rolex, men jag kan det inte fullt ut. Tror det var rolexverk i de första.
47mm Rolex?

Tillbaka
Topp