• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu försöker jag inte vara dryg, men jag förstår inte vad skillnaden är på dessa snören och vilka andra paracords som helst. De är inte ursprungsmärkta på något sätt, så vad skiljer dem från en vanlig 10 meters rulle?
Ok. :) Om du skulle hitta samma snöre (något i vart fall jag inte lyckats med ännu, se tidigare inlägg) så skulle den enda skillnaden vara att det är tilldelat av IDF (Israeli Defence Force).
Bifogar en närbild för den som vill vara lika hal som en Shayetet 13 soldat men inte tycker att det är värt 275 kr utan hellre jagar rätt på ett liknande (eller samma).
20160727_201217.jpg

Edit: kul att min favorittråd får uppmärksamhet i en av mina favorittrådar.

Senast ändrad:
3 tusen för en tritiumpärla låter helt orimligt i mina öron. 1k hade varit mer rimligt enligt mig men jag kanske har helt fel...?

https://klocksnack.se/threads/tritium-pärlor-5512-13-1680-1665.58091/

@Andreasll83 kan du snälla förklara/motivera prissättningen?

Edit: enligt min uppfattning (som kanske är helt galen) platsen den här iom 200% överpris och svårprissatt. Men som sagt, rätta mig gärna!
Reagerade på detta också. Fick pris från Nymans på 800kr men då var ju en ny opatinerad.

För det första förstår jag inte vrf du har skrivit "priside" och sedan "prutat o klart". ( när man brukar skriva priside så brukar man vara öppen för prisdisskusion etc.)

För det andra så har du skrivit att du har valt att sälja den för det priset pga att den är ifrån en AD, (andrahandsvärdet på en iwc ingy är inte så pass högre i pris bara för att den kommer från en ad)
Minns att @Niklas sålde ingy i väldigt bra skick och pris, även den kom ifrån en AD.

Man kan hitta en splitterny ifrån c24 för ca 40k.

Är inte intresserad av en iwc just nu, men ville bara informera andra hur det ligger till. @Nic

Tack för synpunkterna @ll JKD ll . Sen är väl inte fel valda ord i en annons skäl till att påstå att det är fel prissättning men vi hakar väl upp oss på olika saker helt enkelt...
Sen skrev jag inte att jag säljer den för det priset för att den är från AD, jag säljer den för att jag bedömer att det är marknadspriset baserat vad jag ser att begagnade IWC Ingenieur 323902 ligger ute för på Chrono 24 i kombination med att det också ingår ett original gummiband+lås.

Om du kollar på Chrono 24 så ser du vad priserna ligger på.

Har dock skruvat ned annonsen till 43 000 kr nu men jag står för att det är min bedömning av vad den är värd. Andra ska inte behöva göra det, sen om den blir såld eller inte är en annan sak, och då får jag självklart ta ställning till det men det är inte prio ett just nu.

Visst, "bara" 700:- till så har du en sprillans! men imo är den annonsen inget som platsar i denna tråden..

Nja kanske inte den minst prisvärda på köp och sälj men tycker att denna tråd har börjat luta mer mot att man diskuterar klockor som man helt enkelt tycker är för högt prissatta men förstår vad du menar. Har du sett skicket på klockan? Dings och repor, då hade jag gladeligen lag till 1300:- för en ny men alla är vi ju olika :)

Nja kanske inte den minst prisvärda på köp och sälj men tycker att denna tråd har börjat luta mer mot att man diskuterar klockor som man helt enkelt tycker är för högt prissatta men förstår vad du menar. Har du sett skicket på klockan? Dings och repor, då hade jag gladeligen lag till 1300:- för en ny men alla är vi ju olika :)
Tycker att man borde pinga medlemmen man diskuterar här. Då du missade det så gör jag det. @chgeorg
Min åsikt om annonsen är att jag tror att säljaren kommer få det svårt att sälja klockan till det priset men verkligen inte är något material för den här tråden.

Tack för allas åsikter, då detta är första klockan jag säljer är jag tacksam för alla era åsikter.

Då jag ändå har avslutat annonsen med att finns andra bud så är dom välkomna, men när man ändå är på tapeten med alla er förståsigpåare. Men vad är klockan i det skicket som ni nu ser värd?

Jag sålde en Certina DS i absolut nyskick för ett halvår sedan. Tror jag fick tillbaka 67% jämfört med listpris.

Det var en annan klocka ur DS serien. Den hade listpris 6000 typ och jag fick 4000kr. Helt omöjlig att sälja här, den gick på Blocket istället.

Tack för allas åsikter, då detta är första klockan jag säljer är jag tacksam för alla era åsikter.

Då jag ändå har avslutat annonsen med att finns andra bud så är dom välkomna, men när man ändå är på tapeten med alla er förståsigpåare. Men vad är klockan i det skicket som ni nu ser värd?

Det är en fin klocka men för mig personligen dras värdet ner mkt när den har sådana dings, jag hade inte köpt någon klocka i det skicket men som sagt det är bara min åsikt och kan tillägga att jag är väldigt pedantisk med mina grejer. Jag kan tänka mig att du kanske får 3500:- för den.

Glömde skriva det i mitt förra inlägg men tycker du ska ha cred för att du redovisade prisläget på ett bra och transparent sätt.

Ser ut så givet naggen på högersidan av boetten. Jag har dock haft fel förr...

Pingar @Joshua3 för att få klarhet i frågan :)
Verkar vara samma ur som säljes vidare? Stabil prisökning på 1500:- på bara två månader.
15:e juni https://klocksnack.se/threads/oris-rectangular-complications-sista-pris-4000kr.56146/
9:e augusti https://klocksnack.se/threads/oris-miles.58630/

Är väl inte första gången personen ifråga har köpt klockor här på K&S för att sedan lägga ut dem någon månad senare till ett högre pris. Tror det diskuterats ett par gånger i denna tråden innan dessutom.

Är väl inte första gången personen ifråga har köpt klockor här på K&S för att sedan lägga ut dem någon månad senare till ett högre pris. Tror det diskuterats ett par gånger i denna tråden innan dessutom.
Där ser man. Är för färsk i KS-sammanhang för att ha koll på sådant...

Hoppas att den hamnade i den där andra tråden när den såldes för 4k.
Känns spontant som ett rätt bra pris för en cool klocka. Nästan lite Franck Müllersk.

Hoppas att den hamnade i den där andra tråden när den såldes för 4k.
Känns spontant som ett rätt bra pris för en cool klocka. Nästan lite Franck Müllersk.
Jag förstår inte. Om den efter mycket om och men gick för 4K till slut så visar det på att objektet kanske var värt just 4K och knappt det, då vi inte vet vad den slutade på. Att den sedan två månader senare annonseras ut för 5,5K är ju rent bondfångeri.
Eller tänker jag fel här?

Jag förstår inte. Om den efter mycket om och men gick för 4K till slut så visar det på att objektet kanske var värt just 4K och knappt det, då vi inte vet vad den slutade på. Att den sedan två månader senare annonseras ut för 5,5K är ju rent bondfångeri.

Min spontana känsla är att det är ganska ofräscht om en person regelbundet förfar på detta sätt - men han lurar väl ingen?

Min kommentar var väl en rent personlig inflikning.
För att jag tycker att klockan var cool, och för att jag lyckats missa den tidigare.

Gällande försäljningen...
Tja, jag är ju inte särskilt sugen på att köpa den för 5.5k, det ska jag vara ärlig med.
Om det är sen är okej att sälja den för denna summa? Mja. Kanske, kanske inte.
Nu vet jag att det kanske inte var så i detta fallet, men...
Ponera att person A, som är beredd att sälja sin klocka billigt för att hen behöver pengar snabbt, säljer en klocka till person B.
Ponera sedan att person B tröttnar på klockan, men egentligen inte är i särskilt behov av pengar. Måste vederbörande då sälja den för den billiga summan, trots att hen anser klockan vara värd mer än vad som gavs?
Är den uppåt väggarna fel prissatt så lär ju säljare nummer två bara bli sittande med klockan?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp