• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
58200663.jpg

De bilder som @Gold snott är ju inte från lunaroyster så den kan ju mellanlandat någon annanstans och informationen kan ha försvunnit på vägen. Kanske inte läge att tända facklorna än.
Absolut - jag tyckte det kändes som relevant info oavsett speciellt för den som ev köper.

Osäkerheten är en av anledningarna till varför jag själv helt hoppat av vintage då mycket saker är bytt/relumat och priser som skjutit i taket!

Absolut - jag tyckte det kändes som relevant info oavsett speciellt för den som ev köper.

Osäkerheten är en av anledningarna till varför jag själv helt hoppat av vintage då mycket saker är bytt/relumat och priser som skjutit i taket!
Klart det är relevant information, säger inget annat. :)

Känns som att det är en uppenbar blåsning på G!

De bilder som @Gold snott är ju inte från lunaroyster så den kan ju mellanlandat någon annanstans och informationen kan ha försvunnit på vägen. Kanske inte läge att tända facklorna än.

Helt riktigt som yonsson säger, det kan finnas en eller flera mellanhänder. @Gold är taggad i flera inlägg och bör få chansen att svara innan vi tänder bålet.

Tar denna här också. Annonsen saknar extremt relevant info om att tavla samt visare är relumeade och att boettlocket är från en 16750.

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-1675.58805/

Kirills annons med all info -> http://www.lunaroyster.com/archive-rolex-gmt/1969-rolex-gmt-master-1675-mk1-on-bracelet

Hopps på att köparen är medveten om detta...

Köpte den via en bekant som vi det tillfället kan ha köpt den av den handlaren. Var inte själv informerad om de saker som han och du nämner men ska såklart göra ändringar i annonsen nu. Ingen höjdare på vintage måste jag säga så bara gott att någon gav mig lite kött på benen. Tack

Edit* Nu är det ändrat så alla kan andas ut :)

Köpte den via en bekant som vi det tillfället kan ha köpt den av den handlaren. Var inte själv informerad om de saker som han och du nämner men ska såklart göra ändringar i annonsen nu. Ingen höjdare på vintage måste jag säga så bara gott att någon gav mig lite kött på benen. Tack
Kan bara hålla med dig - Vintage är helt galet och blivit värre eftersom allt gått upp så i värde!

Bra om du reder ut det i annonsen men har du gjort det med köparen också eftersom du har annonsen märkt som OHPF?

Tar denna här också. Annonsen saknar extremt relevant info om att tavla samt visare är relumeade och att boettlocket är från en 16750.

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-1675.58805/

Kirills annons med all info -> http://www.lunaroyster.com/archive-rolex-gmt/1969-rolex-gmt-master-1675-mk1-on-bracelet

Hopps på att köparen är medveten om detta...
Hur resonerar man kring priset då? Med tanke på den nytillkomna informationen....

Bra!

Så du köpte den av en bekant? I annonsen står det att du snott bilderna av handlaren som sålt klockan till dig.

Är din bekant handlare så borde han väl vara reko och ge dig all nödvändig info innan köp?

Bra!

Så du köpte den av en bekant? I annonsen står det att du snott bilderna av handlaren som sålt klockan till dig.

Är din bekant handlare så borde han väl vara reko och ge dig all nödvändig info innan köp?

Ja, jag köpte den av en bekant. Bilderna var de jag fick innan jag köpte den (från handlaren). Nu var det utrett

Och man ska inte glömma att det kan vara svårt att få ett värderingsintyg (vilket ofta krävs av försäkringabolag vid exv stöld eller liknande) av exv Kaplans. Har själv blivit nekad en gång av Kaplans pga "ihop-plockad" klocka.

Ja det är ju frågan? Vad är fel boettlock värt? Hur mycket drar relume ned?
Ja det är ju frågan...!? Relumen ser ju inte ut att vara gjord i förrgår direkt.. Utan ser väl rätt gammal ut..men dock en relume!! Och boettlock kan ju vara bytt vid service.. Har hört att Rolex använde 16750 boettlock vid service..vet ej om det stämmer.. Så man undrar ju hur dessa faktorer påverkar värdet!?o_O

Fast det är ju inte en relume, tavla och visare är målade med en lysfri färg för att likna gammal lume. Ingen aning om hur det påverkar värdet jämfört med en relume dock.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp