• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad är premium i det? Stickdial har förväxlats med att klockorna har 3186 verk, vilket inte alltid stämmer. Jag kan förstå att folk betalar extra för verket, men att ha stickor istället för romerska siffror som premium för en (relativt) modern klocka är trams enligt mig.

Men som alltid, det är min personliga åsikt. Däremot pekar det konstanta prisbumpandet på dessa "stickdial premiums" för min tes, men säljs den för utsatt pris så grattis till säljaren. Fö. måste man inte ha sålt något för att kunna kritisera förfarandet, likt "men sjung bättre självdå" efter att ha blivit sågad av idoljuryn.
Pina säljaren så han får ta del av detta. Inte alltid dom vet.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Det är långt ifrån alla sport Rolex det är kö på, skulle säga främst nya Daytona, nya SD, nya SkyDweller, de andra går oftast att köpa över disk hos många AD. Detta är ju självklart för flertalet här på KS men för att de som inte vet, det många gör är att köpa till lägre listpris utomlands och sälja i Sverige och casha in mellanskillnaden, som exempel är listpriset på nya Rolex SD (126600) 88 KHKD i HK. Har du kontakter eller ligg bra till hos AD kan du ju sedan sälja den lätt för runt 110 i Sverige...

Såg igår att det låg en Submariner 114060 ute för i princip listpris (tror den låg ute för 64k) även den oanvänd och med plasten kvar.
Den listar väl 65 hos AD, har en polare som letar en sådan men den känns det väl inte som att det är lång leveranstid på?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
6mån - 1år sist jag kollade.
För att undvika missförstånd tror jag det är bra att förtydliga: utbudet är olika hos olika AD och i olika länder. Så också listpriset.
Att säga att den kostar exakt si och så mycket och vad väntetiden är lite vanskligt ... syftade inte enbart på detta inlägg utan mer generellt kring sådana här diskussioner om pris och tillgång... önskar alla en trevlig fortsatt dag. Klockor är kul!
 

poormans

Rolex
Vad är premium i det? Stickdial har förväxlats med att klockorna har 3186 verk, vilket inte alltid stämmer. Jag kan förstå att folk betalar extra för verket, men att ha stickor istället för romerska siffror som premium för en (relativt) modern klocka är trams enligt mig.

Men som alltid, det är min personliga åsikt. Däremot pekar det konstanta prisbumpandet på dessa "stickdial premiums" för min tes, men säljs den för utsatt pris så grattis till säljaren. Fö. måste man inte ha sålt något för att kunna kritisera förfarandet, likt "men sjung bättre självdå" efter att ha blivit sågad av idoljuryn.

Som jag sa, just den klockan ligger något högt då den saknar cert men att stick dials innebär en premium ochligger en bra bit över vanliga 16710 är rätt vedertaget och inget hittepå
 

Zalath

Panerai
Som jag sa, just den klockan ligger något högt då den saknar cert men att stick dials innebär en premium ochligger en bra bit över vanliga 16710 är rätt vedertaget och inget hittepå
Stick är premium och 3186 likaså. Tar ju inte många sekunder att testa timvisaren så är ju lite märkligt om någon inte anger vilket verk det är.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Är inte denna lite väl dyr eller är det bara jag som inte hängt med i prisutvecklingen?

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ll-16710-stick-dial.81787/

Håller med, hitte-på premium. Vilket verk i som är intressant.
Visst, den kanske ligger en aning högt men minst prisvärd är den knappast. Räkna in lite prutmån så är den absolut inte orimligt prissatt. Vad man "personligen tycker" är irrelevant i sammanhanget.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
3186: True GMT.
3185: 24hrs-visaren är slav till timvisaren.
Tror faktiskt 3185 är true GMT också, hade ju en 16710 och där kunde jag ställa timvisaren medan GMT-visaren stod still (om det är vad true GMT innebär - men visst är det väl det?)

Edit: Skillnaden ligger väl i blå parachrom-fjäder bland annat?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tror faktiskt 3185 är true GMT också, hade ju en 16710 och där kunde jag ställa timvisaren medan GMT-visaren stod still (om det är vad true GMT innebär - men visst är det väl det?)

Edit: Skillnaden ligger väl i blå parachrom-fjäder bland annat?
Jag tror du har rätt. Testet är väl snarare att gmt-visaren rör sig lite lätt (men stannar) på 3185 medan på senare 3186 inte glappar någonting alls.
Man får väl gå längre tillbaka i gmt-verken för att hitta det andra?
 

Zalath

Panerai
Man kan köra wiggle-testet för att avgöra vilket verk klockan har. Om man rör timvisaren på 3186 verket så ska gmt-visaren inte röra sig, på 3185 gör den det (om jag minns rätt)

Hm Alright, det känner jag svagt igen!
Japp! På 3185 är det väldigt tydligt att den skakar.

3186: True GMT.
3185: 24hrs-visaren är slav till timvisaren.
Nope. Du tänker på 3175 som har quickset för datum på kronans andra läge.
 

DrKlocka

Audemars
Ja tanken slog mig, därför jag la in annonsören så vi får klarhet i hur det ligger till.
Inget illa

Det är kapade bilder. Mängder av konton har skapats med samma bilder och annons. Det är INTE en äkta annons. Kasta inte skit på @JesperO som är en hederlig kille.

Obs, var inte riktat till dig @BasOmega utan till alla spekulationer som kan förstöra ett annars gott rykte :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp