• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Absolut, där ser man tråkigt när det händer. Vi släpper detta tycker jag :)
Det har hänt ganska ofta det senaste halvåret tyvärr. Det är någon gök som kopierar bilder och text från bland annat forumet och lägger ut billigare på Tradera för att blåsa folk. Troligtvis samma person då annonserna är väldigt snarlika. Ofta ett sjukt lågt "köp nu"-pris för att locka köpare, alternativt skrivet i texten så att folk mailar och bedragaren får då kontakt utanför med köpare utanför Tradera.

Det har hänt ganska ofta det senaste halvåret tyvärr. Det är någon gök som kopierar bilder och text från bland annat forumet och lägger ut billigare på Tradera för att blåsa folk. Troligtvis samma person då annonserna är väldigt snarlika. Ofta ett sjukt lågt "köp nu"-pris för att locka köpare, alternativt skrivet i texten så att folk mailar och bedragaren får då kontakt utanför med köpare utanför Tradera.

tycker det är samma med tex en klocka av nyare slag som saknar cert och boxar
då konspirerar foliehattarna loss om stölder, försäkrings och momsbedrägerier osv

vet man inte så kan man ju ta det lite soft

tycker det är samma med tex en klocka av nyare slag som saknar cert och boxar
då konspirerar foliehattarna loss om stölder, försäkrings och momsbedrägerier osv

vet man inte så kan man ju ta det lite soft
Håller med om att man inte borde vara så trigger happy, det är lätt att förstöra en persons rykte. Det är lätt att bli rökt på forumet.

Absolut absolut ber om ursäkt men tradera säljaren var i detta fallet en äldre profil med 35-40 talet positiva omdömen så kändes som att frågan ändå var befogad. Men men, ber om ursäkt ifall de var något förhastat var ej min mening att smutskasta utan snarare reda ut

Absolut absolut ber om ursäkt men tradera säljaren var i detta fallet en äldre profil med 35-40 talet positiva omdömen så kändes som att frågan ändå var befogad. Men men, ber om ursäkt ifall de var något förhastat var ej min mening att smutskasta utan snarare reda ut

Ingen fara - bra att det ändå kommer fram så man kan anmäla annonsen...

Jag fattar inte riktigt - vad är poängen? Får bedrageren något ut av detta...samma visa igen och det dröjer en dag så är annonsen borta.
Har nästan god lust att ”köpa” min egna klocka och se vad dom händer...,

Brukar? Hur ofta har du sett dessa till salu?
Det har sålts en sådan här på Klocksnack tidigare. Jag har självt sålt 4 sådana här för över 20 000kr per styck här i Sverige.
Senast såldes 2 sådana här för £4000.

Om du hittar dessa för 3-4000 kr ska du slå till på en gång. Jag köper de av dig för det trippla.
Det går bra eller? Från 28k ner till 20k, vad blir nästa stop? 15?

Jag fattar inte riktigt - vad är poängen? Får bedrageren något ut av detta...samma visa igen och det dröjer en dag så är annonsen borta.
Har nästan god lust att ”köpa” min egna klocka och se vad dom händer...,

Har testat att köpa, av vem jag tror är just den personen. Hen ville helst ha förskottsbetalning men gick konstigt nog med på att ses vid en bank, men där upphörde kontakten och givetvis dök ingen upp. Vissa blir nog ivriga och betalar i förskott. Tror en hel del går på det.

• Like
Reactions: Bas
Får man vara så generell att man skriver i princip alla Bergeon bandstiftsverktyg? Köpte en ny 6767F från Cousins för 10 GBP med frakt. Mindre än hälften av vad de ligger på KS för. Det är ju iofs ingen klocka så kanske inte hör hemma här.

Får man vara så generell att man skriver i princip alla Bergeon bandstiftsverktyg? Köpte en ny 6767F från Cousins för 10 GBP med frakt. Mindre än hälften av vad de ligger på KS för. Det är ju iofs ingen klocka så kanske inte hör hemma här.
Jag har reflekterat över samma sak. Folk försöker väl tjäna en hacka.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp