• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

marmot

Panerai
Om en klocka förblir osåld och man tar efter dennes pris så får man imo skylla sig själv, jag menar vad förväntar man sig då?

Edit: kan ju förvisso vara en mindre populär modell också..
Man kan lägga ut vilka klockor som helst till vilka pris som helst, i min bok föredrar jag dock en köp-och-säljsektion med vettigt prissatta objekt. Gör inte du?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Haha tjena boys, jag tror vi gör såhär istället för enkelhetens skull:
Jag stänger ner försäljning och lämnar det åt chefen själv istället, är på semester så har inte haft kontakt med honom än, nej.
Gå inte och få grått hår över det här nu, skulle bara göra honom en kvick tjänst innan jag drog på semester och hade givetvis inte som syfte att reta upp er som ligger på.
Ha det gott nu, (tycker nån att jag är "brännmärkt" i deras bok så får ni absolut tycka det) hörs!
Jag accepterar inte detta! Du måste tvinga din chef att registrera sig som medlem här för att stå till svars i denna tråd (och kanske ett par trådar till). Beklagar men du måste avbryta din semester för att säkerställa detta.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Var ju helt tydligt ett ifrågasättande av vikten av ett uppenbarligen för högt pris på en annons. Om du vill reflektera får du försöka vara lite mer nyanserad.
Jag måste uttryckt mig klumpigt.
Min kritik handlade om hur godtyckligt man i denna tråd jagar säljare som haft mage att begära för mycket pengar för sin klocka. Det är inte alls fel att ifrågasätta en prissättning, men
måste verkligen 5-6 pers stämma in i kritiken? En god stämning är väl också önskvärd?
Sen finns det som sagt gott om objekt som går osålda utan att de hamnar här vilket jag har svårt att förstå. En viss seadweller för 20K över listpris tex.
 

marmot

Panerai
Jag måste uttryckt mig klumpigt.
Min kritik handlade om hur godtyckligt man i denna tråd jagar säljare som haft mage att begära för mycket pengar för sin klocka. Det är inte alls fel att ifrågasätta en prissättning, men
måste verkligen 5-6 pers stämma in i kritiken? En god stämning är väl också önskvärd?
Sen finns det som sagt gott om objekt som går osålda utan att de hamnar här vilket jag har svårt att förstå. En viss seadweller för 20K över listpris tex.
Ok, men då får du väl kritisera de 4+ som efterföljer den ursprungliga kritikern av ett visst pris på en viss klocka? Jag tillhörde säkert denna skara i detta fall, men isf gör tydligt vem du riktar dig till, och att du ev. inte har några synpunkter på prissättningen av klockan ifråga?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ok, men då får du väl kritisera de 4+ som efterföljer den ursprungliga kritikern av ett visst pris på en viss klocka? Jag tillhörde säkert denna skara i detta fall, men isf gör tydligt vem du riktar dig till, och att du ev. inte har några synpunkter på prissättningen av klockan ifråga?
Har du kanske förberett ett formulär som jag kan fylla i? Så att det inte blir några felaktigheter menar jag.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det är du som står för kritiken, så du får svara för att den är relevant och riktar sig till rätt postare, har jag fel?
Jag anser inte att jag måste kritisera någon speciell postare. Jag reflekterade och kritiserade fenomenet (jag är själv skyldig till liknande) snarare än enskilda individer. Men vi kan släppa detta
nu. Jag har framfört vad jag tycker, även om jag verkar ha haft svårighet att göra mig förstådd. Jag får jobba på den saken.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nja, nu var det inte riktigt det jag skrev. Jag menade att för mig framstår klagandet på priset som något godtyckligt, men jag är den första att erkänna att jag inte har koll på priser på allt möjligt. Övriga objekt som går osålda kanske inte alls är för dyra fast de inte säljs.
Jag var nu inte ute efter att bråka om detta utan det var mer menat som en reflektion.
Men det är ju skillnad mellan att ha synpunkten att något inte alls är icke prisvärt på grund av att X och att ha synpunkten att man ska sätta vilka priser man vill och att det är oantastligt för kommentarer. Jag har sett liknande synpunkter här flera gånger och tycker nog att det är helt meningslöst att vara i denna tråd om man tycker så.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
den dyraste på 17.5k plus % var faktiskt en svart 300 coaxial men utan tillbehör och kort länk
upload_2017-8-5_21-16-37.png
Bara jag som noterade i bilden att de skrivit 1000m/300ft! ;-)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så som de flesta "yrkes"säljare säger, går priserna uppåt. Då bör man överväga att inte sänka priset om klockan inte blir såld omedelbart. Sannolikt ska priset gå upp. Marknaden kommer så så småningom ikapp för den som har tid att vänta. Även de modeller som är ointressanta idag, kommer sannolikt att gå upp, om än inte lika mycket som hetare modeller. Det förutsätter att man är beredd på att tänka sig en längre säljcykel. Har man för bråttom måste man anpassa sig efter den kortsiktiga marknaden, den sk klipparemarknaden. Där vinner alltid den som har bäst koll på nuläget.
 
Senast ändrad:

mking123

Breitling
Den är ju svensksåld, det betyder att den är 30 procent bättre än en utländsksåld klocka.
Det är struntsamma vad bytespriset är, jag kan både ge eller ta pengar. Vid en affär får man ju komma överens!
35.000kr är vad den kostade i butik när jag köpte den. Tänk på att en är inte till salu utan bara byte.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor

Nygren

Audemars
2-Faktor
Det är struntsamma vad bytespriset är, jag kan både ge eller ta pengar. Vid en affär får man ju komma överens!
35.000kr är vad den kostade i butik när jag köpte den. Tänk på att en är inte till salu utan bara byte.
Hänger inte med i ditt resonemang. Är knappast rimligt att tro att man ska få nypris när man byter bort sin begagnade klocka (om det inte är en sportrolle i stål).
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är struntsamma vad bytespriset är, jag kan både ge eller ta pengar. Vid en affär får man ju komma överens!
35.000kr är vad den kostade i butik när jag köpte den. Tänk på att en är inte till salu utan bara byte.
Det är väl verkligen inte "strunt samma" vad bytespriset är. Om jag har en klocka som de facto är värd 35k och vill byta med dig så slutar det ju med att vi byter rakt av och jag "förlorar" ~15k i värde. Absolut inte strunt samma. Sätt ett bytespris som är rimligt istället.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp