• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ahla77

Cartier
2BAF6875-40A4-40DA-9BC3-325968902015.png
Gick en likadan klocka i stål (som rimligtvis borde vara mer eftertraktat) för 3500. Men, det kan finnas saker som jag inte känner till hos just detta ex som motiverar ett betydligt högre pris.

Jag har kollat vad denna modellen har gått för tidigare och vad dom begär idag för dom, men jag är kanske helt fel ute? Finns ett renovering objekt och en som är total renoverad. Sen vet jag att det är skillnad på att begära och på vad man får.
 

Tassoli

Omega

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
To be fair är inte det där samma klocka.
Det är mycket lättar att få en prisuppfattning om man går in på avslutade annonser. Hittar 3 (varav 1 verka vara herr @deddas exemplar). 15 känns fullt rimligt enligt mig om den även har servats, sen bestämmer väl marknaden hur lågt den får gå :)
IMG_7560.jpg
IMG_7561.jpg
IMG_7562.jpg

Vet att de inte är exakt samma klocka, men tog den som hyfsad riktmärke eftersom den är fin och kostar mindre än hälften. Sen är inte skillnden så mycket på deddas klocka förutom att hans är en lite tidigare utgåva. Dock har dom identiska mått , saknar skruvad krona etc
Men som sagt det är svårt med priser ibland
 

deddas

Rolex
Vet att de inte är exakt samma klocka, men tog den som hyfsad riktmärke eftersom den är fin och kostar mindre än hälften. Sen är inte skillnden så mycket på deddas klocka förutom att hans är en lite tidigare utgåva. Dock har dom identiska mått , saknar skruvad krona etc
Men som sagt det är svårt med priser ibland
To be fair är inte det där samma klocka.
Det är mycket lättar att få en prisuppfattning om man går in på avslutade annonser. Hittar 3 (varav 1 verka vara herr @deddas exemplar). 15 känns fullt rimligt enligt mig om den även har servats, sen bestämmer väl marknaden hur lågt den får gå :)
IMG_7560.jpg
IMG_7561.jpg
IMG_7562.jpg
Så 15 är okey?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte deddas, det va min personliga åsikt att 18k va för högt.
Det är din klocka , du bestämmer. Detta är bara en tråd om vad folk egentligen tror sig tycka är dåliga prissättningar.
Vad är de värsta som kan hända ? Jo att du bumbar ner klockan till 10k i värsta fall om ingen nappar. Ja du förstår :)
 

deddas

Rolex
Vet inte deddas, det va min personliga åsikt att 18k va för högt.
Det är din klocka , du bestämmer. Detta är bara en tråd om vad folk egentligen tror sig tycka är dåliga prissättningar.
Vad är de värsta som kan hända ? Jo att du bumbar ner klockan till 10k i värsta fall om ingen nappar. Ja du förstår :)
Jo men jag vill gärna inte vara den personen som värderar klockor åt h-vete ger varken en ”skön-snubbe”-vibbar eller ”köp med förtroende”. Denna tråd finns för att hjälpa varandra att komma rätt i sin prissättning eller? Så att ingen i slutändan känner sig lurad eller bedragen.
 

wanstahl

Cartier
Oj då @wanstahl det var ingen dålig prissättning du hittat :D
https://klocksnack.se/threads/oris-kazuki-limited-1088-gjorda.83997/
Från ditt? köp på tradera i november tänker du dig en prisökning på sisådär 4800kr.
Framförallt eftersom en helt ny kostar ca 1000kr till på ditt pris.
Lycka till med försäljningen
Hej, det kanske är högt? Det är var jag ca fått sagt att den ska vara värd. Tack för fredback, får korrigera! PS, vad skulle du anse rimligt?
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp