Edmond Burk tyckte samma sak men sedan kom jante och begrepp som entusiastforum och komplicerade saker.
När jag tänker efter så syftat jag nog på Adam Smith. Haha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Edmond Burk tyckte samma sak men sedan kom jante och begrepp som entusiastforum och komplicerade saker.
haha, det härjas för lite i trådenvar det för lugnt här Porsan ? ;-)
Bump för er som missat detta.
Vilka problem?Tack för att du belyser dessa problem på forumet. Etik och moral på forumet gäller givetvis "forumprofiler", även om det i detta fall är självutnämnt
Fast nu har han ju sänkt priset till 52k så det är väl lite onödigt att bumpaBump för er som missat detta.
Efter min bump ja.Fast nu har han ju sänkt priset till 52k så det är väl lite onödigt att bumpa
Jaha okej! My badEfter min bump ja.
Det finns inget premium utan bop........inte en spänn på en DJ! Mer en kul grej......
Tror inte din bump hade någonting med det att göra.Efter min bump ja.
Tror inte jag heller, var inte det jag menade.Tror inte din bump hade någonting med det att göra.
Googlade den andra herren du nämnde och förstod inte riktigt vad du menade men tänkt att det är bättre att vara tyst så att folk tror att man är en idiot än att skriva något och bekräfta detNär jag tänker efter så syftat jag nog på Adam Smith. Haha!
Heh! Edmund Burke är ganska intressant. Lite av den moderna konservatismens fader. Ganska moderat, stödde till exempel revolutionen i Amerika men motsatte sig den i Frankrike.Googlade den andra herren du nämnde och förstod inte riktigt vad du menade men tänkt att det är bättre att vara tyst så att folk tror att man är en idiot än att skriva något och bekräfta det
Taggar dig eftersom du tog upp @Ernestos annons som jag tycker är ett typexempel på hur den här tråden spårar ur lite.Bump för er som missat detta.
Googlade den andra herren du nämnde och förstod inte riktigt vad du menade men tänkt att det är bättre att vara tyst så att folk tror att man är en idiot än att skriva något och bekräfta det
Taggar dig eftersom du tog upp @Ernestos annons som jag tycker är ett typexempel på hur den här tråden spårar ur lite.
Exempel:
Nisse har en Sub som borde kosta 60K men han har bråttom och säljer den för 55K till Lasse på KS.
Lasse ser en chans att tjäna 5K och lägger ut samma klocka på KS ett par dagar/veckor senare för 60K.
Lasse är nu forumets fiende nummer ett och bör omgående sänka priset till 55K för att inte tjäna något på den.
Spot on!Taggar dig eftersom du tog upp @Ernestos annons som jag tycker är ett typexempel på hur den här tråden spårar ur lite.
Exempel:
Nisse har en Sub som borde kosta 60K men han har bråttom och säljer den för 55K till Lasse på KS.
Lasse ser en chans att tjäna 5K och lägger ut samma klocka på KS ett par dagar/veckor senare för 60K.
Lasse är nu forumets fiende nummer ett och bör omgående sänka priset till 55K för att inte tjäna något på den.
Men då kanske det hade varit roligare om ngn som faktiskt ville ha en sub för att använda köpte den för 55k istället för att ngn ska tjäna 5k lite raskt på ett entusiastforum?Taggar dig eftersom du tog upp @Ernestos annons som jag tycker är ett typexempel på hur den här tråden spårar ur lite.
Exempel:
Nja, spårar ur är nog lite att ta i. I just detta fallet är jag ganska säker på att klockan i fråga hamnade hos nuvarande ägare i ett byte där nuvarande ägare trott att han kan göra lite snabba pengar på en klocka som är bevisat svårsåld (även till ett mycket lägre pris än 60k), efter att priset påpekas här av mig sänker han priset på klockan kraftigt. Ryktas även att klockan erbjudits till försäljning av nuvarande ägare till en annan forummedlem för 47k vilket gör historien än mer märklig...Taggar dig eftersom du tog upp @Ernestos annons som jag tycker är ett typexempel på hur den här tråden spårar ur lite.
Exempel:
En sak kan jag lova dig och det är att jag inte är avundsjuk på någon som gör lite snabba pengar. Sen gäller det ju att ha alla fakta, vilket du inte har i just det här fallet.Spot on!
Att tala om "marknadsmässiga priser" osv är ju lite larvigt när marknaden är så pass liten som den är i detta fall. Priserna svänger ju naturligtvis både upp och ner och det är en risktagning varje gång man handlar något mer udda. Ibland vinner man lite och ibland förlorar man. Att @Ernesto köpt klockan för si eller så mycket påverkar ju inte värdet av klockan några veckor eller månader senare. Begreppet prisvärd måste relateras till andra parametrar, som t ex hur billigt/dyrt man kan köpa den från annat håll, om den är eftertraktad och liknande.
Om diskussionen ska handla om hur mycket någon vinner eller förlorar på sina affärer är det väl bättre att ni startar en ny tråd för detta. Namnförslag: "Stora avundsjuketråden".
Men då kanske det hade varit roligare om ngn som faktiskt ville ha en sub för att använda köpte den för 55k istället för att ngn ska tjäna 5k lite raskt på ett entusiastforum?
Jag vet att nästa inlägg kommer vara 'så hur länge tycker du @ozzyozzy att man måste använda en klocka innan man får sälja den?'
Inte vet jag, men det vore härligt om det var den fortsatta andemeningen med K&S.
Nja, spårar ur är nog lite att ta i. I just detta fallet är jag ganska säker på att klockan i fråga hamnade hos nuvarande ägare i ett byte där nuvarande ägare trott att han kan göra lite snabba pengar på en klocka som är bevisat svårsåld (även till ett mycket lägre pris än 60k), efter att priset påpekas här av mig sänker han priset på klockan kraftigt. Ryktas även att klockan erbjudits till försäljning av nuvarande ägare till en annan forummedlem för 47k vilket gör historien än mer märklig...
Ok, här kommer den: (försäljningspris / inköpspris)/antal poster = antal veckor klockan ska behållas. Vem fan är Adam Smith!Snälla hitta en tidsmässig gräns så att jag kan hänga ut folk jag sålt klockor till som sedan sålt vidare enbart för att tjäna pengar på det.
Ironi om det inte är helt uppenbart.
Nej det är ju sant, men detta är fakta och det vet du medNaturligtvis kan det vara som du säger, men man skall inte tro på allt man hör @Porsan !!!
Ok, här kommer den: (försäljningspris / inköpspris)/antal poster = antal veckor klockan ska behållas. Vem fan är Adam Smith!
Nja, spårar ur är nog lite att ta i. I just detta fallet är jag ganska säker på att klockan i fråga hamnade hos nuvarande ägare i ett byte där nuvarande ägare trott att han kan göra lite snabba pengar på en klocka som är bevisat svårsåld (även till ett mycket lägre pris än 60k), efter att priset påpekas här av mig sänker han priset på klockan kraftigt. Ryktas även att klockan erbjudits till försäljning av nuvarande ägare till en annan forummedlem för 47k vilket gör historien än mer märklig...
Vänta nu, var har jag varit otrevlig? Nu får du ge dig, visst retas jag lite men det klarar du väl av, eller?Allvarligt talat nu. Det räcker. Du säger inte ett ord när vi ses i verkligheten - men bakom skärmen skriver du en massa otrevligheter. Och påhitt, som att jag har erbjudit klockan till någon för 47.000 kr. Du har uppenbarligen något emot mig, det har du bevisat under fler månader.
Det räcker nu.
Hade tänkt lägga ner i denna tråd, men jag kan verkligen inte låta bli. "Retas lite". Ska man vara rolig måste man vara "musikalisk" och ha taktkänsla, annars blir det bara dumtVänta nu, var har jag varit otrevlig? Nu får du ge dig, visst retas jag lite men det klarar du väl av, eller?