• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Biffbert

Cartier
Haha tjena boys, jag tror vi gör såhär istället för enkelhetens skull:
Jag stänger ner försäljning och lämnar det åt chefen själv istället, är på semester så har inte haft kontakt med honom än, nej.
Gå inte och få grått hår över det här nu, skulle bara göra honom en kvick tjänst innan jag drog på semester och hade givetvis inte som syfte att reta upp er som ligger på.
Ha det gott nu, (tycker nån att jag är "brännmärkt" i deras bok så får ni absolut tycka det) hörs!
 

marmot

Panerai
Haha tjena boys, jag tror vi gör såhär istället för enkelhetens skull:
Jag stänger ner försäljning och lämnar det åt chefen själv istället, är på semester så har inte haft kontakt med honom än, nej.
Gå inte och få grått hår över det här nu, skulle bara göra honom en kvick tjänst innan jag drog på semester och hade givetvis inte som syfte att reta upp er som ligger på.
Ha det gott nu, (tycker nån att jag är "brännmärkt" i deras bok så får ni absolut tycka det) hörs!
Bra beslut :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Haha tjena boys, jag tror vi gör såhär istället för enkelhetens skull:
Jag stänger ner försäljning och lämnar det åt chefen själv istället, är på semester så har inte haft kontakt med honom än, nej.
Gå inte och få grått hår över det här nu, skulle bara göra honom en kvick tjänst innan jag drog på semester och hade givetvis inte som syfte att reta upp er som ligger på.
Ha det gott nu, (tycker nån att jag är "brännmärkt" i deras bok så får ni absolut tycka det) hörs!

äh, häng inte upp dig på kommentarerna.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Utan att låta dryg: men vad innebär det att "ta ansvar för prissättningen"?

Han tar ju givetvis ansvar för själva försäljningen, men prissättningen?

Jag förstår inte heller.. man sätter väl det pris man vill? eller man ska be om lov här först vad man får sälja klockor för?
Är den "orimligt prissat" som vissa tycker, så blir den ju inte såld :) svårare är det inte..
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Häng upp å häng upp - är väl bra att han tar fasta på relevanta synpunkter? Eller?
Och vilka var dessa egentligen? Att priset var för högt? Alla objekt kan anses vara för dyra tills dess att de sålts. Ursäkta om jag låter tvär men varför måste det hela tiden bli diskussioner om pris på vissa typer av klockor medan andra bumpas vecka ut och vecka in till samma pris (helt ok med mig) utan att en rad skrivs om dem?
Godtyckligt och lite gnälligt tycker jag.
Låt folk begära vad de vill eller gnäll åtminstone på allt lika mycket.
 

marmot

Panerai
Och vilka var dessa egentligen? Att priset var för högt? Alla objekt kan anses vara för dyra tills dess att de sålts. Ursäkta om jag låter tvär men varför måste det hela tiden bli diskussioner om pris på vissa typer av klockor medan andra bumpas vecka ut och vecka in till samma pris (helt ok med mig) utan att en rad skrivs om dem?
Godtyckligt och lite gnälligt tycker jag.
Låt folk begära vad de vill eller gnäll åtminstone på allt lika mycket.
Exakt, att priset var alldeles för högt och att han får stå bakom det då det är han som säljer.
 

marmot

Panerai
Jaså? Man får väl sätta vilket pris man vill? I alla händelser har jag sett siffror på typ 9k "för mycket". Knappast ocker. Förstår inte varför det måste sänkas.
Om det är ocker eller inte beror ju på varans värde, eller hur? Rimligt pris verkar vara runt 30k snarare än utsatt 40k, bör inte säljare och säljares chef få veta det? Förstår inte riktigt hur du tänker.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har inte alls följt diskussionen men blir ändå nyfiken; om man har åsikten att det är upp till säljaren att sätta pris och ingen ska påpeka höga priser, vad gör man då i denna tråd? Känns ju lite som att vara stammis på ett hinduiskt religionsforum och försöka sprida ateism :D

Man kan ju lite tycka att det bästa vore att hålla sig ifrån trådar som denna, i sådant fall.
 

marmot

Panerai
Jag har inte alls följt diskussionen men blir ändå nyfiken; om man har åsikten att det är upp till säljaren att sätta pris och ingen ska påpeka höga priser, vad gör man då i denna tråd? Känns ju lite som att vara stammis på ett hinduiskt religionsforum och försöka sprida ateism :D

Man kan ju lite tycka att det bästa vore att hålla sig ifrån trådar som denna, i sådant fall.
Kunde bara sagt det sämre själv.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har inte alls följt diskussionen men blir ändå nyfiken; om man har åsikten att det är upp till säljaren att sätta pris och ingen ska påpeka höga priser, vad gör man då i denna tråd? Känns ju lite som att vara stammis på ett hinduiskt religionsforum och försöka sprida ateism :D

Man kan ju lite tycka att det bästa vore att hålla sig ifrån trådar som denna, i sådant fall.
Nja, nu var det inte riktigt det jag skrev. Jag menade att för mig framstår klagandet på priset som något godtyckligt, men jag är den första att erkänna att jag inte har koll på priser på allt möjligt. Övriga objekt som går osålda kanske inte alls är för dyra fast de inte säljs.
Jag var nu inte ute efter att bråka om detta utan det var mer menat som en reflektion.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har inte alls följt diskussionen men blir ändå nyfiken; om man har åsikten att det är upp till säljaren att sätta pris och ingen ska påpeka höga priser, vad gör man då i denna tråd? Känns ju lite som att vara stammis på ett hinduiskt religionsforum och försöka sprida ateism :D

Man kan ju lite tycka att det bästa vore att hålla sig ifrån trådar som denna, i sådant fall.
I den jämförelsen blir det inte mycket kvar av den här tråden, men så länge en och annan sänker priset kommer den att bestå.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har inte alls följt diskussionen men blir ändå nyfiken; om man har åsikten att det är upp till säljaren att sätta pris och ingen ska påpeka höga priser, vad gör man då i denna tråd? Känns ju lite som att vara stammis på ett hinduiskt religionsforum och försöka sprida ateism :D

Man kan ju lite tycka att det bästa vore att hålla sig ifrån trådar som denna, i sådant fall.
Så om jag nu har invändningar mot innehåll i tråden så skall jag hålla mig ifrån tråden? Skall jag starta tråden "minst korrekta priskritik i vilken är
Den minst prisvärda..."?
;)
 

marmot

Panerai
Nja, nu var det inte riktigt det jag skrev. Jag menade att för mig framstår klagandet på priset som något godtyckligt, men jag är den första att erkänna att jag inte har koll på priser på allt möjligt. Övriga objekt som går osålda kanske inte alls är för dyra fast de inte säljs.
Jag var nu inte ute efter att bråka om detta utan det var mer menat som en reflektion.
Var ju helt tydligt ett ifrågasättande av vikten av ett uppenbarligen för högt pris på en annons. Om du vill reflektera får du försöka vara lite mer nyanserad.
 

poormans

Rolex
Haha tjena boys, jag tror vi gör såhär istället för enkelhetens skull:
Jag stänger ner försäljning och lämnar det åt chefen själv istället, är på semester så har inte haft kontakt med honom än, nej.
Gå inte och få grått hår över det här nu, skulle bara göra honom en kvick tjänst innan jag drog på semester och hade givetvis inte som syfte att reta upp er som ligger på.
Ha det gott nu, (tycker nån att jag är "brännmärkt" i deras bok så får ni absolut tycka det) hörs!

Äsch låt den ligga det värsta som kan hända är att det kommer ett skambud
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp