Bas
Diamant
Ändrade min text, menade inte specifikt till dig utan alla spekulationer. Sorry menade inget illa![]()
Jo jag förstod det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ändrade min text, menade inte specifikt till dig utan alla spekulationer. Sorry menade inget illa![]()
Det har hänt ganska ofta det senaste halvåret tyvärr. Det är någon gök som kopierar bilder och text från bland annat forumet och lägger ut billigare på Tradera för att blåsa folk. Troligtvis samma person då annonserna är väldigt snarlika. Ofta ett sjukt lågt "köp nu"-pris för att locka köpare, alternativt skrivet i texten så att folk mailar och bedragaren får då kontakt utanför med köpare utanför Tradera.Absolut, där ser man tråkigt när det händer. Vi släpper detta tycker jag![]()
Det har hänt ganska ofta det senaste halvåret tyvärr. Det är någon gök som kopierar bilder och text från bland annat forumet och lägger ut billigare på Tradera för att blåsa folk. Troligtvis samma person då annonserna är väldigt snarlika. Ofta ett sjukt lågt "köp nu"-pris för att locka köpare, alternativt skrivet i texten så att folk mailar och bedragaren får då kontakt utanför med köpare utanför Tradera.
Håller med om att man inte borde vara så trigger happy, det är lätt att förstöra en persons rykte. Det är lätt att bli rökt på forumet.tycker det är samma med tex en klocka av nyare slag som saknar cert och boxar
då konspirerar foliehattarna loss om stölder, försäkrings och momsbedrägerier osv
vet man inte så kan man ju ta det lite soft
Absolut absolut ber om ursäkt men tradera säljaren var i detta fallet en äldre profil med 35-40 talet positiva omdömen så kändes som att frågan ändå var befogad. Men men, ber om ursäkt ifall de var något förhastat var ej min mening att smutskasta utan snarare reda ut
Ingen fara - bra att det ändå kommer fram så man kan anmäla annonsen...
Någon form av kapade konto. Kontot har inte sålt något på bortåt ett år innan dessa annonser.Gamla tradera profiler med, med massa omdömen.. Känns riktigt skumt
Det går bra eller? Från 28k ner till 20k, vad blir nästa stop? 15?Brukar? Hur ofta har du sett dessa till salu?
Det har sålts en sådan här på Klocksnack tidigare. Jag har självt sålt 4 sådana här för över 20 000kr per styck här i Sverige.
Senast såldes 2 sådana här för £4000.
Om du hittar dessa för 3-4000 kr ska du slå till på en gång. Jag köper de av dig för det trippla.
Jag fattar inte riktigt - vad är poängen? Får bedrageren något ut av detta...samma visa igen och det dröjer en dag så är annonsen borta.
Har nästan god lust att ”köpa” min egna klocka och se vad dom händer...,
Jag har reflekterat över samma sak. Folk försöker väl tjäna en hacka.Får man vara så generell att man skriver i princip alla Bergeon bandstiftsverktyg? Köpte en ny 6767F från Cousins för 10 GBP med frakt. Mindre än hälften av vad de ligger på KS för. Det är ju iofs ingen klocka så kanske inte hör hemma här.
Har du en länk? På jakt efter en sådan.Får man vara så generell att man skriver i princip alla Bergeon bandstiftsverktyg? Köpte en ny 6767F från Cousins för 10 GBP med frakt. Mindre än hälften av vad de ligger på KS för. Det är ju iofs ingen klocka så kanske inte hör hemma här.
Har du en länk? På jakt efter en sådan.
Kanon, tack!https://www.cousinsuk.com/product/bergeon-stainless-steel-fine-ends-6767f?code=L0940
Jag tog 4 utbytbara uddar till med också och då gick det på 18.70 GBP. Frakten är inte spårbar och gick på 2 GBP, så där är väl en viss riskfaktor kanske. Men min kom fram på lite över en vecka.
Cousins skriver att de bara säljer till företag som använder varorna i sin verksamhet. Det är inget som ställer till det?https://www.cousinsuk.com/product/bergeon-stainless-steel-fine-ends-6767f?code=L0940
Jag tog 4 utbytbara uddar till med också och då gick det på 18.70 GBP. Frakten är inte spårbar och gick på 2 GBP, så där är väl en viss riskfaktor kanske. Men min kom fram på lite över en vecka.
Cousins skriver att de bara säljer till företag som använder varorna i sin verksamhet. Det är inget som ställer till det?
Nä. Skriv bara ditt namn som företagsnamn eller nåt.Cousins skriver att de bara säljer till företag som använder varorna i sin verksamhet. Det är inget som ställer till det?
Aldrig ens läst den texten (vilket visar på hur tafatt man är) och jag har beställt massor från Cousins, senast förra veckan. Aldrig varit något problem.Cousins skriver att de bara säljer till företag som använder varorna i sin verksamhet. Det är inget som ställer till det?
Verkar som att Rolex mer aktivt försöker bygga efterfrågan via köbildning. Intressant strategi.