Tack för input!Hade tänkt lägga ner i denna tråd, men jag kan verkligen inte låta bli. "Retas lite". Ska man vara rolig måste man vara "musikalisk" och ha taktkänsla, annars blir det bara dumt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för input!Hade tänkt lägga ner i denna tråd, men jag kan verkligen inte låta bli. "Retas lite". Ska man vara rolig måste man vara "musikalisk" och ha taktkänsla, annars blir det bara dumt
Så tar man kritik. 100%.Tack för input!
Anser du att priset är oskäligt högt jämfört med andra exemplar eller har du hängt upp dig på att den kan ha sålts billigare än 60K för ett par veckor sedan på KS?Nja, spårar ur är nog lite att ta i. I just detta fallet är jag ganska säker på att klockan i fråga hamnade hos nuvarande ägare i ett byte där nuvarande ägare trott att han kan göra lite snabba pengar på en klocka som är bevisat svårsåld (även till ett mycket lägre pris än 60k), efter att priset påpekas här av mig sänker han priset på klockan kraftigt. Ryktas även att klockan erbjudits till försäljning av nuvarande ägare till en annan forummedlem för 47k vilket gör historien än mer märklig...
Och jag förstår fortfarande inte varför du gnäller om detta i en tråd som heter "Den minst prisvärda klockan på k&s", precis sånt man tar upp i denna tråden.Förstår fortfarande inte vad du har med det att göra?
Ändrade min fråga för att förtydliga så svara gärna på den istället.Och jag förstår fortfarande inte varför du gnäller om detta i en tråd som heter "Den minst prisvärda klockan på k&s", precis sånt man tar upp i denna tråden.
Ingen jättevanlig modell så svårt att veta, men vad jag däremot vet är att Hublot inte har något vidare andrahandsvärde, och om den var svårsåld på samma marknadsplats för ett rätt mycket lägre pris så blir det för mig ett ämne för denna tråden. Man behöver liksom inte överanalysera allt.Anser du att priset är oskäligt högt jämfört med andra exemplar eller har du hängt upp dig på att den kan ha sålts billigare än 60K för ett par veckor sedan på KS?
EDIT: Ändrat frågan.
Hittade du på allt detta eller bara den sista biten?Nja, spårar ur är nog lite att ta i. I just detta fallet är jag ganska säker på att klockan i fråga hamnade hos nuvarande ägare i ett byte där nuvarande ägare trott att han kan göra lite snabba pengar på en klocka som är bevisat svårsåld (även till ett mycket lägre pris än 60k), efter att priset påpekas här av mig sänker han priset på klockan kraftigt. Ryktas även att klockan erbjudits till försäljning av nuvarande ägare till en annan forummedlem för 47k vilket gör historien än mer märklig...
Att du inte vet vad modellen brukar säljas för gör det hela ännu svårare att förstå.Ingen jättevanlig modell så svårt att veta, men vad jag däremot vet är att Hublot inte har något vidare andrahandsvärde, och om den var svårsåld på samma marknadsplats för ett rätt mycket lägre pris så blir det för mig ett ämne för denna tråden. Man behöver liksom inte överanalysera allt.
Nu kommer väl det aldrig att komma en "sanning" kring detta men är ganska säker på den första biten. Priset på 47k är som sagt ett rykte.Hittade du på allt detta eller bara den sista biten?
Spekulera inte så mycket nu @Torsten.Att du inte vet vad modellen brukar säljas för gör det hela ännu svårare att förstå.
Utan att vara allt för konspiratoriskt lagd kan man så här i efterhand få känslan av att du vill "sätta dit" en viss medlem.
Nej, det borde jag inte göra. Känner ju ingen av er. Ska vi släppa det här nu?Spekulera inte så mycket nu @Torsten.
Se min edit ovan.Nej, det borde jag inte göra. Känner ju ingen av er. Ska vi släppa det här nu?
HIV är världens gemensamma bajs, fuck it långt ut beyond !Kan tycka 47 lax är alldeles för mkt för det där spektaklet, men det är min personliga åsikt.... Känns som en anti-likvid klocka och därmed knepigt för serieflippare att sitta på.
Klart @Porsan lyfter frågan i tråden - är väl det som är syftet med den?
Ska bli spännande att se vart den tar vägen, även HIV har ju en förmåga att spridas trots få vill ha det
Rant over & fridens liljor etc
HIV samt limiterade HubbarHIV är världens gemensamma bajs
Inkluderat Omegas endlessly 'limiterade'HIV samt limiterade Hubbar
Glöm ej Bayliner samt g/s DaytonaHIV samt limiterade Hubbar
Så sant. Exklusiv klubb sasGlöm ej Bayliner samt g/s Daytona
Samt jag då, man blir aldrig av med mig hellerSå sant. Exklusiv klubb sas
Vi vet...Samt jag då, man blir aldrig av med mig heller
Det kostar att köpa alla klockor nya och sedan flipp efter 3 veckor...Ingen jättevanlig modell så svårt att veta, men vad jag däremot vet är att Hublot inte har något vidare andrahandsvärde, och om den var svårsåld på samma marknadsplats för ett rätt mycket lägre pris så blir det för mig ett ämne för denna tråden. Man behöver liksom inte överanalysera allt.
En sk mellanhand...Ingen klocka men ändå, missar jag något här eller?
https://klocksnack.se/threads/murphy-bezel-till-seiko-skx-mfl.59089/
Hittar samma vridring ny för 472:- SEK hos Murphy samt 397:- SEK om man köper paket med två (vilket jag antar att säljaren har gjort).
Ping @Nicklas Eriksson
Tur att jag tillfälligt tog bort dig från min ignore Torsten annars hade jag missat detta inlägg.Taggar dig eftersom du tog upp @Ernestos annons som jag tycker är ett typexempel på hur den här tråden spårar ur lite.
Exempel:
Nisse har en Sub som borde kosta 60K men han har bråttom och säljer den för 55K till Lasse på KS.
Lasse ser en chans att tjäna 5K och lägger ut samma klocka på KS ett par dagar/veckor senare för 60K.
Lasse är nu forumets fiende nummer ett och bör omgående sänka priset till 55K för att inte tjäna något på den.
Visste du inte att som mod så måste man avblocka alla. Hur ska man annars veta när folk vill att man ska avgåTur att jag tillfälligt tog bort dig från min ignore Torsten annars hade jag missat detta inlägg.
I sak har du rätt rent generellt men det du missar är att den specifika klockan bumpades och bumpades och bumpades och prisbumpades rätt länge. Därefter byter den ägare och åker ut igen rätt mycket dyrare efter några enstaka dagar. Detta påpekas och kommentaren blir det troligtvis sämsta försvarstalet i KS historia. Några dagar senare "backar" säljaren och sänker priset rejält.
Detta är ju rent objektivt oavsett vad man tycker om Erbesto ett ytterst tveksamt beteende. Håller du inte med om det?
Ger sig chans att svara på inlägget innan jag sätter upp dig på listan igen.