• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Problemet med de höjda priserna är ju att man själv hamnar i en besvärlig situation t.ex. som nu när jag vill byta min 216570. Jag tycker ju att 55 i säljpris är ganska dyrt, samtidigt så har i princip samtliga 114060 som gått på forumet legat där eller uppåt, vilket gör det konstigt för mig att sätta ett lägre bytespris. Det känns helt orimligt att lägga till pengar i en bytesaffär för att gå från 216570 till 114060.

Det öppnar dörrar för att testa nytt. Jag är noob i detta sammanhang. Annars så rullar det på med snickeriet.
hqdefault.jpg

Det kanske ska stramas upp? Jag tycker absolut att man kan öppna annonserna för inlägg så presumtiva köpare kan läsa vad andra medlemmar skrivit och hur säljaren svarat, att man ska ha varit medlem i en viss tid och haft ett visst antal inlägg. Kanske ska man göra som man gör med barn som ska dela på ett glasspaket, att den som skär upp tårtan får välja sista biten. Det kanske är någon som kan översätta det på klockförsäljning? Kanske ska antalet försäljningar begränsas? Säljer man mer är tre klockor/år är man en nasare eller var ska gränsen gå?

Tycker det är väl mycket nasare här nu, varenda kotte ska försöka tjäna några extra kronor på att sälja klockor skaffa ett extra jobb eller nåt...
Fast är det inte det dem har gjort? :)

Annars håller jag med dig. Känns som att en och samma klocka ibland dyker upp 2-3 gånger på en månad i en ny "paketöppnartråde". :)

• Like
Reactions: M3a
Det kanske ska stramas upp? Jag tycker absolut att man kan öppna annonserna för inlägg så presumtiva köpare kan läsa vad andra medlemmar skrivit och hur säljaren svarat, att man ska ha varit medlem i en viss tid och haft ett visst antal inlägg. Kanske ska man göra som man gör med barn som ska dela på ett glasspaket, att den som skär upp tårtan får välja sista biten. Det kanske är någon som kan översätta det på klockförsäljning?
Det där med kommentarer i annonserna gick sådär... Väldigt många "fin klocka, den hade jag köpt om jag hade vart pengar".

Det kanske ska stramas upp? Jag tycker absolut att man kan öppna annonserna för inlägg så presumtiva köpare kan läsa vad andra medlemmar skrivit och hur säljaren svarat, att man ska ha varit medlem i en viss tid och haft ett visst antal inlägg. Kanske ska man göra som man gör med barn som ska dela på ett glasspaket, att den som skär upp tårtan får välja sista biten. Det kanske är någon som kan översätta det på klockförsäljning?

Vi kommer inte öppna för kommentarer i annonserna. Köp/sälj kommer då ha en förstasida fylld med ändlösa diskussioner om ditten, datten och särskrivna kommentarer i stil med "jätte fin" . Jag fattar din tanke, men, KS är ett forum för vuxna (trots allt) och de flesta annonser är helt ok. Vill man diskutera en annons finns det ett par trådar där detta kan göras, det är en obra idé att upplåta annonssidan för påpekanden om att man minsann kan hitta samma klocka för 2kr hos en handlare i Mogadishu. ;)

Det där med kommentarer i annonserna gick sådär... Väldigt många "fin klocka, den hade jag köpt om jag hade vart pengar".
Det finns ju riktlinjer för annonser och det skulle kunna finnas riktlinjer även för kommentarer. Jag vet, det är inte så lätt. Man kan ha som fastighetsmäklarna, att utgångspriset kostar en viss procent och allt man får ut över det delar säljare och mäklare på. I det här fallet skulle mäklaren kunna vara vi andra. Utgångspriset sätts av en initierad jury bestående av gamla rävar. Många bäckar små....:)

Det finns ju riktlinjer för annonser och det skulle kunna finnas riktlinjer även för kommentarer. Jag vet, det är inte så lätt. Man kan ha som fastighetsmäklarna, att utgångspriset kostar en viss procent och allt man får ut över det delar säljare och mäklare på. I det här fallet skulle mäklaren kunna vara vi andra. Utgångspriset sätts av en initierad jury bestående av gamla rävar. Många bäckar små....:)

Just mäklarbranschen känns som ett klart tveksamt case för best practice... ;)

Tyckte man skrolla förbi väldigt få annonser med ockerpriser förut. Nu letar man de små guldkornen som faktiskt är rimligt prissatta. Känns som var och varannan sportrolex med några månader eller strax över ett år på nacken har samma utgångspriser som en sprillans från känd handlare.
T.ex @Klahr sub som råkar få skiten nu. Passar väl inte som minst prisvärda men han begär 65 för en 2015 samtidigt som man kan få en ny/oanvänd 2016 för 65 från pluswatch.
image.png
Tack :)

Det är sällan man hittar något lockande på Köp och Sälj. Många vill ha igen vad de köpte klockan för av en handlare t ex. Känns spontant som att priset vid en privatförsäljning borde ligga 10 % lägre. Eller vad tycker ni? Och prisbumparna är i storleksordningen 1-2 %.

Det är enklare och bättre att inte låta moderering av annonssidan vara en bedömningssport och istället ha en fri diskussion här.

Japp, antagligen är det så. Känns ffa som onödigt extraarbete för moderatorerna om inte annat.

Jag tillhör väl inte de som tycker det är superhemskt att en klocka är överprissatt. Jag har har skrattat till vid några tillfällen över prissättning och flippare som tycker deras 3 månaders ägande ska resultera i en 40% prisstegring, men jag ser det i sak inte som ett stort problem.
Inte heller att den här tråden lyfter och belyser sådana problem. (Jag tycker alltså inte det är "vänster" att belysa detta, vad fan nu "vänster" har med saken att göra).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp