Då har jag missa det jag me .
Enligt mig får du ta vilket pris du vill.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då har jag missa det jag me .
Kan ju förstå att mitt pris "för dom som får 25% " inte är så prisvärtEnligt mig får du ta vilket pris du vill.
Kan ju förstå att mitt pris "för dom som får 25% " inte är så prisvärt
De håller jag med om!
Verkligen!Som sagt jag har ingen synpunkt på priset och klockan är grym
Svårt att säga. Hittar ingen rostryss på chrono24Rostryssen på K&S borde väl platsa här, eller har jag missat något väsentligt?
Har du kollat om guldsmeden i Jönköping har någon i lager?Svårt att säga. Hittar ingen rostryss på chrono24
Tror ingen av oss har något emot klockan i sig, och rätt köpare kanske är villig att acceptera 1500 kr. Så annonsen ska stanna kvar, tycker jag. Tråden finns ju för att diskutera och i vis mån hjälpa oerfarna klockköpare från att betala onödigt mycket. Som i fallet med Certinan (https://klocksnack.se/threads/certina-ds-multi-8-c020-419-11-057-00-2015-03.44137/).Jag kan alltid ta bort den om herrarna inte vill ha med den att göra? Har faktiskt haft flera spekulanter på bytes men inte något jag personligen fastnat för så några fler än jag uppskattar den för vad den är
Är det en rolig grej så är det ju ändå att föredra än med Certinan där det var/är blodigt allvar. Även om det gick förbi en del hör. Vilket liv om Certinan... hahaJag utgick från att de flesta ser det som lite roligt och inte så seriöst .... Men den gick inte riktigt hem, men jag hoppas att de flesta faktiskt vet vad en fin Vostok kostar på ebay dvs typ 400kr och att denna är mer ett unikum än nåt annat ..
Titta, någon som förstår!Om den ska skickas med grodman så är väl bara frakten 1500:-
Jag utgick från att de flesta ser det som lite roligt och inte så seriöst .... Men den gick inte riktigt hem, men jag hoppas att de flesta faktiskt vet vad en fin Vostok kostar på ebay dvs typ 400kr och att denna är mer ett unikum än nåt annat ..
Har extremt svårt att tro att någon blir lurad av detta, Men i så fall ber jag om ursäkt ... Det var mer på skoj än nåt annat och det finns ju intressenter för denna typ av klockor som du antagligen är medveten om då du är medlem här?Det kanske är jag som kanske är sur i magen men jag ser inte det roliga i att sätta bytesvärdet till 1500 SEK. Om du hade skrivit något i stil med: bytesvärdet är en begagnad snusprilla, en rostig spik eller pantsäcken från pokerkvällen med grabbarna förra lördagen, då hade det varit en annan sak. Tyvärr känns det här mer som ett försök att dra nytta av någon som inte är så välinformerad. Nog är den aktuella klockan ett unikum, i negativ bemärkelse, jag har aldrig sett en risigare Vostok tidigare och som du själv skriver kan man ju köpa en bättre begagnad för 400 SEK. Om man sen absolut vill ha en i riktigt dåligt skick kan man ju själv gräva ned den i komposten, eller vad som nu krävs, och uppnå samma resultat till en bråkdel av kostnaden.
SurgubbeDet kanske är jag som kanske är sur i magen men jag ser inte det roliga i att sätta bytesvärdet till 1500 SEK. Om du hade skrivit något i stil med: bytesvärdet är en begagnad snusprilla, en rostig spik eller pantsäcken från pokerkvällen med grabbarna förra lördagen, då hade det varit en annan sak. Tyvärr känns det här mer som ett försök att dra nytta av någon som inte är så välinformerad. Nog är den aktuella klockan ett unikum, i negativ bemärkelse, jag har aldrig sett en risigare Vostok tidigare och som du själv skriver kan man ju köpa en bättre begagnad för 400 SEK. Om man sen absolut vill ha en i riktigt dåligt skick kan man ju själv gräva ned den i komposten, eller vad som nu krävs, och uppnå samma resultat till en bråkdel av kostnaden.
Har extremt svårt att tro att någon blir lurad av detta, Men i så fall ber jag om ursäkt ... Det var mer på skoj än nåt annat och det finns ju intressenter för denna typ av klockor som du antagligen är medveten om då du är medlem här?
Nu är det iallafall ändratJag har läst din annons och jag fattade inte att det var ett skämt med prissättningen. Det är väl det som är svårt i skriven text om man formulerar sig "allvarligt" och om man inte använder smileys...
Nu strider den mot reglerna istället ☺. Måste vara pris. Damned if you do. Damned if you dont.Nu är det iallafall ändrat
Haha, ja rätt ska vara rätt!Nu strider den mot reglerna istället ☺. Måste vara pris. Damned if you do. Damned if you dont.
Lägg tillbaka priset med en efter!Haha, ja rätt ska vara rätt!
Hur faan tar man bort eller avslutar skiten då?
Nja, får den bortbyt utan annons så slipper vi munhuggas här på KS, det finns mer här i livetLägg tillbaka priset med en efter!
Jag tycker Rostryssen piggade upp. Behåll med pris säger jag.Nja, får den bortbyt utan annons så slipper vi munhuggas här på KS, det finns mer här i livet
Rostryssen känner sig djupt kränkt, dricker vodka och spelar rysk roulette ;-)Jag tycker Rostryssen piggade upp. Behåll med pris säger jag.
Solklart marknaden som avgör förstås, men den här tråden kan ju vara en bra hjälp på vägen om man känner sig osäker på ett pris. Ligger ngn 1 kr över marknadspris så hamnar ju klockan obönhörligen här . Har dock svårt att förstå att ngn blir upprörd över ett för högt pris. Är ju bara att låta bli att köpa eller lägga ett bud man tycker är rimligt. Bra tråd och forum hursomhelst.vem avgör vad som är rätt pris?? går en klocka att sälja till utsatt pris är det väl rätt pris oavsett om några tycker att det är för högt
jag förvånas varje dag över priser på klockor man ser till salu, särskilt nyare förra gen rolex, blev tex erbjuden en opolerad gmt II med stickdial och fullset idag för dryga 50 k tyckte själv att det var för mkt men den blir säker såld och köparen blir nöjd,
det brukar ju reglera sig själv, dvs på ett entusiastforum bör folk ha lite koll och är priserna för höga blir grejerna inte sålda.
cheers
christian
Håller med i månt och mycket. Sen har ju köparen ett ansvar också! Är man helt lost så är det bara att fråga i tråden "Vad är ett rimligt pris för" så kommer det regna svar lika snabbt som denna tråd fått tillökningvem avgör vad som är rätt pris?? går en klocka att sälja till utsatt pris är det väl rätt pris oavsett om några tycker att det är för högt
jag förvånas varje dag över priser på klockor man ser till salu, särskilt nyare förra gen rolex, blev tex erbjuden en opolerad gmt II med stickdial och fullset idag för dryga 50 k tyckte själv att det var för mkt men den blir säker såld och köparen blir nöjd,
det brukar ju reglera sig själv, dvs på ett entusiastforum bör folk ha lite koll och är priserna för höga blir grejerna inte sålda.
cheers
christian