Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det pratas väldigt mycket om höga rabatter men när det väl är dags brukar det finnas få verkliga exempel...Mja, standarden brukar ligga på runt 25% när det kommer till Omega, det har flera sagt...
Jag kan bara utgå från vad andra här på forumet har sagt. Både rävar och lågpostare har bekräftat att de har kunnat få runt 25%.Det pratas väldigt mycket om höga rabatter men när det väl är dags brukar det finnas få verkliga exempel...
Jag tycker de inläggen väldigt ofta är "man kan minsann få 25% för det fick min polare sist" men mycket mer detaljer än så kommer inte. Jag skulle vara något skeptisk till att 25% är normalrabatt på Omega hos svensk AD. Bara för att nån köpt ett skyltex för de pengarna innebär ju inte det att det är standard osv.Jag kan bara utgå från vad andra här på forumet har sagt. Både rävar och lågpostare har bekräftat att de har kunnat få runt 25%.
Om jag säger så här då...Jag tycker de inläggen väldigt ofta är "man kan minsann få 25% för det fick min polare sist" men mycket mer detaljer än så kommer inte. Jag skulle vara något skeptisk till att 25% är normalrabatt på Omega hos svensk AD. Bara för att nån köpt ett skyltex för de pengarna innebär ju inte det att det är standard osv.
Exakt 25% rabatt på en Omega från Engström
Nä, då går jag hellre dit själv och köper den helt ny för samma pris...
https://klocksnack.se/threads/6-veckor-gammal-omega-smp-ceramic-inköpt-på-rob-e-25-2-2016.53073/
Sant, tror inte Rob.E kör julerbjudande till samma pris som nykunder vanligtvis kan pruta ner det till. Sen att vissa får julpriset året om är ju självklart sant.Jag tycker de inläggen väldigt ofta är "man kan minsann få 25% för det fick min polare sist" men mycket mer detaljer än så kommer inte. Jag skulle vara något skeptisk till att 25% är normalrabatt på Omega hos svensk AD. Bara för att nån köpt ett skyltex för de pengarna innebär ju inte det att det är standard osv.
Även det sant.Om jag säger så här då...
Det är väldigt svårt att betala listpris på Omega?
Jäklar vad folk är bra på pruta.
Inget ironiskt menat, behärskar helt enkelt inte "konsten" själv.
Men verkar ju mer än behövligt att kunna om man vill vara en del utav klockvärlden.
Du missförstod hela mitt inlägg.Är väl bara att köpa från Chrono24 om du vill ha billigast möjligt? Fattar inte vad eventuella rabatter har att göra med min annons eller denna tråd? Du vet ju inte vad jag har betalat eller om jag är stamkund där osv.
Denna tråd handlar om "de minst prisvärda klockorna" på forumets säljsida. Jag tycker inte att min annons kvalar in här. Om du tycker det, får du gärna motivera varför.
Du missförstod hela mitt inlägg.
Inget i det var riktat mot dig eller tänkt som en känga mot dig eller någon annan, utan en observation på rabatterna hos AD.
Tror till och med jag har gillat din annons, inte heller det ironiskt.
Jag prutar alltid, oavsett enda undantaget är väl ICA, (Brukar iofs få en gratis kasse för att jag "glömt") Så snål.Jäklar vad folk är bra på pruta.
Inget ironiskt menat, behärskar helt enkelt inte "konsten" själv.
Men verkar ju mer än behövligt att kunna om man vill vara en del utav klockvärlden.
Är väl bara att köpa från Chrono24 om du vill ha billigast möjligt? Fattar inte vad eventuella rabatter har att göra med min annons eller denna tråd? Du vet ju inte vad jag har betalat eller om jag är stamkund där osv.
Denna tråd handlar om "de minst prisvärda klockorna" på forumets säljsida. Jag tycker inte att min annons kvalar in här. Om du tycker det, får du gärna motivera varför.
Tror inte "alla" kan få 25 % men säkert en betydande del. Sen finns det de som ej kan ta sig till AD och liknade som uppskattar smidigheten att få den budad.Men de motiverade ju faktiskt med att säga att det blir samma pris att köpa en ny, i och med att man kan få 25 % rabatt på Omega hos AD. Om detta är sant eller inte vet jag ej, men i så fall hade nog 10 av 10 köpt en ny (därav blir den inte prisvärd).
Men de motiverade ju faktiskt med att säga att det blir samma pris att köpa en ny, i och med att man kan få 25 % rabatt på Omega hos AD. Om detta är sant eller inte vet jag ej, men i så fall hade nog 10 av 10 köpt en ny (därav blir den inte prisvärd).
Tror inte "alla" kan få 25 % men säkert en betydande del. Sen finns det de som ej kan ta sig till AD och liknade som uppskattar smidigheten att få den budad.
Okej, jag visste inte att vem som helst kunde få det. Men absolut klart man ska göra det då. Alltid en skön känsla att avplasta en ny klocka.
Sen vet jag inte om en några veckor gammal klocka, utan en skråma ska ha tappat alltför mycket i värde. Det är ju trots allt ingen bil.
ThisTycker att den här tråden ibland gör lite väl dålig reklam för annonser med i mina ögon rimliga prissättningar.
Det krävs inget geni att lista ut att en klocka, för att ta exemplet med den nu senast utpekade annonserad av @Bebitz, går att köpa sprillans ny från AD för i princip eller i närheten av samma pengar som denne kräver - eller att en snabbkoll på Uret.se visar att det är i princip samma pris där.
Men är det en "minst prisvärd klocka" för det? Jag har köpt och sålt klockor här till både under- och överpris (vi snackar om ett par tusenlappar på sin höjd). Det som avgör är tillgång och efterfrågan här och nu. Finns det efterfrågan så kommer klockan att säljas även om det går att skaffa sprillans via AD med tillhörande kaffe för i princip samma pengar eller via Uret.
Detta är väl ingen prispressarsajt där folk ska göra den bästa ekonomiska affären varje gång. Det finns ju folk som vill göra snabba affärer, som inte bryr sig om ev. tjänade extra kronor kontra väntetid på längre frakt, resa till AD etc.
Jag tror helt enkelt inte att folk registrerar sig här och köper en lyxklocka utan att ha någon koll överhuvudtaget (såsom en snabbkoll på Uret eller helt enkelt googla modellnamnet, som har blivit någon form av standard för vad en klocka ungefär bör få kosta). Det är ingen blåsning vi snackar om här. Inte den bästa affären för köparen - men ändå inte någon större förlustaffär helller.
Säljaren får väl snällt prisbumpa sin annons om det inte går bra.
Alla har väl sin egen definition på vad som är prisvärt och inte - men håll med om att det inte är så kul att bli prickad som annonsör i denna tråden om det inte handlar om några större orimligheter.
Är ju en fördel att förstå hur klockbranschen fungerar, framförallt då vi inte har en normal kultur att pruta i Sverige som i delar av utlandet (eller så har vi det och jag är bakom flötet).Tror inte "alla" kan få 25 % men säkert en betydande del. Sen finns det de som ej kan ta sig till AD och liknade som uppskattar smidigheten att få den budad.
Tycker att den här tråden ibland gör lite väl dålig reklam för annonser med i mina ögon rimliga prissättningar.
Det krävs inget geni att lista ut att en klocka, för att ta exemplet med den nu senast utpekade annonserad av @Bebitz, går att köpa sprillans ny från AD för i princip eller i närheten av samma pengar som denne kräver - eller att en snabbkoll på Uret.se visar att det är i princip samma pris där.
Men är det en "minst prisvärd klocka" för det? Jag har köpt och sålt klockor här till både under- och överpris (vi snackar om ett par tusenlappar på sin höjd). Det som avgör är tillgång och efterfrågan här och nu. Finns det efterfrågan så kommer klockan att säljas även om det går att skaffa sprillans via AD med tillhörande kaffe för i princip samma pengar eller via Uret.
Detta är väl ingen prispressarsajt där folk ska göra den bästa ekonomiska affären varje gång. Det finns ju folk som vill göra snabba affärer, som inte bryr sig om ev. tjänade extra kronor kontra väntetid på längre frakt, resa till AD etc.
Jag tror helt enkelt inte att folk registrerar sig här och köper en lyxklocka utan att ha någon koll överhuvudtaget (såsom en snabbkoll på Uret eller helt enkelt googla modellnamnet, som har blivit någon form av standard för vad en klocka ungefär bör få kosta). Det är ingen blåsning vi snackar om här. Inte den bästa affären för köparen - men ändå inte någon större förlustaffär helller.
Alla har väl sin egen definition på vad som är prisvärt och inte - men håll med om att det inte är så kul att bli prickad som annonsör i denna tråden om det inte handlar om några större orimligheter.
Fast detta är ju inte specifikt för den här branschen, alla jag känner som är vettiga när det gäller att göra stora affärer prutar, det är ju oavsett om det är en bil,båt,klocka ,dyrare skor. Rabatt går nästan alltid och få sen hur mycket är ju individuellt samt hur mycket man handlar. Men som jag fick lära mig som säljare när jag var yngre var att en nöjd kund genererar många fler. Således kan det vara värt och sänka priset något för att få ett bra rykte Sjysst deal pratar man gärna gott om, dålig deal nämns sällan.Är ju en fördel att förstå hur klockbranschen fungerar, framförallt då vi inte har en normal kultur att pruta i Sverige som i delar av utlandet (eller så har vi det och jag är bakom flötet).
Blir ju trist i slutändan både för mig själv och AD om jag avstår ett köp för att jag inte finner klockan prisvärd medans butiken förväntar sig att ge rabatt.
Nej det förstår jag att det inte är specifikt för just klockor.Fast detta är ju inte specifikt för den här branschen, alla jag känner som är vettiga när det gäller att göra stora affärer prutar, det är ju oavsett om det är en bil,båt,klocka ,dyrare skor. Rabatt går nästan alltid och få sen hur mycket är ju individuellt samt hur mycket man handlar. Men som jag fick lära mig som säljare när jag var yngre var att en nöjd kund genererar många fler. Således kan det vara värt och sänka priset något för att få ett bra rykte Sjysst deal pratar man gärna gott om, dålig deal nämns sällan.
Du är välkommenNej det förstår jag att det inte är specifikt för just klockor.
Är fortfarande för ny kring det här med klockor för att förstå helt hur det fungerar.
En av anledningarna att älska KS, allt man lär sig
Du är med på att "gråhandel" är klockor köpta från ADs va? Den enda skillnaden är att du inte gjort det personligen.Jag såg exempelvis en SMP som såldes här i februari för 23 K, som var någon månad gammal och köpt via gråhandel.
Du är med på att "gråhandel" är klockor köpta från ADs va? Den enda skillnaden är att du inte gjort det personligen.
Finns lite olika varianter, inte sällan har de klockan hemma också.Ja, men du får ju fortfarande kanske vänta extra länge innan de har den hemma för leverans. Sen så har jag aldrig fått värderingsintyg via "gråhandel" etc. om man nu vill ha det.
Skitsamma, massa off topic i denna tråd. Jag ger mig, antar att mitt pris är alldeles för högt då det skapat så stor diskussion.
Tycker att den här tråden ibland gör lite väl dålig reklam för annonser med i mina ögon rimliga prissättningar.
Vi fick 25% hos RobE i december på Omega, kunde ha köpt denna för exakt 26325:- + 150:- i frakt av dom då. Köpte en AT själv, tänkte besöka dom lokala AD i Gbg och höra om dom kunde matcha men det blev aldrig av. Så... ingen aning vad man kan få rakt av som en kund som aldigt tidigare köpt något av dom. Det som sticker lite i ögonen här är att priset är satt EXAKT 25% på listpris, varför inte 26K jämt ? Sticker också lite att värdefrakt inte ingår, brukar väl vara kutym i annonser här på den här prisnivån.
Vi fick 25% hos RobE i december på Omega, kunde ha köpt denna för exakt 26325:- + 150:- i frakt av dom då. Köpte en AT själv, tänkte besöka dom lokala AD i Gbg och höra om dom kunde matcha men det blev aldrig av. Så... ingen aning vad man kan få rakt av som en kund som aldigt tidigare köpt något av dom. Det som sticker lite i ögonen här är att priset är satt EXAKT 25% på listpris, varför inte 26K jämt ? Sticker också lite att värdefrakt inte ingår, brukar väl vara kutym i annonser här på den här prisnivån.
Det blir ju onekligen rätt skevt när det blir en stor diskrepans mellan fått AD-pris i Sverige och nypris på typ Chrono24. Det är allmänt väldigt problematiskt med prissättning idag tycker jag. Det blir ju upp till köparen om den är villig att betala ett premiumpris för att den är svensksåld. Så man kan ju antingen se det som att din klocka är någorlunda rimligt prissatt i förhållande till en isolerad svensk marknad men något högt i förhållande till en internationell marknad. Inget av synsätten är ju fel. Därför tycker jag inte att din klocka hör hemma i denna tråd, även om det också är förståeligt att landa i det synsättet.Ja, men du får ju fortfarande kanske vänta extra länge innan de har den hemma för leverans. Sen så har jag aldrig fått värderingsintyg via "gråhandel" etc. om man nu vill ha det.
Skitsamma, massa off topic i denna tråd. Jag ger mig, antar att mitt pris är alldeles för högt då det skapat så stor diskussion.