• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpg

image.jpg


Kan man verkligen reluma med Tipp-Ex ? För pepsin matchar sjukt bra med Tipp-Ex färgerna iaf;)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Tycker de är konstigt när du för några dagar sen klanka ner på skx säljare och fåga om heder inte är värt mer än 400 spänn och sedan någon dag efter gör samma sak? finns ju flera ad som har den för ett schyst pris @alfgren
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tycker de är konstigt när du för några dagar sen klanka ner på skx säljare och fåga om heder inte är värt mer än 400 spänn och sedan någon dag efter gör samma sak? finns ju flera ad som har den för ett schyst pris @alfgren
Ingen av handlarna som har den i lager ligger under 6k. Lägsta som faktiskt har någon att sälja ligger på 6590kr! http://m.prisjakt.nu/product/943836 Det är en högst väsentlig skillnad mot att lägga på 25% på en klocka man precis köpt. Jag förlorar motsvarande...
 

marw

Panerai
2-Faktor
Härlig fighting spirit i tråden på sista tiden! Den lever ju sitt eget dysfunktionella liv sen starten som var pga en klocka som lagts ut till ca femtontusen över marknadspris. Sedan dess har det inte varit några såna flagranta exempel utan mest hyfsat nya ur som legat runt listpris från handlare och några med högt pris och tveksamma beskrivningar av skick. Så vad fan vill jag säga med detta? Jo, play nice och keep em coming...
En stilla reflektion är att vi alla gör misstag och att det handlar mer om hur vi hanterar dem. Vissa av oss väljer att rationalisera likt att jorden är platt och andra hanterar det smidigt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
En stilla reflektion är att vi alla gör misstag och att det handlar mer om hur vi hanterar dem. Vissa av oss väljer att rationalisera likt att jorden är platt och andra hanterar det smidigt.
Misstag? Går det så går det. Sista idioten är inte född;) Tror folk tänker så och är helt medvetna i att de tar i prismässigt. Sen håller jag med att vissa kanske hanterar att bli utpekade i denna tråd lite olika smidigt:)
 

marw

Panerai
2-Faktor
Misstag? Går det så går det. Sista idioten är inte född;) Tror folk tänker så och är helt medvetna i att de tar i prismässigt. Sen håller jag med att vissa kanske hanterar att bli utpekade i denna tråd lite olika smidigt:)
Du kanske har rätt men jag vill gärna tro att medveten bedräglig prissättning tillhör undantagen och att det ofta handlar om dålig koll eller för höga förhoppningar och dålig insikt. I dessa fall handlar det just mer om att rätta till sitt misstag eller att rationalisera sitt pris. Självklart kan det finnas vissa annonser där syftet är att blåsa köparen men jag hoppas de är få. Oavsett gillar jag merparten av tråden.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Men vad fan hörrni. Är det nu så att han vill prissätta sin klocka till ett enligt er orimligt pris, så får han väl göra det? Ni kan ju gärna komma med åsikter här i tråden huruvida priset är rimligt eller inte för att upplysa köpare som inte har så mycket kött på benen, men när säljaren gång på gång rationaliserar sin prissättning så kan ni väl tagga ner åtminstone ett steg? Det blir ju häxjakt på säljaren för att han säljer klockan ett par hundra över rimligt pris. Är det något slags jävla krav att en klocka ska ligga 25% under lägsta pris på Chrono24? Annars blir det lynchning!

Är det så att det finns någon som finns köpa klockan för priset i annonsen så kan ju säljaren skratta hela vägen till banken. Det är fri prissättning och priset är det som en köpare kan tänkas betala. Finns det ingen som vill köpa eländet så får väl säljaren glatt sänka priset och då kan ni sitta där med era självbelåtna glin och säga "Told you so...".
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Men vad fan hörrni. Är det nu så att han vill prissätta sin klocka till ett enligt er orimligt pris, så får han väl göra det? Ni kan ju gärna komma med åsikter här i tråden huruvida priset är rimligt eller inte för att upplysa köpare som inte har så mycket kött på benen, men när säljaren gång på gång rationaliserar sin prissättning så kan ni väl tagga ner åtminstone ett steg? Det blir ju häxjakt på säljaren för att han säljer klockan ett par hundra över rimligt pris. Är det något slags jävla krav att en klocka ska ligga 25% under lägsta pris på Chrono24? Annars blir det lynchning!

Är det så att det finns någon som finns köpa klockan för priset i annonsen så kan ju säljaren skratta hela vägen till banken. Det är fri prissättning och priset är det som en köpare kan tänkas betala. Finns det ingen som vill köpa eländet så får väl säljaren glatt sänka priset och då kan ni sitta där med era självbelåtna glin och säga "Told you so...".
Men vafan hörru! Citera eller tagga så man vet vilken klocka du tjatar om. Eller du kanske menar allmänt? I vilket fall är ju meningen med ett diskussionsforum att diskutera och det brukar ju (som du märkt på klocksnack) bli några rundor med argument fram och tillbaka innan folk känner sig tillfredsställda med diskussionen. Speciellt mellan envetna säljare och framhärande prispoliser. Det vikta är som vanligt att försöka hålla en hyfsad ton.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är sannolikt min som avses ovan? Billigast på Chrono24 är för övrigt 5340:- plus frakt. Att en del fortfarande inte förstår att guldsmedens pris bara är ett lockpris för att fiska klick på prisjakt kan jag inte göra något åt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det är sannolikt min som avses ovan? Billigast på Chrono24 är för övrigt 5340:- plus frakt. Att en del fortfarande inte förstår att guldsmedens pris bara är ett lockpris för att fiska klick på prisjakt kan jag inte göra något åt.
Båda butikerna som listar 4000kr respektive 4200 kr på prisjakt har helt okej recensioner, särskilt den ena. Att få vänta några extra dagar på en ny klocka ger väl inte anledning att köpa en begagnat för en tusing extra? :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp