Sök och internet har alltid svaret.Den som har designat det "där" borde piskas...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roberto_Giolito
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sök och internet har alltid svaret.Den som har designat det "där" borde piskas...
Detta börjar bli väldigt OT, men tycker hela han påminner lite om en Multipla...
Håller med men Joshua lägger ofta ut klockor till rena fantasipriser. Börjar på 16, sänker till 10, därefter till 8, typ. Känns extremt oseriöst och jag har väldigt svårt att förstå att han fortfarande får sålt klockor.Jag förstår verkligen inte problemet med att ta mer betalt för en klocka än vad man själv tidigare gett för den. Låt bli att köpa klockan då, hur svårt kan det vara? Luktar unket och vänster om delar av den här tråden..
Det sjuka är att den säkert kommer bli en klassiker med tiden. Men nej, det är ej vad jag letar efter, jag söker Uno Turbo, Panda Sisley edition och Ritmo Abarth.
Om jag någon gång får händerna på en Multipla så körs den direkt till skroten, hoppas över min döda kropp att det inte blir en klassiker.Det sjuka är att den säkert kommer bli en klassiker med tiden. Men nej, det är ej vad jag letar efter, jag söker Uno Turbo, Panda Sisley edition och Ritmo Abarth.
Om jag någon gång får händerna på en Multipla så körs den direkt till skroten, hoppas över min döda kropp att det inte blir en klassiker.
Kan inte förstå dem som stod i bilhallen, och tyckte att det var en bra idé att köpa den.
Menmen, smaken är som baken! Och det är väl tur ibland också förmodar jag.
Ja absolut, dem är fräck, en menar mer en Multipla ifrån tidigt 2000-tal lik den på min bild.Ja ursäkta OT här. Förstår fullt ut men vill ändå upplysa om att Multipla redan är en klassiker, om än den äldre ur-Multiplan. En sådan är ju asfräck.
Håller med men Joshua lägger ofta ut klockor till rena fantasipriser. Börjar på 16, sänker till 10, därefter till 8, typ. Känns extremt oseriöst och jag har väldigt svårt att förstå att han fortfarande får sålt klockor.
Om man däremot köper en klocka för 8 som är värd 16, då kan jag förstå tankesättet. Problemet är inte vinsten, problemet är överpriserna.
Tror du mår bra av att separera på person och beteende. Man kan vara världens underbaraste person men ändå prissätta helt tokigt.Som sagt misstag har säkert gjorts, jag har dock bättrat mig från nybörjarfelen, sen som sagt vilken prissättning man sätter kan alltid diskutteras. Vore tacksam om man kunde forgive and forget, annars kan du gärna referera till exakt ditt exempel på klocka jag laggt ut för 16 och sen sänkt till 8.... just ordet "oseriöst" är i min värld ganska mycket personpåhopp, som jag väljer att ignorera och för oss alla här på forumet så har du rätt till din åsikt såklart, Kanske dags vi ses och tar en fika @yonsson för en otrevlig Göteborgare har jag aldrig mött, så ser du att jag är en vanlig kille som gör så gott han kan helt enkelt.... Innerst inne ler du nog ändå det tror jag, och speciellt de nybörjarfel jag gjort för länge sen... Nu är jag ju till och med i Seiko Padi sekten osv....
Ha en trevlig dag Yonsson
Att man väljer att sälja konsertbiljetter till U2 för dubbla priset på ett klockforum säger också väldigt mycket om en...Som sagt misstag har säkert gjorts, jag har dock bättrat mig från nybörjarfelen, sen som sagt vilken prissättning man sätter kan alltid diskutteras. Vore tacksam om man kunde forgive and forget, annars kan du gärna referera till exakt ditt exempel på klocka jag laggt ut för 16 och sen sänkt till 8.... just ordet "oseriöst" är i min värld ganska mycket personpåhopp, som jag väljer att ignorera och för oss alla här på forumet så har du rätt till din åsikt såklart, Kanske dags vi ses och tar en fika @yonsson för en otrevlig Göteborgare har jag aldrig mött, så ser du att jag är en vanlig kille som gör så gott han kan helt enkelt.... Innerst inne ler du nog ändå det tror jag, och speciellt de nybörjarfel jag gjort för länge sen... Nu är jag ju till och med i Seiko Padi sekten osv....
Ha en trevlig dag Yonsson
Att man väljer att sälja konsertbiljetter till U2 för dubbla priset på ett klockforum säger också väldigt mycket om en...
Oseriös är nog fel ord, girig kanske är bättre?
Haha., har inte sålt några U2 biljetter eller andra biljetter för den delen....
...men som sagt, forgive and forget.... nu lämnar jag detta för viktgare saker!
Nog försökte du alltid...Haha., har inte sålt några U2 biljetter eller andra biljetter för den delen....
Påstå ALDRIG att han försökt sälja några U2 biljetter, här är det oerhört viktigt att hålla reda på fakta. Det är stor skillnad beroende på vilken artist man försöker ockra på.
Underbart att du blånekar eftersom @KenKun hade fel på artist. Rätt ska vara rätt; du har aldrig försökt salta ett par U2-biljetter, det är korrekt.Haha., har inte sålt några U2 biljetter eller andra biljetter för den delen....
Många är så snett på det i denna tråden. "Jag tycker den är dyr, därför kräver jag en förklaring. Du har lagt ut klockan du köpte för en vecka sen för 17kr dyrare än inköp."
Utbud och efterfrågan sätter priset oavsett vad ni anser. Diskussionerna här är ju löjliga. Som många andra konstaterat tidigare, är priset rätt säljs objektet, annars inte. Allt yrande om KS-anda hit och entusiastforum dit är bara trams. Vill ni ha en mer planekonomisk approach kanske ni hittar någon nordkoreansk klocksite någonstans.
Det handlar knappast om att någon eftersträvar ett planekonomiskt entusiastforum. Alla får sälja för vilket pris de själva vill, självklart. Men då får de också stå ut med att det kanske inte ger ett så schysst intryck att någon gör sig känd för att köpa grejer billigt på forumet och sedan sälja det betydligt dyrare. Har själv sålt en klocka och gick med på en prutning för att personen kändes genuint intresserad av klockan för att veckan efter säljas för ett par tusen dyrare. Det är såklart inte särskilt kul när man sålde den billigare i hopp om att personen uppskattade klockan och var genuint intresserad av den. Alla gör, som sagt, som de själva vill, men då får nog vissa stå ut med lite skit.Många är så snett på det i denna tråden. "Jag tycker den är dyr, därför kräver jag en förklaring. Du har lagt ut klockan du köpte för en vecka sen för 17kr dyrare än inköp."
Utbud och efterfrågan sätter priset oavsett vad ni anser. Diskussionerna här är ju löjliga. Som många andra konstaterat tidigare, är priset rätt säljs objektet, annars inte. Allt yrande om KS-anda hit och entusiastforum dit är bara trams. Vill ni ha en mer planekonomisk approach kanske ni hittar någon nordkoreansk klocksite någonstans.
"eller andra biljetter för den delen...." Hade klarat sig utan den raden.Underbart att du blånekar eftersom @KenKun hade fel på artist. Rätt ska vara rätt; du har aldrig försökt salta ett par U2-biljetter, det är korrekt.
Snacka om att göra det lätt för sig. Tråden fyller sitt syfte, vill man (som personen ovan) "kränga" diverse prylar är KS fel plats, blocket passar utmärkt. Och nej, detta innebär inte att man inte får tjäna pengar på klockor och andra prylar. Det innebär att man håller en nivå som är någorlunda "ok".
Vad snackar du om? Utgångspriset var ju visst 1600:-/st. Eller menar du att du höjde priset från 800:- till 1200:-/st i din prisbump efter att folk klagat? Jo, tjena...Bruce Springsteen ja , inte U2, 1600kr för 2 biljetter a 800kr/st vilket de kostade, nån försäljning blev det dock aldrig... Rolig tråd det här, salig blandning på häxjakt och förutfattade meningar... Jag lämnar den som sagt för viktigare saker...
U2 namnet draget i smutsen, jag är chockad
Säger du och några andra i denna tråden ja. Priserna på K&S säger att alla uppenbarligen inte tycker så.
Det finns alltid gnällspikar, bör folk sänka priserna till ni slutar gnälla eller låta marknadskrafterna sätta priset tro.
U2 var ju inte bra senast i höstas. Tycker dom är lite trötta nuförtiden faktiskt.Bruce Springsteen ja , inte U2, 1600kr för 2 biljetter a 800kr/st vilket de kostade, nån försäljning blev det dock aldrig... Rolig tråd det här, salig blandning på häxjakt och förutfattade meningar... Jag lämnar den som sagt för viktigare saker...
U2 namnet draget i smutsen, jag är chockad
Inte bra? Du skojar.... Visst 360 turnén var kanske ett stå vassare... Då spelade de ju i Götet också....U2 var ju inte bra senast i höstas. Tycker dom är lite trötta nuförtiden faktiskt.
Alltså jag har följt dom nitiskt sedan barnsben så inte så att jag inte älskar dom, men ack vad dom tacklat av.
Vad snackar du om? Utgångspriset var ju 1600:-/st. Eller menar du att du höjde priset till 1200:-/st i din prisbump efter att folk klagat?
Ledsen för OT i denna tråd, men dom var verkligen inte bra i höstas.Inte bra? Du skojar.... Visst 360 turnén var kanske ett stå vassare... Då spelade de ju i Götet också....