• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Det vet jag inte. Jag sökte på 47 mm och fick flera tusen förslag, bl. a. Rolex. Min avsikt är att visa på att 47 mm inte är något sensationellt.
Ibland är det ok att erkänna att man sagt/skrivit fel. Det finns ingen Rolex som mäter 47mm, för att säga det rakt ut. Försökte vara trevlig och lite subtil men eftersom du fortsätter säga emot så... ;-)

Ibland är det ok att erkänna att man sagt/skrivit fel. Det finns ingen Rolex som mäter 47mm, för att säga det rakt ut. Försökte vara trevlig och lite subtil men eftersom du fortsätter säga emot så... ;-)
Var säger jag att Rolex har modeller på 47 mm? Du får själv söka på 47 mm på Chrono24 så ser du att Rolex kommer upp, men som sagt, avsikten är att visa på att 47 mm inte är speciellt unikt.

Var säger jag att Rolex har modeller på 47 mm? Du får själv söka på 47 mm på Chrono24 så ser du att Rolex kommer upp, men som sagt, avsikten är att visa på att 47 mm inte är speciellt unikt.
jag tror vi missförstår varandra en aning. Jag har inget emot 47mm som storlek personligen.
Jag sa initailt att den kan vara svårsåld då många inte uppskattar så stora boetter.
Om du med nästan 5000 inlägg säger att du sökt på 47mm och får upp Rolex, tolkas det lätt som att du hävdar att Rolex har modeller som är 47mm, därav min fråga och senare påstående att Rolex inte har gjort något på 47mm boett.

lite ute på hal is här, men var inte 2533 en PAM referens som kom år 1936, alltså inte OEM Rolex.
Allt var rolex. Såldes till Panerai. Så Rolex? Ja, nej, kanske?
Men du har ju rätt ang moderna refs. Finns inga 47 mm. Men orka bråka med Stelah som var lite snabb på tangenterna?

jag tror vi missförstår varandra en aning. Jag har inget emot 47mm som storlek personligen.
Jag sa initailt att den kan vara svårsåld då många inte uppskattar så stora boetter.
Om du med nästan 5000 inlägg säger att du sökt på 47mm och får upp Rolex, tolkas det lätt som att du hävdar att Rolex har modeller som är 47mm, därav min fråga och senare påstående att Rolex inte har gjort något på 47mm boett.
Jag vet inte om någon förstod min avsikt men det spelar ingen roll. No hard feelings från mig.

Du hittar också AP, VC, GP, BP, Omega, Sinn m.m. mycket välkända märken. 47 mm är inget udda.

Vilken VC mäter 47 mm?
...och Rolex, som tidigare nämnts?

Bara för att det finns hos många av de stora märkena så behöver det inte betyda att det inte är något udda med 47 mm.
Klart det är hyggligt ovanligt med så stora ur.

Det sagt så är Panerai med California-dials bland det bästa som finns!

EDIT.
Märkligt som fan, men det hade postats en jävla massa inlägg som jag inte såg. Inte meningen att hänga på "the bandwagon".

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp