• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jo de brukar tappa en del. Prutmån finns alltid, men det får han ta ställning till vid ett seriöst bud.
Jag lägger mig inte i det aktuella objektet, men varför inte sätta "rätt pris" direkt?

Det är förstås ditt/hans val, men personligen föredrar jag att sätta mitt pris direkt och kanske skriva "fast pris" så slipper jag hela processen med skambud etc.
 

Trulli

Cartier
Jag lägger mig inte i det aktuella objektet, men varför inte sätta "rätt pris" direkt?

Det är förstås ditt/hans val, men personligen föredrar jag att sätta mitt pris direkt och kanske skriva "fast pris" så slipper jag hela processen med skambud etc.

Nja. Jag förstår hur du tänker men man har ju siktet inställt på ett pris. Är det många som hör av sig direkt på en vara så är det ju rätt pris (eller kanske för billigt). Om ingen hör av sig på 2 veckor så kanske man är villig att gå ner i pris för att priset är för högt. Marknaden kan ju även svänga eller fler liknande billigare objekt kommer upp under tiden.
Man kan självklart sätta ett fast pris om man vägrar sälja för ett lägre pris. Är det samma princip uppåt då? ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jo de brukar tappa en del. Prutmån finns alltid, men det får han ta ställning till vid ett seriöst bud.

Jag lägger mig inte i det aktuella objektet, men varför inte sätta "rätt pris" direkt?

Det är förstås ditt/hans val, men personligen föredrar jag att sätta mitt pris direkt och kanske skriva "fast pris" så slipper jag hela processen med skambud etc.
Beroende på hur stor prutmånen är tycker jag att du är en riktigt bra kompis som sätter ditt rykte här på KS på spel för hans skull. Det ska du ha cred för.
 

Trulli

Cartier
Beroende på hur stor prutmånen är tycker jag att du är en riktigt bra kompis som sätter ditt rykte här på KS på spel för hans skull. Det ska du ha cred för.

Varför sätter jag mitt rykte på spel? Klockan är uttagen ny i Sverige 2017 med fulla garantier. Vad skulle jag vara orolig för? Tycker man det är för dyrt så kollar man på en annan klocka. Det är jätte enkelt.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Sluta överdriva nu, "sätter ditt rykte på spel".
Det värsta som händer är att klockan förblir osåld, varken mer eller mindre.
Jag tycker det, du tycker inte det - och det är helt fine att tycka olika :) I min värld påverkar det mitt rykte om jag försöker sälja överprisade objekt. Om det sen är något jag känner att jag kan leva med är det väl helt fine. Förstår inte problemet i att vi tycker olika.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ja, men flera länkar är skeva och krokiga, glappen är väl stora, och ändlänken kl 6 ser inte frisk ut... Sen innehåller den rolex absolut sämsta urverk i historien men det är kanske charmen. Jag tycker priset är obscent, men det är bara min åsikt som sagt.
Tråden är inte till för vad vi personligen tycker är dyrt eller inte. Det är vad marknaden tycker som är det intressanta.

Jag skulle aldrig betala 150 för en begagnad 116500 men om det är marknadspriset saknar min åsikt betydelse.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jag tycker det, du tycker inte det - och det är helt fine att tycka olika :) I min värld påverkar det mitt rykte om jag försöker sälja överprisade objekt. Om det sen är något jag känner att jag kan leva med är det väl helt fine. Förstår inte problemet i att vi tycker olika.
Det har aldrig handlat om att vi tycker olika.
@Ingo är ingen handlare som kränger +15 klockar/månad. Om hans klockan är för högt prissatt så kommer marknaden att reglera det, alternativt så förblir klockan osåld. Han "rykte" däremot, det kommer inte att påverkas. Han har ju knappt postat mer än 125 inlägg på tre år, det existerar knappt en uppfattning/rykte om användaren!
 
Det har aldrig handlat om att vi tycker olika.
@Ingo är ingen handlare som kränger +15 klockar/månad. Om hans klockan är för högt prissatt så kommer marknaden att reglera det, alternativt så förblir klockan osåld. Han "rykte" däremot, det kommer inte att påverkas. Han har ju knappt postat mer än 125 inlägg på tre år, det existerar knappt en uppfattning/rykte om användaren!

Nu har han ett rykte ;):)
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Får man ett rykte efter att man satt ut 1 klocka till ett för högt pris tyder det på att folk här inne har för mkt fritid
Vad är det för rykte vi snackar om ens? "Den där killen som en gång sålde en klocka till en polare med ett för högt utgångspris samtidigt som han sa att bud var välkomna"?
Det är så klart svårt att leva med en sån stämpel...
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Nja. Jag förstår hur du tänker men man har ju siktet inställt på ett pris. Är det många som hör av sig direkt på en vara så är det ju rätt pris (eller kanske för billigt). Om ingen hör av sig på 2 veckor så kanske man är villig att gå ner i pris för att priset är för högt. Marknaden kan ju även svänga eller fler liknande billigare objekt kommer upp under tiden.
Man kan självklart sätta ett fast pris om man vägrar sälja för ett lägre pris. Är det samma princip uppåt då? ;)
Det beror såklart på vilket objekt, en Speedy Pro eller Skx för den delen är inte så mkt att klydda med (enligt mig) då spannet mellan dyrt och billigt är så pass litet. I sådana fall anser jag att det är skönare med "rätt" pris direkt så den säljs snabbt och man får inte PM med skambud.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp