Tycker det är väl mycket nasare här nu, varenda kotte ska försöka tjäna några extra kronor på att sälja klockor skaffa ett extra jobb eller nåt...
Nu!?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det är väl mycket nasare här nu, varenda kotte ska försöka tjäna några extra kronor på att sälja klockor skaffa ett extra jobb eller nåt...
Har du inget jobb...säljer ju allt du har.......?
Det öppnar dörrar för att testa nytt. Jag är noob i detta sammanhang. Annars så rullar det på med snickeriet.
Det öppnar dörrar för att testa nytt. Jag är noob i detta sammanhang. Annars så rullar det på med snickeriet.
Fast är det inte det dem har gjort?Tycker det är väl mycket nasare här nu, varenda kotte ska försöka tjäna några extra kronor på att sälja klockor skaffa ett extra jobb eller nåt...
Det där med kommentarer i annonserna gick sådär... Väldigt många "fin klocka, den hade jag köpt om jag hade vart pengar".Det kanske ska stramas upp? Jag tycker absolut att man kan öppna annonserna för inlägg så presumtiva köpare kan läsa vad andra medlemmar skrivit och hur säljaren svarat, att man ska ha varit medlem i en viss tid och haft ett visst antal inlägg. Kanske ska man göra som man gör med barn som ska dela på ett glasspaket, att den som skär upp tårtan får välja sista biten. Det kanske är någon som kan översätta det på klockförsäljning?
Vadå har det svårt, han lever ju livet med bärs och flickvän? En fin klocka på armen och man är hemmaMan ska inte skratta åt folk som har det svårt men det där är ta mig tusan ett undantag.
Det kanske ska stramas upp? Jag tycker absolut att man kan öppna annonserna för inlägg så presumtiva köpare kan läsa vad andra medlemmar skrivit och hur säljaren svarat, att man ska ha varit medlem i en viss tid och haft ett visst antal inlägg. Kanske ska man göra som man gör med barn som ska dela på ett glasspaket, att den som skär upp tårtan får välja sista biten. Det kanske är någon som kan översätta det på klockförsäljning?
Det där med kommentarer i annonserna gick sådär... Väldigt många "fin klocka, den hade jag köpt om jag hade vart pengar".
Det finns ju riktlinjer för annonser och det skulle kunna finnas riktlinjer även för kommentarer. Jag vet, det är inte så lätt. Man kan ha som fastighetsmäklarna, att utgångspriset kostar en viss procent och allt man får ut över det delar säljare och mäklare på. I det här fallet skulle mäklaren kunna vara vi andra. Utgångspriset sätts av en initierad jury bestående av gamla rävar. Många bäckar små....Det där med kommentarer i annonserna gick sådär... Väldigt många "fin klocka, den hade jag köpt om jag hade vart pengar".
Fast det går ju att lägga till en regel om att icke-relevanta inlägg i säljtrådar belönas med en varning.
Det finns ju riktlinjer för annonser och det skulle kunna finnas riktlinjer även för kommentarer. Jag vet, det är inte så lätt. Man kan ha som fastighetsmäklarna, att utgångspriset kostar en viss procent och allt man får ut över det delar säljare och mäklare på. I det här fallet skulle mäklaren kunna vara vi andra. Utgångspriset sätts av en initierad jury bestående av gamla rävar. Många bäckar små....
Som jag skrev fick han skiten för ganska många nu och att den inte är minst prisvärd men tycker definitivt att det är jäkligt oprisvärt att köpa en begagnad klocka när man kan få en ny för samma pengar.visst men kan vi inte upplysa om klockor som är minst prisvärda? Denna Sub är väl ändå inte det?
TackTyckte man skrolla förbi väldigt få annonser med ockerpriser förut. Nu letar man de små guldkornen som faktiskt är rimligt prissatta. Känns som var och varannan sportrolex med några månader eller strax över ett år på nacken har samma utgångspriser som en sprillans från känd handlare.
T.ex @Klahr sub som råkar få skiten nu. Passar väl inte som minst prisvärda men han begär 65 för en 2015 samtidigt som man kan få en ny/oanvänd 2016 för 65 från pluswatch.
Det är nästan samma pengar då en procentsats tillkommer vid chrono24 trusted checkout samt fraktSom jag skrev fick han skiten för ganska många nu och att den inte är minst prisvärd men tycker definitivt att det är jäkligt oprisvärt att köpa en begagnad klocka när man kan få en ny för samma pengar.
Trusted checkout? Varför?Det är nästan samma pengar då en procentsats tillkommer vid chrono24 trusted checkout samt frakt
Förutsatte att folk använder det men det kanske bara är jag.Trusted checkout? Varför?
Ser inte poängen. De har tusentals referenser, och säljer helt nya grejer.Förutsatte att folk använder det men det kanske bara är jag.
Jag har handlat från domSer inte poängen. De har tusentals referenser, och säljer helt nya grejer.
Till skillnad från lika dyra, fast beggade, exemplar på K&S
Och?Jag har handlat från dom
Poängen var att jag vet att dom har tusentals referenser och att dom säljer nya klockor.
Ah. Du använde bara trusted checkout som ett exempel för att din klocka skulle verka mer prisvärd.Poängen var att jag vet att dom har tusentals referenser och att dom säljer nya klockor.
Helt korrekt! Med glimten i ögat. Sist jag sålde en "italiensk" klocka här så var den första frågan i varje PM - Var kommer den ifrån.Ah. Du använde bara trusted checkout som ett exempel för att din klocka skulle verka mer prisvärd.
Vilket också är idioti, och en fråga som jag slutat svara på.Helt korrekt! Med glimten i ögat. Sist jag sålde en "italiensk" klocka här så var den första frågan i varje PM - Var kommer den ifrån.
Det är enklare och bättre att inte låta moderering av annonssidan vara en bedömningssport och istället ha en fri diskussion här.