• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Roligast är väl att det knappt finns hommager på Breitling :D
Haha, för svårt. Inte många som kan återskapa manchu pincho eller pyramiderna heller. För att lyckas göra homage på Breitling måste man ta till drastiska metoder, som Sinn genom att köpa rättigheter och design eller Olech & Wajs som köpte upp hela restlager. Då går det. :D

Förresten finns det en rysk klocka som är något av en homage på ufo-chronomater. Minns ej namnet. Ska posta i brattetråden när jag hittar den. Det är det bästa försöket jag sett förutom fubbarna Sinn och O&W. ;)

Haha, för svårt. Inte många som kan återskapa manchu pincho eller pyramiderna heller. För att lyckas göra homage på Breitling måste man ta till drastiska metoder, som Sinn genom att köpa rättigheter och design eller Olech & Wajs som köpte upp hela restlager. Då går det. :D

Förresten finns det en rysk klocka som är något av en homage på ufo-chronomater. Minns ej namnet. Ska posta i brattetråden när jag hittar den. Det är det bästa försöket jag sett förutom fubbarna Sinn och O&W. ;)

Pics or it didn't happend.. Sinn köpte och äger ingen Hommage... Breitling är så jävla fula så att ingen vill härma om de inte kan casha hem vilket är omöjlig då du bara köper klockan om du har loggan :D

Med det sagt så äger jag två klassiska stekar brattar.

Pics or it didn't happend.. Sinn köpte och äger ingen Hommage... Breitling är så jävla fula så att ingen vill härma om de inte kan casha hem vilket är omöjlig då du bara köper klockan om du har loggan :D

Åh dra nåt gammalt.... :D Så jävla fula är ju dagens överdrift, om än subjektivt. Jag kan köpa dina brattar för några semlor så slipper du dina fula klockor. Vänta lite det kommer pics här i denna tråd strax.:p

För mig är Sinn och O&W så mkt homage det bara går btw. Köpa rättigheter och restlager och göra nästan indentiska klockor är ju inte så spännande direkt. Det blir aldrig orginalet. Framförallt när både Sinn har och O&W hade riktigt fina och unika egna modeller. :blackalien:

Jag älskar personligen klassiska fula Breitling, är fuckin beroende framkallande!
Jag med. U-F-O.

Här kommer en homage på dem. Kom på det. Det var Poljot Jetfighter.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

De har även gjort en navitimer-homage.
image.jpeg

Ryssarna verkar ha god smak. :cigar:

KS fight-club! Min bebis :D:D
Ingen slump att den så ofta ligger högt upp. En tråd som tar fram de mörkaste sidorna hos mången forummedlem. Jag gillar den skarpt. Humor när någon ogillar ett koncept eller märke så mkt att man inte kan låta bli att tycka till även i en tråd som uttryckligen har ett annat syfte. Tycker förövrigt det är en grym funktion som bevisligen korrigerat priser på K&S och troligen hjälpt säljare att bli av med sina objekt dessutom.

Bajsful klocka dessutom och då har jag ändå köpt TH till listpris så jag har inga problem med varumärket i sig.

https://klocksnack.se/threads/idf-issued-security-cord-4-kvar.57925/

275 spänn för en bit snöre måste ju vara sjukt ovärt!?
Menar du att IDF köper in färdigknutna sådana här snören och sedan delar ut? Att de har motsvarande M-nummer?
@Seikosthlm
Förväntade mig ev ett omnämnande i den här tråden. Nej de har det på löpmeter och delar ut så att soldaterna kan knyta själva. Jag har knutit enligt hur de gör istället för att skicka med en instruktion. Bör knytas om och lödas för att passa just din (läs: ngn som önskar ett autentiskt idf snöre) hand. Du kan naturligtvis använda vilket billigt snöre som helst (t ex kärnan av ett paracord fungerar utmärkt ) för motsvarande funktion. Snöret har inget "m-nummer" mig veterligen men det har å andra sidan inte IDF klockorna heller längre :). Han som sålt det till mig verkar inte jättesugen på att fota etiketten på rullen heller.

Senast ändrad:
Lär väl vara helt vanlig paracord, det är dock ett djävulskt bra snöre i sådant fall även om man nog får 50m i alla fall för det priset om man köper ett på civila marknaden.
Skulle tro att de köpt in det från en paracordtillverkare men har inte lyckats hitta det trots idogt letande.

Förväntade mig ev ett omnämnande i den här tråden. Nej de har det på löpmeter och delar ut så att soldaterna kan knyta själva. Jag har knutit enligt hur de gör istället för att skicka med en instruktion. Bör knytas om och lödas för att passa just din (läs: ngn som önskar ett autentiskt idf snöre) hand. Du kan naturligtvis använda vilket billigt snöre som helst (t ex kärnan av ett paracord fungerar utmärkt ) för motsvarande funktion. Snöret har inget "m-nummer" mig veterligen men det har å andra sidan inte IDF klockorna heller längre :). Han som sålt det till mig verkar inte jättesugen på att fota etiketten på rullen heller.
Så vad du säljer är en bit grön lina som också går att köpa överallt för en tusendel av ditt pris?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp