• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bruce Springsteen ja , inte U2, 1600kr för 2 biljetter a 800kr/st vilket de kostade, nån försäljning blev det dock aldrig... Rolig tråd det här, salig blandning på häxjakt och förutfattade meningar... Jag lämnar den som sagt för viktigare saker...

U2 namnet draget i smutsen, jag är chockad :)
Haha, vad är det med dig. Vill du inte ens stå för dina ockerpriser? 1600 kr stycket ville du ha, sedan sänkte du till 1200 kr stycket.
Klart att ingen köpte till de priserna.
Varför ljuger du? Skäms du inte? Står du inte för dina egna priser?

nu tycker jag att vi gemensamt på detta forum sjunger we shall overcome :D

birgit-friggebo.jpg

Haha, vad är det med dig. Vill du inte ens stå för dina ockerpriser? 1600 kr stycket ville du ha, sedan sänkte du till 1200 kr stycket.
Klart att ingen köpte till de priserna.
Varför ljuger du? Skäms du inte? Står du inte för dina egna priser?
Sedan blir man ombedd att visa tidigare annonser för att motivera sitt påstående. Inte jättelätt att visa att något varit högt prissatt när priset bumpats tre gånger och de ursprungliga priserna inte står kvar.

Sedan blir man ombedd att visa tidigare annonser för att motivera sitt påstående. Inte jättelätt att visa att något varit högt prissatt när priset bumpats tre gånger och de ursprungliga priserna inte står kvar.
I det här fallet var det solklart, förstår inte varför @Joshua3 fortsätter att gräva ett djupare hål.
Vill man tjäna pengar på andra klock-entusiaster så kan man i alla fall vara öppen med det.

Många är så snett på det i denna tråden. "Jag tycker den är dyr, därför kräver jag en förklaring. Du har lagt ut klockan du köpte för en vecka sen för 17kr dyrare än inköp."

Utbud och efterfrågan sätter priset oavsett vad ni anser. Diskussionerna här är ju löjliga. Som många andra konstaterat tidigare, är priset rätt säljs objektet, annars inte. Allt yrande om KS-anda hit och entusiastforum dit är bara trams. Vill ni ha en mer planekonomisk approach kanske ni hittar någon nordkoreansk klocksite någonstans.
Tycker snarare din kommentar var löjlig. Effektiv prissättning på en marknad förutsätter att information är tillgänglig. Om den inte är det kommer prisspannen öka och det finns risk att köpare eller säljare ångrar sig i efterhand, eller att en affär inte blir av över huvud taget. Diskussioner såsom i den här tråden är bra för begagnatmarknaden. De flesta här har också en god syn på handel. Det handlar inte om att folk vänder sig mot marknadsmässig prissättning utan att de vänder sig mot ockrare och nästintill arbitragehandel.

Många är så snett på det i denna tråden. "Jag tycker den är dyr, därför kräver jag en förklaring. Du har lagt ut klockan du köpte för en vecka sen för 17kr dyrare än inköp."

Utbud och efterfrågan sätter priset oavsett vad ni anser. Diskussionerna här är ju löjliga. Som många andra konstaterat tidigare, är priset rätt säljs objektet, annars inte. Allt yrande om KS-anda hit och entusiastforum dit är bara trams. Vill ni ha en mer planekonomisk approach kanske ni hittar någon nordkoreansk klocksite någonstans.

Tycker inte alls att KS-andan är trams och detta är definitivt ett entusiastforum. Häng på blocket och chrono24 istället för här om ditt huvudsakliga intresse i livet är att värna marknadskrafterna istället för att försöka göra en schyst "deal" med en klockkompis.

Tycker inte alls att KS-andan är trams och detta är definitivt ett entusiastforum. Häng på blocket och chrono24 istället för här om ditt huvudsakliga intresse i livet är att värna marknadskrafterna istället för att försöka göra en schyst "deal" med en klockkompis.
Ändå jämför alla med c24 priser...och hänvisar till billigaste klockan där. Så så illa kan väl inte c24 och blocket vara i så fall..

Håller med men Joshua lägger ofta ut klockor till rena fantasipriser. Börjar på 16, sänker till 10, därefter till 8, typ. Känns extremt oseriöst och jag har väldigt svårt att förstå att han fortfarande får sålt klockor.

Om man däremot köper en klocka för 8 som är värd 16, då kan jag förstå tankesättet. Problemet är inte vinsten, problemet är överpriserna.

Finns fler här som gör rejäla prissänkningar från ganska tilltagna utgångspriser så lite orättvist tycker jag det är att alltid hacka på @Joshua3 .

Ändå jämför alla med c24 priser...och hänvisar till billigaste klockan där. Så så illa kan väl inte c24 och blocket vara i så fall..

Tänkte mer att om intresset för sitt eget och andras samlande eller intresse för klockor inte har någon som helst betydelse så kan man ju strunta i "vänsterforum" som dessa.
Köpt flera klockor på forumet till låga KS priser. Lågt pris och sparad tid när andra forummedlemmar gjort grovjobbet i att leta upp rätt exemplar. Skulle inte drömma om att kränga iväg dessa för speciellt mycket mer än jag en gång gav för dom här på forumet, dålig karma helt enkelt och så finns ju en glädje i att hjälpa någon att få en klocka eller något tillbehör som de kanske sökt efter länge.

Tänkte mer att om intresset för sitt eget och andras samlande eller intresse för klockor inte har någon som helst betydelse så kan man ju strunta i "vänsterforum" som dessa.
Köpt flera klockor på forumet till låga KS priser. Lågt pris och sparad tid när andra forummedlemmar gjort grovjobbet i att leta upp rätt exemplar. Skulle inte drömma om att kränga iväg dessa för speciellt mycket mer än jag en gång gav för dom här på forumet, dålig karma helt enkelt och så finns ju en glädje i att hjälpa någon att få en klocka eller något tillbehör som de kanske sökt efter länge.

Då menar du att KS och dess annonsörer ej skall följa marknaden bara för att det är ett forum?
Du menar att om du köpte en rödsub för två år sedan så skulle du tagit samma peng idag? Eller en vanlig 14060 för den delen?

Nobelt men tror de flesta skulle ta ut rätt mkt mer...

Skall hålla ögonen öppna när du säljer, där kan man nog göra riktiga klipp ;)

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp