• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Den där?! Sjukt överprisad ju, eller vad säger du @Palenkovich ;)?
Jupp, åt helvete! Vi vet ju att världsbilligast inte räcker; vi har ju faktiskt ett helt universum! :hilarious:

Siktar på att slå ett långkörarannonsrekord, så köp inte för snart!

Edit: för övrigt sjukt coolt att den blir omnämnd ett gäng gånger i "mest prisvärda"-tråden och nu i "minst prisvärda" :D
 

deddas

Rolex
Sist en snarlik Technos Skydiver gick här på KS var det andra priser som gällde:
https://klocksnack.se/threads/techn...ykare-60-tal-uppdaterad-25-3-nytt-pris.50526/

Den var i och för sig billig men jag tror du får svårt att sälja den här på KS för mer än max 5-7k @deddas. Nog bättre söka lyckan på ebay om du vill ha bra betalt. Vintagedykare går inte bra här om man gillar lite mer udda saker. Tro mig, jag vet.
Hej!
Av någon anledning såg inte jag att du taggat mig först nu... jättetack för svar! Ja det känns svårsålt nu. Du har nog även rätt gällande bukten! För försöka där eller behålla. Försökte byta till mig @Gummo:s jävla superkrono men var kört! Så kanske behåller.... eller säljer. Vet inte :s
Mvh
Deddas
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jupp, åt helvete! Vi vet ju att världsbilligast inte räcker; vi har ju faktiskt ett helt universum! :hilarious:

Siktar på att slå ett långkörarannonsrekord, så köp inte för snart!

Edit: för övrigt sjukt coolt att den blir omnämnd ett gäng gånger i "mest prisvärda"-tråden och nu i "minst prisvärda" :D
Priset är väl ok men inte föremål för vare sig den ena eller andra tråden. Då Rob gav 25% i Dec -16 så räknar man snabbt fram att den kostade 19875:- ny. Långkörarrekordet är nog mest att den inte är av typen som cirkulerar runt på KS. Liten kundkrets här mao. Testat Blocket?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Priset är väl ok men inte föremål för vare sig den ena eller andra tråden. Då Rob gav 25% i Dec -16 så räknar man snabbt fram att den kostade 19875:- ny. Långkörarrekordet är nog mest att den inte är av typen som cirkulerar runt på KS. Liten kundkrets här mao. Testat Blocket?
Jupp, runt 20k på Rob, därefter buren kanske 10 gånger. Boink, så drogs numera 5k av för det.
Är hemskt nyfiken på vad som förtjänar plats i "mest prisvärda"-tråden när billigast worldwide med marginal inte räcker. Antar att du kan visa några annonser från annat håll med berörd klocka billigare? Jämförbarhet är ju alltid att föredra när priser ska bedömas. Eller handlar det uteslutande om subjektivt tyckande vad gäller bedömning av prisvärdhet?
La faktiskt ut den på blocket vid ett tillfälle, men ingen större seriös respons..

Vaniljglass är för övrigt helt rätt ute när han brukar beskriva den typiska KS-köparen som en person som ständigt förväntar sig världens lägsta priser kombinerat med fullständigt nyskick..
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Hej!
Av någon anledning såg inte jag att du taggat mig först nu... jättetack för svar! Ja det känns svårsålt nu. Du har nog även rätt gällande bukten! För försöka där eller behålla. Försökte byta till mig @Gummo:s jävla superkrono men var kört! Så kanske behåller.... eller säljer. Vet inte :s
Mvh
Deddas
Fin klocka är det hursomhelst! Önskar lycka till med försäljningen. Även Chronocentric.com kan vara värt att testa för vintagedykare förresten.
 

deddas

Rolex
Fin klocka är det hursomhelst! Önskar lycka till med försäljningen. Även Chronocentric.com kan vara värt att testa för vintagedykare förresten.
Ja det är ju också ett alternativ. Jag tycker bara den sidan känns lite oseriös. För dålig kontroll av både köpare och säljare. Känns som det säljs saker av varierad ”franken” grad där men kanske en sida man kan sälja på!
Tack för hjälpen! :)
 

GWD

Panerai
@gabban
Din klocka är värd hälften av det du begär, det har du redan hört av oss.
Men den platsar på denna tråd!
Oss? Vem är oss? Du har anklagat mig för falsk marknadsföring fast jag bett dig kolla upp med Omega hur det ligger till. Några till har haft synpunkter på för högt pris. Det såldes en likadan fast använd på blocket för några veckor sedan pris 75000 kr. På chrono 24 en till för 82500 kr. Du syftar nog på 35593200 gjord i 6000 ex, dom brukar säljas runt 40000 kr.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Oss? Vem är oss? Du har anklagat mig för falsk marknadsföring fast jag bett dig kolla upp med Omega hur det ligger till. Några till har haft synpunkter på för högt pris. Det såldes en likadan fast använd på blocket för några veckor sedan pris 75000 kr. På chrono 24 en till för 82500 kr. Du syftar nog på 35593200 gjord i 6000 ex, dom brukar säljas runt 40000 kr.
Jag har väldigt svårt att hitta information om klockan, har du några länkar att dela med dig av?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Oss? Vem är oss? Du har anklagat mig för falsk marknadsföring fast jag bett dig kolla upp med Omega hur det ligger till. Några till har haft synpunkter på för högt pris. Det såldes en likadan fast använd på blocket för några veckor sedan pris 75000 kr. På chrono 24 en till för 82500 kr. Du syftar nog på 35593200 gjord i 6000 ex, dom brukar säljas runt 40000 kr.
Hur vet du slutpriset på klockorna som såldes på Blocket och C24? Nyfiken bara
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Äsch då, måste ju vara minst tre månader kvar dit :D
Jag är tålmodig och inte i specifikt behov av cashen för klockan; farlig kombo ;)
Wtf?!? Inte såld än? @Allan Ballan lovade ju dyrt och heligt att han skulle köpa den om den sänktes 16’. Finns flera vittnen till detta på femårsfesten.
Bara skicka den till honom med en faktura på 16 och Swisha en tusing till mig för att jag förmedlat dealen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp