• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min kommentar var väl en rent personlig inflikning.
För att jag tycker att klockan var cool, och för att jag lyckats missa den tidigare.

Gällande försäljningen...
Tja, jag är ju inte särskilt sugen på att köpa den för 5.5k, det ska jag vara ärlig med.
Om det är sen är okej att sälja den för denna summa? Mja. Kanske, kanske inte.
Nu vet jag att det kanske inte var så i detta fallet, men...
Ponera att person A, som är beredd att sälja sin klocka billigt för att hen behöver pengar snabbt, säljer en klocka till person B.
Ponera sedan att person B tröttnar på klockan, men egentligen inte är i särskilt behov av pengar. Måste vederbörande då sälja den för den billiga summan, trots att hen anser klockan vara värd mer än vad som gavs?
Är den uppåt väggarna fel prissatt så lär ju säljare nummer två bara bli sittande med klockan?
Du har helt rätt, egentligen. Men om du i denna tråd söker på hans namn så kommer det upp en rad exempel då han gjort precis som nu, och efter ett antal personer nämnt detta så har han lovat bot och bättring. Tydligen utan resultat..

Han gör samma sak om och om igen. Riktigt fult beteende av @Joshua3 men han bryter mig veterligen inga regler. För egen del ser jag till att hålla honom på ignorelistan.

Du har helt rätt, egentligen. Men om du i denna tråd söker på hans namn så kommer det upp en rad exempel då han gjort precis som nu, och efter ett antal personer nämnt detta så har han lovat bot och bättring. Tydligen utan resultat..

Agreed.

Lekte bara djävulens advokat lite grann, för att se hur pass okej det är om det istället står ett annat användarnamn som avsändare för annonsen.

Min kommentar var väl en rent personlig inflikning.
För att jag tycker att klockan var cool, och för att jag lyckats missa den tidigare.

Gällande försäljningen...
Tja, jag är ju inte särskilt sugen på att köpa den för 5.5k, det ska jag vara ärlig med.
Om det är sen är okej att sälja den för denna summa? Mja. Kanske, kanske inte.
Nu vet jag att det kanske inte var så i detta fallet, men...
Ponera att person A, som är beredd att sälja sin klocka billigt för att hen behöver pengar snabbt, säljer en klocka till person B.
Ponera sedan att person B tröttnar på klockan, men egentligen inte är i särskilt behov av pengar. Måste vederbörande då sälja den för den billiga summan, trots att hen anser klockan vara värd mer än vad som gavs?
Är den uppåt väggarna fel prissatt så lär ju säljare nummer två bara bli sittande med klockan?

Din ponering är nog korrekt och okej.

Men att upprepade gånger söka profitera på sina klockbröder -systrar på ett entusiastforum och sedan pudla med svammel om marknadspriser är enligt mig inte okej.

Bara så jag känner.

Här är ju flera som handlar och har sig med en sån frekvens att man nästan kan tro att någon form av verksamhet föreligger... Bättre att man kört med öppna kort i stället för att försöka påskina att det är älsklingsklockan man säljer... "måste tyvärr lämna", "säljes för nyköp" osv. osv.

Jag förstår inte. Om den efter mycket om och men gick för 4K till slut så visar det på att objektet kanske var värt just 4K och knappt det, då vi inte vet vad den slutade på. Att den sedan två månader senare annonseras ut för 5,5K är ju rent bondfångeri.
Eller tänker jag fel här?
Klart man kan sälja för mer än man köpt för om man köpt billigt, ser inga konstigheter med det. Hans trackrecord innehåller bra mycket värre prissättningat. Att inte öppet beskriva skicket tycker jag är värre.

Klart man kan sälja för mer än man köpt för om man köpt billigt, ser inga konstigheter med det. Hans trackrecord innehåller bra mycket värre prissättningat. Att inte öppet beskriva skicket tycker jag är värre.
Känns som betydligt viktigare. Och ärligare. Nån tusing upp kan väl accepteras. Ser t ex en Air King ute för 22t, den är misstänkt lik den Gripen sålde för 19,9, men....svårmotiverat möjligen, men inte fel direkt.

Eller dubbla, på en dryg vecka:
https://omegaforums.net/threads/oris-miles-moonphase-now-659-only.43464/
Men jag kan ha fel.
Trevlig klocka, hursomhelst :)
Klart du inte har fel. Självklart får man sätta vilket pris man vill i en annons men på ett forum likt detta så värnar man om sitt anseende. Medlemmar som vid upprepade tillfällen kör detta köp/sälj beteende saknar antingen förmåga att se konsekvenser av sitt eget handlande eller så skiter de i det hela. Beträffande @Joshua3 så kan det mycket väl vara det första. Sluta handla av honom. För övrigt tycker jag att det var en ovanligt ful klocka.

Ser ut så givet naggen på högersidan av boetten. Jag har dock haft fel förr...

Pingar @Joshua3 för att få klarhet i frågan :)
Verkar vara samma ur som säljes vidare? Stabil prisökning på 1500:- på bara två månader.
15:e juni https://klocksnack.se/threads/oris-rectangular-complications-sista-pris-4000kr.56146/
9:e augusti https://klocksnack.se/threads/oris-miles.58630/

Yes det är samma klocka som inte har sålts för några 1500kr extra utan som ska finansiera en Seiko Padi nummer 2 därav priset, dock osåld, Men för att lugna personangrepp och annat sänker jag den till 4000kr och skänker en slant till Barncancerfonen om den såljs...

Beklagar om jag upprört nån, men jag anser ju den va värd runt 5-6k...

Vi får se om det blir nån Padi Seiko nummer 2...

Go natt, no hard feelings...

Yes det är samma klocka som inte har sålts för några 1500kr extra utan som ska finansiera en Seiko Padi nummer 2 därav priset, dock osåld, Men för att lugna personangrepp och annat sänker jag den till 4000kr och skänker en slant till Barncancerfonen om den såljs...

Beklagar om jag upprört nån, men jag anser ju den va värd runt 5-6k...

Vi får se om det blir nån Padi Seiko nummer 2...

Go natt, no hard feelings...

Vill du köpa en SKX007K av mig? Den är din för 30K, skall finansiera en begagnad Fiat jag haft ögonen länge på?

Fiat vore nåt. jag skulle vilja ha en äldre 500, har Vespa, espressomasikn och glassmaskin ala italy, men Fiat saknar jag :)

Fiat har sin charm. Minns min Regatta Weekend 100 S . Finns många coolare modeller dock.
image.jpeg

126p

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp