• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
https://klocksnack.se/threads/loppis.57619/

Den "obrandade Fiddyn" stör mig. Lgillar starkt dessa kopior. Antingen är det en Fiddy eller så är det inte det. Får man ens sälja dessa iom att kronlåset är varumärkesskyddat????
Jag har faktiskt ingen aning. Men då jag själv köpt klockan här på forumet för en tid sedan och aldrig ens tänkt tanken på att det skulle vara något fuffens med den, ser jag inga problem med att nu efter en tid annonsera den på samma forum.

Tycker faktiskt att hela denna tråd är rätt tråkig. Det är ju såklart viktigt att alla som använder forumets köp&sälj avdelning håller sig till reglerna, men det finns ju faktiskt moderatorer som gärna hjälper till att städa och hålla efter om det behövs. Dessutom går det bra att skicka ett PM till säljaren om man har synpunkter eller frågor om annonserat objekt. Ganska bajsnödigt att ta upp det i en sån här tråd imo.
Klockan är hur som helst såld och den som köpte den får tillfälle att prova på storlek och modell för att kanske så småningom slå till på något i en helt annan prisklass...

Jag har faktiskt ingen aning. Men då jag själv köpt klockan här på forumet för en tid sedan och aldrig ens tänkt tanken på att det skulle vara något fuffens med den, ser jag inga problem med att nu efter en tid annonsera den på samma forum.

Tycker faktiskt att hela denna tråd är rätt tråkig. Det är ju såklart viktigt att alla som använder forumets köp&sälj avdelning håller sig till reglerna, men det finns ju faktiskt moderatorer som gärna hjälper till att städa och hålla efter om det behövs. Dessutom går det bra att skicka ett PM till säljaren om man har synpunkter eller frågor om annonserat objekt. Ganska bajsnödigt att ta upp det i en sån här tråd imo.
Klockan är hur som helst såld och den som köpte den får tillfälle att prova på storlek och modell för att kanske så småningom slå till på något i en helt annan prisklass...
Du har rätt att ett pm är bättre

Vidhåller dock att sk homager inte borde förekomma...

Var hittar du en guld-DJ för 20'? Din är väl samma storlek som den Dr Watch har? Då är det ingen prisskillnad.

Jag refererar till skillnaden mellan en "vanlig" Datejust vs Day Date då det tidigare påstods att dem var "likvärdiga".

Så du menar att klockar ska prissättas utifrån vikt istället för modell? Intressant... ;)

https://klocksnack.se/threads/loppis.57619/

Den "obrandade Fiddyn" stör mig. Lgillar starkt dessa kopior. Antingen är det en Fiddy eller så är det inte det. Får man ens sälja dessa iom att kronlåset är varumärkesskyddat????

Jag däremot älskar dessa homage, man får en klocka av rätt bra kvalitet och med en fin design för en liten peng.
Jag passar på och rekommenderar Microlax till några medlemmar som tydligen är i stort behov av att må bättre.

Jag däremot älskar dessa homage, man får en klocka av rätt bra kvalitet och med en fin design för en liten peng.
Jag passar på och rekommenderar Microlax till några medlemmar som tydligen är i stort behov av att må bättre.
Förstår jag dig rätt att du gillar kopior?
Smaken är som baken.
Mikrolax-snacket kan du skippa, klär inte vuxna män.

Du har nog rätt, Dulcolax är billigare.
Det vore intressant att höra hur du resonerar kring kopior. Mig veterligen är tex kronskyddet varumärkesskyddat.
Edit: blir för off topic så vi lägger ner detta i tråden. Men dra gärna ett pm med hur du ser på saken.

Senast ändrad:
Åh inte detta homage-snack igen. Dessutom i fel tråd. Släng omedelbart alla era Submariners då de är uppenbara homage på Blancpain FF. ;) (ironi för den som inte fattar)
image.jpeg

Är denna OK eller homage till originalet?

Åh inte detta homage-snack igen. Dessutom i fel tråd. Släng omedelbart alla era Submariners då de är uppenbara homage på Blancpain FF. ;) (ironi för den som inte fattar)
Relevant givet att någon anser att en homage inte är värd något? Då blir klockan per definition inte prisvärd. Men visst, förstår vad du menar. Kan bli lite OT...

Ibland händer det att man förvånas över den fantasifulla prissättningen i vissa klockannonser på forumet. I den tråden tänkte jag att man kan posta exempel på annonser som man tycker har ett förvånande högt pris. Tänker inte denna tråd för att hjälpa folk att snål och fulpruta utan för att undvika så att ingen går på en mina. Man får givetvis sätta vilket pris man vill och det är inget fel med att vilja tjäna någon krona men på entusiastforum tycker åtminstone jag att man ska försöka undvika de värsta krämarfasonerna.

Låt Sverkers ande genomsyra denna tråd!
Påminn mig om att du ska ha smisk på bara stjärten @Gummo nästa gång vi ses, för att du startade denna präktiga tråd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp