• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Första bilden är @Snus klocka och andra bilden är lånad på nätet. Man ser tydligt vilket av spännen är fejk.

ABD39027-E030-49FA-A415-E194BEDC2F5E.jpeg

58E2D37E-59F6-4D35-8F85-03EC5E2FA14A.jpeg
Skulle säga att inte heller läderbandet är original eftersom det tydligt är av sämre kvalitet än den undre bilden och jag inte tror att Breitling har så stor variation på kvaliteten av lädret.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Förklara gärna mer, är intresserad av att köpa klockor utanför EU när man reser men är inte så sugen på att behöva förtulla varan med tanke på värdet. Om jag förstår dig rätt så behöver man inte det? Eller menar du bara att ordet smuggling användes fel där förtullning eller dylikt är ett bättre ord?

Frågan var inte att försöka smita undan tullen utan om man var förpliktigad att betala för en vara eller inte när man själv hämtar hem den.
Haha, Jo din fråga var om hur man smiter undan tull :D
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Haha, Jo din fråga var om hur man smiter undan tull :D

”men är inte så sugen på att behöva förtulla varan med tanke på värdet. Om jag förstår dig rätt så behöver man inte det?”

Dvs är inte sugen på att handla en klocka utomlands om jag behöver förtulla varan då det inte finns någon vinst i det kontra att köpa inom EU.
 

Herrgosh

Omega
o_O
Ok inte minst prisvärd (säkert väldigt mkt pang för pengen ändå) men @Herrgosh du kan hitta en ny Ray ii för två tusen från EU via seriouswatches och Orientuhren.

https://klocksnack.se/threads/orient-ray-2.81776/

Skrivet i all vänlighet och mer som info än kritik :)
sänker priset då direkt, Har för mig att jag köpte den för 2200 på orientuhren i somraso_O den är ju som sagt i nyskick dock och man slipper leveranser från utlandet som kan ta lite tid ibland ;)
 
Finns det inte extremt många annonser för klockor som, aldrig har använts, nya med plasten på etc..?
Klingar konstigt i mina öron när det, vad jag har förstått, är väldigt långa köer på en sport-Rolex hos de flesta återförsäljare.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Finns det inte extremt många annonser för klockor som, aldrig har använts, nya med plasten på etc..?
Klingar konstigt i mina öron när det, vad jag har förstått, är väldigt långa köer på en sport-Rolex hos de flesta återförsäljare.
Det är långt ifrån alla sport Rolex det är kö på, skulle säga främst nya Daytona, nya SD, nya SkyDweller, de andra går oftast att köpa över disk hos många AD. Detta är ju självklart för flertalet här på KS men för att de som inte vet, det många gör är att köpa till lägre listpris utomlands och sälja i Sverige och casha in mellanskillnaden, som exempel är listpriset på nya Rolex SD (126600) 88 KHKD i HK. Har du kontakter eller ligg bra till hos AD kan du ju sedan sälja den lätt för runt 110 i Sverige...
 

poormans

Rolex
Håller med, hitte-på premium. Vilket verk i som är intressant.

har någon av er sålt några 16710 med stickdial? så ni vet om det är hitte-på eller inte?

klockan ligger lite högt då den saknar cert men ett bra fullset får man runt 75-80k för och ännu mer om det är sista uppgraderingen på urverket
 

poormans

Rolex
Det är långt ifrån alla sport Rolex det är kö på, skulle säga främst nya Daytona, nya SD, nya SkyDweller, de andra går oftast att köpa över disk hos många AD. Detta är ju självklart för flertalet här på KS men för att de som inte vet, det många gör är att köpa till lägre listpris utomlands och sälja i Sverige och casha in mellanskillnaden, som exempel är listpriset på nya Rolex SD (126600) 88 KHKD i HK. Har du kontakter eller ligg bra till hos AD kan du ju sedan sälja den lätt för runt 110 i Sverige...

väntetid på de flesta sportklockor just nu förutom explorers och tvåtonsmodeller
hört detta ifrån UK, usa, dubai mfl

de kan ha någon enstaka nodate sub eller svart gmt men hulk och batman är det i stort sett väntetid på överallt inte länge hört allt mellan 4 månader till 1 år
 

Oniel

Panerai
har någon av er sålt några 16710 med stickdial? så ni vet om det är hitte-på eller inte?

klockan ligger lite högt då den saknar cert men ett bra fullset får man runt 75-80k för och ännu mer om det är sista uppgraderingen på urverket

Som sagt så har jag inte full koll men tyckte den låg dyrt. Men det är nog bara jag som inte hängt med i prisutvecklingen.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
har någon av er sålt några 16710 med stickdial? så ni vet om det är hitte-på eller inte?

klockan ligger lite högt då den saknar cert men ett bra fullset får man runt 75-80k för och ännu mer om det är sista uppgraderingen på urverket
Vad är premium i det? Stickdial har förväxlats med att klockorna har 3186 verk, vilket inte alltid stämmer. Jag kan förstå att folk betalar extra för verket, men att ha stickor istället för romerska siffror som premium för en (relativt) modern klocka är trams enligt mig.

Men som alltid, det är min personliga åsikt. Däremot pekar det konstanta prisbumpandet på dessa "stickdial premiums" för min tes, men säljs den för utsatt pris så grattis till säljaren. Fö. måste man inte ha sålt något för att kunna kritisera förfarandet, likt "men sjung bättre självdå" efter att ha blivit sågad av idoljuryn.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp