• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ernst

Omega
Rostryssen, utan tvekan, bytesvärde på 1500 SEK... vilket skämt! Hade inte ens tagit emot den om säljaren så kastade den efter mig. Om jag verkligen ville ha en Vostok finns dessa tillgängliga, i avsevärt mycket bättre skick, för en bråkdel av det uppgivna bytesvärdet.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag kan alltid ta bort den om herrarna inte vill ha med den att göra? Har faktiskt haft flera spekulanter på bytes men inte något jag personligen fastnat för så några fler än jag uppskattar den för vad den är :)
Tror ingen av oss har något emot klockan i sig, och rätt köpare kanske är villig att acceptera 1500 kr. Så annonsen ska stanna kvar, tycker jag. Tråden finns ju för att diskutera och i vis mån hjälpa oerfarna klockköpare från att betala onödigt mycket. Som i fallet med Certinan (https://klocksnack.se/threads/certina-ds-multi-8-c020-419-11-057-00-2015-03.44137/).
Är någon beredd att acceptera det priset har jag inga problem bara köparen känner till att priset är väldigt högt jämfört med en begagnad i nyskick :)
 
Jag utgick från att de flesta ser det som lite roligt och inte så seriöst .... Men den gick inte riktigt hem, men jag hoppas att de flesta faktiskt vet vad en fin Vostok kostar på ebay dvs typ 400kr och att denna är mer ett unikum än nåt annat ..
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag utgick från att de flesta ser det som lite roligt och inte så seriöst .... Men den gick inte riktigt hem, men jag hoppas att de flesta faktiskt vet vad en fin Vostok kostar på ebay dvs typ 400kr och att denna är mer ett unikum än nåt annat ..
Är det en rolig grej så är det ju ändå att föredra än med Certinan där det var/är blodigt allvar. Även om det gick förbi en del hör. Vilket liv om Certinan... haha :D
Ja, någon kanske tycker den är rolig och ser det unika med en så åtgången Vostok :)
 

ernst

Omega
Jag utgick från att de flesta ser det som lite roligt och inte så seriöst .... Men den gick inte riktigt hem, men jag hoppas att de flesta faktiskt vet vad en fin Vostok kostar på ebay dvs typ 400kr och att denna är mer ett unikum än nåt annat ..

Det kanske är jag som kanske är sur i magen men jag ser inte det roliga i att sätta bytesvärdet till 1500 SEK. Om du hade skrivit något i stil med: bytesvärdet är en begagnad snusprilla, en rostig spik eller pantsäcken från pokerkvällen med grabbarna förra lördagen, då hade det varit en annan sak. Tyvärr känns det här mer som ett försök att dra nytta av någon som inte är så välinformerad. Nog är den aktuella klockan ett unikum, i negativ bemärkelse, jag har aldrig sett en risigare Vostok tidigare och som du själv skriver kan man ju köpa en bättre begagnad för 400 SEK. Om man sen absolut vill ha en i riktigt dåligt skick kan man ju själv gräva ned den i komposten, eller vad som nu krävs, och uppnå samma resultat till en bråkdel av kostnaden.
 
Det kanske är jag som kanske är sur i magen men jag ser inte det roliga i att sätta bytesvärdet till 1500 SEK. Om du hade skrivit något i stil med: bytesvärdet är en begagnad snusprilla, en rostig spik eller pantsäcken från pokerkvällen med grabbarna förra lördagen, då hade det varit en annan sak. Tyvärr känns det här mer som ett försök att dra nytta av någon som inte är så välinformerad. Nog är den aktuella klockan ett unikum, i negativ bemärkelse, jag har aldrig sett en risigare Vostok tidigare och som du själv skriver kan man ju köpa en bättre begagnad för 400 SEK. Om man sen absolut vill ha en i riktigt dåligt skick kan man ju själv gräva ned den i komposten, eller vad som nu krävs, och uppnå samma resultat till en bråkdel av kostnaden.
Har extremt svårt att tro att någon blir lurad av detta, Men i så fall ber jag om ursäkt ... Det var mer på skoj än nåt annat och det finns ju intressenter för denna typ av klockor som du antagligen är medveten om då du är medlem här?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Det kanske är jag som kanske är sur i magen men jag ser inte det roliga i att sätta bytesvärdet till 1500 SEK. Om du hade skrivit något i stil med: bytesvärdet är en begagnad snusprilla, en rostig spik eller pantsäcken från pokerkvällen med grabbarna förra lördagen, då hade det varit en annan sak. Tyvärr känns det här mer som ett försök att dra nytta av någon som inte är så välinformerad. Nog är den aktuella klockan ett unikum, i negativ bemärkelse, jag har aldrig sett en risigare Vostok tidigare och som du själv skriver kan man ju köpa en bättre begagnad för 400 SEK. Om man sen absolut vill ha en i riktigt dåligt skick kan man ju själv gräva ned den i komposten, eller vad som nu krävs, och uppnå samma resultat till en bråkdel av kostnaden.
Surgubbe
 
L

LadyA

Guest
Har extremt svårt att tro att någon blir lurad av detta, Men i så fall ber jag om ursäkt ... Det var mer på skoj än nåt annat och det finns ju intressenter för denna typ av klockor som du antagligen är medveten om då du är medlem här?

Jag har läst din annons och jag fattade inte att det var ett skämt med prissättningen. Det är väl det som är svårt i skriven text om man formulerar sig "allvarligt" och om man inte använder smileys...
 

poormans

Rolex
vem avgör vad som är rätt pris?? går en klocka att sälja till utsatt pris är det väl rätt pris oavsett om några tycker att det är för högt

jag förvånas varje dag över priser på klockor man ser till salu, särskilt nyare förra gen rolex, blev tex erbjuden en opolerad gmt II med stickdial och fullset idag för dryga 50 k tyckte själv att det var för mkt men den blir säker såld och köparen blir nöjd,

det brukar ju reglera sig själv, dvs på ett entusiastforum bör folk ha lite koll och är priserna för höga blir grejerna inte sålda.

cheers
christian
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
vem avgör vad som är rätt pris?? går en klocka att sälja till utsatt pris är det väl rätt pris oavsett om några tycker att det är för högt

jag förvånas varje dag över priser på klockor man ser till salu, särskilt nyare förra gen rolex, blev tex erbjuden en opolerad gmt II med stickdial och fullset idag för dryga 50 k tyckte själv att det var för mkt men den blir säker såld och köparen blir nöjd,

det brukar ju reglera sig själv, dvs på ett entusiastforum bör folk ha lite koll och är priserna för höga blir grejerna inte sålda.

cheers
christian
Solklart marknaden som avgör förstås, men den här tråden kan ju vara en bra hjälp på vägen om man känner sig osäker på ett pris. Ligger ngn 1 kr över marknadspris så hamnar ju klockan obönhörligen här :). Har dock svårt att förstå att ngn blir upprörd över ett för högt pris. Är ju bara att låta bli att köpa eller lägga ett bud man tycker är rimligt. Bra tråd och forum hursomhelst.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
vem avgör vad som är rätt pris?? går en klocka att sälja till utsatt pris är det väl rätt pris oavsett om några tycker att det är för högt

jag förvånas varje dag över priser på klockor man ser till salu, särskilt nyare förra gen rolex, blev tex erbjuden en opolerad gmt II med stickdial och fullset idag för dryga 50 k tyckte själv att det var för mkt men den blir säker såld och köparen blir nöjd,

det brukar ju reglera sig själv, dvs på ett entusiastforum bör folk ha lite koll och är priserna för höga blir grejerna inte sålda.

cheers
christian
Håller med i månt och mycket. Sen har ju köparen ett ansvar också! Är man helt lost så är det bara att fråga i tråden "Vad är ett rimligt pris för" så kommer det regna svar lika snabbt som denna tråd fått tillökning ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp