• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Av vilken anledning?
Den här tråden handlar i praktiken om fel prissatta klockor och inte minst prisvärda.
Den Daytonan hör således mycket riktigt inte hemma i denna tråd av den anledningen.

Med det sagt tycker jag personligen att de keramiska Daytonorna i stål är myyycket långt ifrån prisvärda i förhållande till nu rådande marknadsvärde..

Senast ändrad:
Ganska enkelt att komma upp i inlägg om man jobbar som du... Ansträng dig lite.
Vad menar du?

Tänker du att jag skulle förklarat mer än bara länken? Isåfall fair point.

Ska försöka :)
Jag kan absolut ha fel men går verkligen dessa för 150k beggade nu? Kanske när hypen var som värst. Vet bara att jag har sett flertalet Daytonas ligga ute väldigt länge osålda och tolkade detta som ett för högt prisläge. Får TS såld för 150k gratulerar jag ödmjukt.

Var inte ute efter att provocera, detta var bara mina noteringar och jag kan absolut ha fel :)

Senast ändrad:
Vad menar du?

Jag kan absolut ha fel men går verkligen dessa för 150k beggade nu? Kanske när hypen var som värst. Vet bara att jag har sett flertalet Daytonas ligga ute väldigt länge osålda och tolkade detta som ett för högt prisläge. Får TS såld för 150k gratulerar jag ödmjukt.

Var inte ute efter att provocera, detta var bara mina noteringar och jag kan absolut ha fel :)

Tycker absolut man kan ställa frågan. Inga hard feelings alls. Jag vet däremot att det såldes en motsvarande för exakt samma pengar bara i förra veckan på forumet(Jag hade nämligen bestämt mig för att behålla och tackade nej). Tittar man hos de stora grå handlarna saknar flera av dem den vita kontra när den lanserades och det fanns en drös ute.

Vad menar du?

Att bara posta en länk ger absolut noll i värde. Nu har du ju förtydligat, så tack för det :)

Förmodligen för att den listar 110 000 kr och att denna kostar 40 000 kr mer än listpris, om jag skulle våga mig på en gissning. Dock så verkar de ju säljas för 150 tkr beggat, så jag har själv inget att säga om det. :)
Finns en anledning till att de säljs för ett pris bra mycket högre än list. Tillgång och efterfrågan:)

Tycker absolut man kan ställa frågan. Inga hard feelings alls. Jag vet däremot att det såldes en motsvarande för exakt samma pengar bara i förra veckan på forumet(Jag hade nämligen bestämt mig för att behålla och tackade nej). Tittar man hos de stora grå handlarna saknar flera av dem den vita kontra när den lanserades och det fanns en drös ute.
Bara att gratulera, frän klocka!

Är du medveten om att det är en vikt länk?

Nu ställer du alldeles för höga krav. Inte ska man väl ha underbyggda resonemang för att stödja sitt påstående i den här tråden, utan lite random "Det där är aaaaalldeles för dyrt" räcker ju utmärkt :)

Vänder mig egentligen inte mot en specifik post, utan det är så som tråden har utvecklats tyvärr. Så gott som aldrig kommer det någon fakta och inte referenspriser att jämföra med.

Ja, men flera länkar är skeva och krokiga, glappen är väl stora, och ändlänken kl 6 ser inte frisk ut... Sen innehåller den rolex absolut sämsta urverk i historien men det är kanske charmen. Jag tycker priset är obscent, men det är bara min åsikt som sagt.

Ja, men flera länkar är skeva och krokiga, glappen är väl stora, och ändlänken kl 6 ser inte frisk ut... Sen innehåller den rolex absolut sämsta urverk i historien men det är kanske charmen. Jag tycker priset är obscent, men det är bara min åsikt som sagt.

Länkbitarna är varken skeva eller krokiga. Länken är väldigt fin och tight och är som sagt vikt. Ändlänken rör sig i sitt fäste vilket är normalt för modellen. Urverket är genomgånget. Går säkert att hitta någon tusenlapp billigare på C24 men var och en är fri att handla var den vill.

Länkbitarna är varken skeva eller krokiga. Länken är väldigt fin och tight och är som sagt vikt. Ändlänken rör sig i sitt fäste vilket är normalt för modellen. Urverket är genomgånget. Går säkert att hitta någon tusenlapp billigare på C24 men var och en är fri att handla var den vill.
Väldigt fin och tight? Nej, fulpolerad och välanvänd snarare.

Välanvänd ja men sliten och på väg att falla isär? Knappast.

Polerad och borstad ja visst. Finishen går att diskutera men det är också ingen mint rödsub vi snackar om.

IMG_2445.JPG
IMG_8000.JPG
IMG_5946.JPG

Då luras bilderna i annonsen för länken ser verkligen inte "tight" ut där. inte som jag tänker mig tight.

Välanvänd ja men sliten och på väg att falla isär? Knappast.

Polerad och borstad ja visst. Finishen går att diskutera men det är också ingen mint rödsub vi snackar om.

IMG_2445.JPG
IMG_8000.JPG
IMG_5946.JPG
Precis, välanvänd, fulpolerad, mao ett vanligt bruksur. Inget jag hade rekommenderat någon att köpa men reagerade på din skönmålning. Skulle aldrig kommenterat annars. Enligt mig viktigare att vara noga med skick på ur som inte är samlarur för då betalar man typ inget extra för riktigt bra skick.

Vad menar du?

priserna ligger där nu...marknaden bestämmer...(du provocerar inte:) )

Senast ändrad:
Precis, välanvänd, fulpolerad, mao ett vanligt bruksur. Inget jag hade rekommenderat någon att köpa men reagerade på din skönmålning. Skulle aldrig kommenterat annars. Enligt mig viktigare att vara noga med skick på ur som inte är samlarur för då betalar man typ inget extra för riktigt bra skick.

De flesta sådana här ser riktigt dåliga ut med riktigt stretchade länkar som säckar ihop så fort man håller upp länken horisontellt och har rejäla glipor i länken. Det är inga klockor som brukar vårdas särskilt mycket. I ljuset av det är denna ändå väldigt bra för sin ålder, därav min beskrivning. Länken har fortfarande väldigt mycket liv kvar.

De flesta sådana här ser riktigt dåliga ut med riktigt stretchade länkar som säckar ihop så fort man håller upp länken horisontellt och har rejäla glipor i länken. Det är inga klockor som brukar vårdas särskilt mycket. I ljuset av det är denna ändå väldigt bra för sin ålder, därav min beskrivning. Länken har fortfarande väldigt mycket liv kvar.

Ändlänkarna ska absolut inte röra sig, det går att justera till för det mesta, i värsta fall får man ersätta. Vad innebär "genomgånget" ? En duktig urmakare hade fixat till ändlänken, det är det enklaste av allt på den där klockan.

Ja, man får handla var man vill, absolut.

Ändlänkarna ska absolut inte röra sig, det går att justera till för det mesta, i värsta fall får man ersätta. Vad innebär "genomgånget" ? En duktig urmakare hade fixat till ändlänken, det är det enklaste av allt på den där klockan.

Ja, man får handla var man vill, absolut.

Den är genomgången av Rolexcertifierad urmakare, vilket betyder att klockan är öppnad och kontrollerad om verket är slitet och behöver service. Angående ändlänkarna får jag kolla det med urmakaren igen. Varenda en jag sett har haft viss rörelse i ändlänkarna. Ändlänkarna har i alla fall inte kommit i kontakt och slitit på boetten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp