Den aktuella klockan, eller i alla fall de aktuella bilderna.Den aktuella klockan, en likadan eller en lös tavla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den aktuella klockan, eller i alla fall de aktuella bilderna.Den aktuella klockan, en likadan eller en lös tavla?
Man får sätta vilket pris man vill, men en klocka blir ju inte automatiskt värd de kronor man betalat i moms.Allt är väl relativt när det kommer till prissättning på klockor. Vill man ha nått som är lite mera ovanligt så kostar det extra. Men Som @vaniljglass säger så är det den aktuella klockan ,. Priset är högt pga moms till Norge. Tror det är samma med Sverige att moms lägger på en extra slant på importerade klockor. Sen är det min kompis som sätter priset så han vill väl bara gå i noll.
Måste just nu vara denna https://klocksnack.se/threads/hublot-big-bang-black-caviar.58982/ som ligger ute för 60k men som för endast 17 dagar sedan blev såld/bytt för 54k efter att ha legat ute med det priset ett gäng dagar https://klocksnack.se/threads/hublot-black-caviar-prisbump-31-7.56917/ Varför den nu skulle vara attraktiv för 60k är för mig ett mysterium...
Den kommer aldrig sälja för 60 men cool är den.Måste just nu vara denna https://klocksnack.se/threads/hublot-big-bang-black-caviar.58982/ som ligger ute för 60k men som för endast 17 dagar sedan blev såld/bytt för 54k efter att ha legat ute med det priset ett gäng dagar https://klocksnack.se/threads/hublot-black-caviar-prisbump-31-7.56917/ Varför den nu skulle vara attraktiv för 60k är för mig ett mysterium...
Det kan vara den sämsta motiveringen jag läst i KS historia."Pris: 60.000 kr, bud eller lättsålda byten"
La priset på 60k då den i tidigare annons legat på 68k och med bud strax under det. Att tidigare ägaren inte valde att släppa den för buden var upp till honom. Sedan bumpades den ner i pris, just eftersom att han ville få den såld - precis som folk gör när de vill få klockor sålda.
Vill någon slänga iväg ett bud på 54k är det bara att göra det, det står klart och tydligt i annonsen och är därmed inte ett mysterium... Folk prutar som fan här nuförtiden så hade jag lagt den på 54k hade folk prutat ner den ännu mer. Bara för prutandes skull. Och inte för vad den är värd.
Joråsåatt, lycka till!"Pris: 60.000 kr, bud eller lättsålda byten"
La priset på 60k då den i tidigare annons legat på 68k och med bud strax under det. Att tidigare ägaren inte valde att släppa den för buden var upp till honom. Sedan bumpades den ner i pris, just eftersom att han ville få den såld - precis som folk gör när de vill få klockor sålda.
Vill någon slänga iväg ett bud på 54k är det bara att göra det, det står klart och tydligt i annonsen och är därmed inte ett mysterium... Folk prutar som fan här nuförtiden så hade jag lagt den på 54k hade folk prutat ner den ännu mer. Bara för prutandes skull. Och inte för vad den är värd.
Hmm liggger en date just med Tiffany dial...kan väl omöjligt vara värd de 55.000 kr som säljaren vill ha?! :S
Speciellt inte om det inte finns papper från tiffany's...Att det står Tiffany's på tavlan kan väl omöjligt innebära ett premium om 30k @Andreasll83 ?
Vad missar vi här?
Att det står Tiffany's på tavlan kan väl omöjligt innebära ett premium om 30k @Andreasll83 ?
Vad missar vi här?
It take´s two for a tango! Fundera på vad som händer i ett större sammanhang, inte minst i dig själv, om både säljare och köpare tar sitt ansvar. Varför detta tugg om att allt ansvar ska ligga på köparen? Varför ska säljaren stå utan ansvar? Anser du att det räcker med att du presenterat de fakta som du själv valt?Fast jag syftade inte på det senaste i denna tråden, när klockor säljs vidare för en högre summa.
Jag syftar på min egen annons som hamnade här i denna tråden för ett tag sedan. Det är självklart skillnad på att lura folk och att sätta ett högt pris. Så länge ett objekt är beskrivet på ett vettigt sett så tycker inte jag att man lurar någon oavsett prissättning, upp till köpare att göra läxan och bedöma ifall priset är vettigt.
Onödigt kludd på tavlan i min bok.Det finns inget premium utan bop........inte en spänn på en DJ! Mer en kul grej......
"Pris: 60.000 kr, bud eller lättsålda byten"
Jag fattar inte
Ibland undrar man om det kollas på nätet innan priserna sätts. Har själv fått rätta till ett pris efter påpekan att nätet hade en ny I prisspann som det jag satt ut. Då var visserligen min SKA371 bara 8 mån gammal, men ändå begagnad. Tror många "tokiga" priser kanske kunde bli mer korrekta från början då. Gäller ju i o f bara att veta vilka nätbutiker man ska kolla på, verkar finnas hur många som helst.Tyckte man skrolla förbi väldigt få annonser med ockerpriser förut. Nu letar man de små guldkornen som faktiskt är rimligt prissatta. Känns som var och varannan sportrolex med några månader eller strax över ett år på nacken har samma utgångspriser som en sprillans från känd handlare.
T.ex @Klahr sub som råkar få skiten nu. Passar väl inte som minst prisvärda men han begär 65 för en 2015 samtidigt som man kan få en ny/oanvänd 2016 för 65 från pluswatch.
Om klockan dessutom skickas från Norge kan ju MOMS tillkomma hit också.Allt är väl relativt när det kommer till prissättning på klockor. Vill man ha nått som är lite mera ovanligt så kostar det extra. Men Som @vaniljglass säger så är det den aktuella klockan ,. Priset är högt pga moms till Norge. Tror det är samma med Sverige att moms lägger på en extra slant på importerade klockor. Sen är det min kompis som sätter priset så han vill väl bara gå i noll.
Trams....Onödigt kludd på tavlan i min bok.
Renhet är en dygd.
Gäller även klockor.
visst men kan vi inte upplysa om klockor som är minst prisvärda? Denna Sub är väl ändå inte det?Tyckte man skrolla förbi väldigt få annonser med ockerpriser förut. Nu letar man de små guldkornen som faktiskt är rimligt prissatta. Känns som var och varannan sportrolex med några månader eller strax över ett år på nacken har samma utgångspriser som en sprillans från känd handlare.
T.ex @Klahr sub som råkar få skiten nu. Passar väl inte som minst prisvärda men han begär 65 för en 2015 samtidigt som man kan få en ny/oanvänd 2016 för 65 från pluswatch.
Samma med nästintill varenda SMPc som lagts upp de senaste månaderna. Bättre begagnade som är dyrare än ny från C24.Tyckte man skrolla förbi väldigt få annonser med ockerpriser förut. Nu letar man de små guldkornen som faktiskt är rimligt prissatta. Känns som var och varannan sportrolex med några månader eller strax över ett år på nacken har samma utgångspriser som en sprillans från känd handlare.
Samma med nästintill varenda SMPc som lagts upp de senaste månaderna. Bättre begagnade som är dyrare än ny från C24.
Tycker det är väl mycket nasare här nu, varenda kotte ska försöka tjäna några extra kronor på att sälja klockor skaffa ett extra jobb eller nåt...Det kan bara innebära att nasarna får hoppa oxfilén.