• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den är ju bara några månader gammal... Inköpt i november 2014
Är inte alls bra på att prissätta klockor men känns som ett okej pris för en så ny klocka (?)
Vet dock inte hur mycket man kan pruta på den hos AD..
:)

Skulle tro att man nog kan pruta ner den till motsvarande Uretpriset själv hos AD...

ligger ny för 18500 hos uret....
http://www.uret.se/tag-heuer-aquaracer-calibre-5-svart-stal-o41-mm-p-19128.html

Och den som säljs är ju beggad även om den är typ ny...
 
Får väl förklara mig lite då. "Minst prisvärda klockan" har jag bara tagit i beaktning. Inte "hutlöst prissatt".
- design kopia (extremt taffligt utfört dessutom)
- dyr i förhållande till nyköp (från deras shop) okej med frakt osv kanske inte, fortfarande dyrt för en tafflig hommage

Tycker det uppfyller kraven med råge för minst prisvärda ;) För mig spelar urverket ingen roll om klockan är tafflig i övrigt.

Antar du då har ägt en?

Jag försvarar inte homage, den diskussionen skippar jag gärna. Men jag har ägt två eller tre stycken och anser klockan i sig är bra gjord och inte det minsta tafflig. Lite dålig länk men i övrigt hade jag svårt klaga på något för en tusing...
 
Får väl förklara mig lite då. "Minst prisvärda klockan" har jag bara tagit i beaktning. Inte "hutlöst prissatt".
- design kopia (extremt taffligt utfört dessutom)
- dyr i förhållande till nyköp (från deras shop) okej med frakt osv kanske inte, fortfarande dyrt för en tafflig hommage

Tycker det uppfyller kraven med råge för minst prisvärda ;) För mig spelar urverket ingen roll om klockan är tafflig i övrigt.


Din uppfattning av designkopior och Homager delas till 100% av mig så där behöver du inte förklara dig. Tyvärr är det ju i bägge våra fall högst subjektivt vilket är en av de aspekter som jag har svårt att se som naturliga argument i den här tråden då det går att applicera på vilka klockor som helst.

Om ambitionen med tråden skall vara för att varna för överprisade ex går ju det förlorat om den istället börjar handla om att man varnar för alla klockor man själv inte gillar oavsett prisnivå?

Jag skulle inte bära en Alpha PN om jag så fick betalt för det men det finns ju uppenbarligen de som inte delar den åsikten. För målgruppen är ju priset fullt rimligt (annars får du mer än gärna visa på andra ex till salu i lägre pris som stödjer din tes?)
 
Nix.

Ingen koll på byggkvaliten men tavlan ser åt helvete ut, helheten likaså. Men visst, den kanske inte platsade i tråden, My bad!

Då faller ju ditt argument på tafflig byggkvalite om du ej sett den irl, bild och verklighet är ju två helt olika saker. Likaså förväntningarna om vad tusen kronor ger, jämför jag med seiko så tyckte jag den var jämbördig med de i samma prisklass. Även andra billigare klockor med om inte bättre än många. Kollar man urverk ligger den billig mot andra med samma verk etc.

Sen hade jag hellre sett att alpha gjort något mer eget än en ren plankning (även fast originalet aldrig kommer va inom räckhåll med 99.9% säkerhet), då hade jag säkerligen ägt en fortfarande.
 
Fan kom för sent, tänkte precis länka den aquaracern som är dyrare än en ny, dessutom är den uttagen för nästan 4 månader sen! När jag sålde min Omega seamaster 300 som var 4 månader gammal fick jag ungefär 10k under listpris! Man ska nog vara glad om man får 14 för en en begagnat aquaracer
 
Fan kom för sent, tänkte precis länka den aquaracern som är dyrare än en ny, dessutom är den uttagen för nästan 4 månader sen! När jag sålde min Omega seamaster 300 som var 4 månader gammal fick jag ungefär 10k under listpris! Man ska nog vara glad om man får 14 för en en begagnat aquaracer
Jo TAG heuer är ju inte dirket kända för det höga andrahandsvärdet :) men tycker att det gör att nyare beg. är väldigt prisvärda
 
On topic: allt från TimeToWatch.


I would like you to elaborate on this. We actually try to price items attractively compared to our competitors and we know for a fact the some of our watches are amongst the cheapest listed worldwide. Of course some watches may be on the same level as our competitors, and some even a bit higher (however few it may be). Our aim is however not to have the most watches, but to have the best - and a reasonable prices. Wether or not we succeed in this is not for us to decide, but we do try - So of course with a message like this I am curious as to which watches you are refering to? We are always open to feedback and critique whenever applicable, we strive to improve whereever possible and if our pricelevels are generally percieved as being too high, we of course would like to know about it. We do however have to run a business, so of course there also has to be room for profit.

Thanks
Brgds
Timetowatch.DK
 
På vilket vis innebär att vara borglig fri prissättning och oreglerad marknad? Vi kanske också skall strunta i om klockan är fake eller franken för att fria marknaden skall råda och alla skall ta ansvar för sig själva?

Sorry, allt som styr upp köp & sälj är av godo och jag tycker det var mycket bra att Gummo startade tråden.

Det är väl inget konstigt att marknadens aktörer försöker styra upp marknaden. Det är en självklar del i en hyfsat fri marknadsekonomi. Det avgörande är att staten inte griper in med okunniga regelverk. Det stora problemet är ju givetvis att avgöra när har en säljare nått en orimlig nivå på prissättningen. Borde vi diskutera procentsatser eller hur löses det annars?
 
Det är väl inget konstigt att marknadens aktörer försöker styra upp marknaden. Det är en självklar del i en hyfsat fri marknadsekonomi. Det avgörande är att staten inte griper in med illa genomtänkta regelverk. Det stora problemet är ju givetvis att avgöra när har en säljare nått en orimlig nivå på prissättningen. Borde vi diskutera procentsatser eller hur löses det annars?

En viktig poäng med detta forum, när det gäller köp och sälj, är att inte alla försöker tjäna max pengar på varandra, utan att det finns ett ömsesidigt förtroende om att båda parter ska uppleva en affär bra. Detta ökar benägenheten att ingå avtal och därmed tjänar alla på att vara medlemmar på detta forum, som ju är en form av marknadens självreglering när den är som bäst.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp