• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men de motiverade ju faktiskt med att säga att det blir samma pris att köpa en ny, i och med att man kan få 25 % rabatt på Omega hos AD. Om detta är sant eller inte vet jag ej, men i så fall hade nog 10 av 10 köpt en ny (därav blir den inte prisvärd).

Här är ett lysande exempel. Någon har tidigare i tråden sagt att man minsann kan få 25%. Om det är sant eller inte har skribenten ingen aning om, men eftersom någon har skrivit det så används det som ett argument.

Hade laddat för ett längre inlägg senare när jag satt framför datorn...men nu behövs det inte längre. Spot on!

@Strauss raljerar över att man minsann kan gå och plocka ut en ny för samma pris, för att i inlägget efter vackla något och hänvisa till en specifik julkampanj i syfte att man då "vet" vad som är rimligt att betala. Jag skulle vilja se det säljmötet när någon kliver in hos Rob eller Erikson och hänvisar till att man vill ha standardgarantin på 25% när det ska handlas Omega.

Tycker man att en 6 veckor gammal premiumklocka för ca 25% rabatt mot listpriset är forumets Minst prisvärda klocka, är jag av åsikten att man bör avstå från att posta i den här tråden.

Jag har skrivit det förut, men det verkar som att det inte kan upprepas tillräckligt många gånger....man får F-n tänka sig och ha duktigt på fötterna innan man slänger in en annons i det här tråden. Det är många som drar öronen åt sig bara av att klockan nämns här oavsett motargument.
Håller helt med, Minst prisvärda är i mina ögon inte den här Omegan.....

Här är ett lysande exempel. Någon har tidigare i tråden sagt att man minsann kan få 25%. Om det är sant eller inte har skribenten ingen aning om, men eftersom någon har skrivit det så används det sett ett argument.
Nej, då missuppfattade du mig (eller så var det jag som helt enkelt skrev dåligt). Vad jag menade var att argumentet till att den var felaktigt prisatt var just rabatten på 25 %. Jag använder det inte som ett argument till någonting, det jag säger är att någon annan använder det som argument.

Tycker att den här tråden ibland gör lite väl dålig reklam för annonser med i mina ögon rimliga prissättningar.
Det krävs inget geni att lista ut att en klocka, för att ta exemplet med den nu senast utpekade annonserad av @Bebitz, går att köpa sprillans ny från AD för i princip eller i närheten av samma pengar som denne kräver - eller att en snabbkoll på Uret.se visar att det är i princip samma pris där.
Men är det en "minst prisvärd klocka" för det? Jag har köpt och sålt klockor här till både under- och överpris (vi snackar om ett par tusenlappar på sin höjd). Det som avgör är tillgång och efterfrågan här och nu. Finns det efterfrågan så kommer klockan att säljas även om det går att skaffa sprillans via AD med tillhörande kaffe för i princip samma pengar eller via Uret.

Detta är väl ingen prispressarsajt där folk ska göra den bästa ekonomiska affären varje gång. Det finns ju folk som vill göra snabba affärer, som inte bryr sig om ev. tjänade extra kronor kontra väntetid på längre frakt, resa till AD etc.

Jag tror helt enkelt inte att folk registrerar sig här och köper en lyxklocka utan att ha någon koll överhuvudtaget (såsom en snabbkoll på Uret eller helt enkelt googla modellnamnet, som har blivit någon form av standard för vad en klocka ungefär bör få kosta). Det är ingen blåsning vi snackar om här. Inte den bästa affären för köparen - men ändå inte någon större förlustaffär helller.
Säljaren får väl snällt prisbumpa sin annons om det inte går bra.

Alla har väl sin egen definition på vad som är prisvärt och inte - men håll med om att det inte är så kul att bli prickad som annonsör i denna tråden om det inte handlar om några större orimligheter.
Kan hålla med om det du skriver. Men samtidigt kan man väl anta att genomsnittsbesökaren på KS är normalbegåvad vilket innebär att hen förmodligen kan se vilka annonser som hör hemma i den här tråden och inte.

Kan hålla med om det du skriver. Men samtidigt kan man väl anta att genomsnittsbesökaren på KS är normalbegåvad vilket innebär att hen förmodligen kan se vilka annonser som hör hemma i den här tråden och inte.
Onekligen är det ofta väldigt svårt, för det är inte första klockan som hamnar här på grund av att det finns klockor för några enstaka kronor mindre på C24

Onekligen är det ofta väldigt svårt, för det är inte första klockan som hamnar här på grund av att det finns klockor för några enstaka kronor mindre på C24
Fast det var inte det jag skrev. Det jag skrev var att de flesta är begåvade nog att se skillnaden mellan prisvärt och minst prisvärt.

Okej så bara för det inte är gratis frakt och 25% på listpris, så är det bland de minst prisvärda klockorna på säljdelen?
Nej, det skrev jag inte och det tycker jag väl inte heller. Det är en förklaring på varför den hamnat i den här tråden. ALLA vet att man fick den hemskickad till ICA för det pris jag skrev i december. Sen verkar det ha blivit en myt att det är bara att knalla in hos RobE eller valfri AD och få det priset. Vad som är sanning här vet jag inte.
Men nu är det så och som annonsen är utformad så blir det nog lite knepigt att få den såld här på KS. Men jag önskar säljaren lycka till.

Nej, det skrev jag inte och det tycker jag väl inte heller. Det är en förklaring på varför den hamnat i den här tråden. ALLA vet att man fick den hemskickad till ICA för det pris jag skrev i december. Sen verkar det ha blivit en myt att det är bara att knalla in hos RobE eller valfri AD och få det priset. Vad som är sanning här vet jag inte.
Men nu är det så och som annonsen är utformad så blir det nog lite knepigt att få den såld här på KS. Men jag önskar säljaren lycka till.
Älskar myter här på KS :) Underbart !

Den är inte inköpt under "julkampanjen". Ser inte heller vad som är konstigt med utformningen. Tack ändå.

Jag tror inte att man skall förvänta sig samma pris året runt som man har sett under en viss kampanj. Om så vore fallet så skulle jag kräva att få köpa färskpotatis för 50 öre kilot varje dag.

Kan en enskild person få 25% rabatt på en Omega. Troligt. Kan vem som helst få 25%? Inte troligt.

Nu kanske jag är dryg men...

Produceras färskpotatis och omegaklockor på samma sätt? Att odla färskpotatis i Sverige vintertid är svårt, därav priserna, att producera omegaklockor är lika lätt/svårt året runt.

Nu missa du min poäng.. Det är väl en generell sanning att man kan få 25% på Omega utan större knussel, inte sant?
Om något ska vara generellt får man förmoda att det är så att säga allmängiltigt, att absolut minst majoriteten av köpare kan få 25 % rabatt på Omega. Att så skulle vara fallet tycker jag nog utan större efterforskning kan konstateras vara i sann Mythbusteranda busted. Du får dock gärna följa med mig till en urmakare i Stockholm och ordna 25% rabatt på en Speedmaster åt mig :)

Jag tror rabatten från ADs är högst individuell och baserar sig på din betalningsförmåga som köpare, och vad det är för modell det rör sig om. Anledningen till att Omega är prutvänligt är att marginalerna kontra exempelvis Rolex är större och att ADs då får mer svängrum att ge kunder rabatt utan att själva gå back. Man kan definitivt få 25 % på Omega, men jag tror inte att alla kommer få det bara för att de går innanför dörren utan det är något man får jobba fram genom att vara trevlig och presentera sig som kund :)

Nu kanske jag är dryg men...

Produceras färskpotatis och omegaklockor på samma sätt? Att odla färskpotatis i Sverige vintertid är svårt, därav priserna, att producera omegaklockor är lika lätt/svårt året runt.
He, he. Jo det är fritt fram att vara dryg ;) Men poängen kanske går hem ändå.

För övrigt så är potatis för 50 öre kilot ett kampanj-pris som affären inte går plus på. Kampanjer har ett syfte - att locka fram kunder så att de köper mer saker.

Kul diskussion. Jag är en ganska god förhandlare, ödmjuk när det gäller affärer. Är själv säljare och van vid förhandlingar och prutande.
Jag har aldrig lyckats med att få 25% på en ny Omega hos AD, så nu inser jag att jag troligtvis är helt kass på business.
Har drivit företag framgångsrikt i 30 år, och inser nu att det enda som räddat mig är troligtvis att mina kunder är ännu sämre förhandlare :)
Jag har istället köpt klockor både på Chrono24 och begagnat, eftersom jag upplever att man inte kan få ett rimligt pris på en Omega hos AD i Sverige.
Tyvärr!! Det är mycket roligare att handla i Sverige än utomlands, men det finns en gräns för mig, och säkert många andra här också...
Jag finner @Bebitz pris absolut rimligt, och om det inte är rimligt säljs den ju inte, eller hur?
Bara en ödmjuk åsikt med ett glas vin i ena handen.....

Kul diskussion. Jag är en ganska god förhandlare, ödmjuk när det gäller affärer. Är själv säljare och van vid förhandlingar och prutande.
Jag har aldrig lyckats med att få 25% på en ny Omega hos AD, så nu inser jag att jag troligtvis är helt kass på business.
Har drivit företag framgångsrikt i 30 år, och inser nu att det enda som räddat mig är troligtvis att mina kunder är ännu sämre förhandlare :)
Jag har istället köpt klockor både på Chrono24 och begagnat, eftersom jag upplever att man inte kan få ett rimligt pris på en Omega hos AD i Sverige.
Tyvärr!! Det är mycket roligare att handla i Sverige än utomlands, men det finns en gräns för mig, och säkert många andra här också...
Jag finner @Bebitz pris absolut rimligt, och om det inte är rimligt säljs den ju inte, eller hur?
Bara en ödmjuk åsikt med ett glas vin i ena handen.....
Bara för att man kan få 25 % betyder inte det att det är något fel med @Bebitz pris. Jag ser inget fel på det priset, oavsett om vissa kan få klockan för samma pris ny från en AD :)

Hade laddat för ett längre inlägg senare när jag satt framför datorn...men nu behövs det inte längre. Spot on!

@Strauss raljerar över att man minsann kan gå och plocka ut en ny för samma pris, för att i inlägget efter vackla något och hänvisa till en specifik julkampanj i syfte att man då "vet" vad som är rimligt att betala. Jag skulle vilja se det säljmötet när någon kliver in hos Rob eller Erikson och hänvisar till att man vill ha standardgarantin på 25% när det ska handlas Omega.

Tycker man att en 6 veckor gammal premiumklocka för ca 25% rabatt mot listpriset är forumets Minst prisvärda klocka, är jag av åsikten att man bör avstå från att posta i den här tråden.

Jag har skrivit det förut, men det verkar som att det inte kan upprepas tillräckligt många gånger....man får F-n tänka sig för och ha duktigt på fötterna innan man slänger in en annons i det här tråden. Det är många som drar öronen åt sig bara av att klockan nämns här oavsett motargument.

Skulle väl inte hävda att jag "raljerar" men jag tyckte att klockan var minst prisvärd på köp & sälj JUST NU, precis som det står. Jag säger inte att den inte är prisvärd för rätt person, men den är inte prisvärd för mig pga följande;

1, Jag köpte en exakt likadan klocka sommaren 2014 som då vara 2 veckor gammal för 20500 SEK.
2, Det sticker lite i ögonen när man tar fram exakt nypris och sen sätter priset med exakt 25% på det priset när ALLA (?) på detta forum har fått samma meddelande med 25% rabatt från Rob E...

Så i mitt tycke så var denna SMP minst prisvärd på K&S JUST NU.

Håller man inte med så får man självklart argumentera för sin sak och som alla har påpekat att om den inte säljer så får man prisbumpa ner den till ett pris som passar köparna.
Det är enkel macroekonomi, om det är scarce på en vara så skjuter priset i höjden. Om inte, så går det nog att pruta ett par procent och mig veterligen så är det inge scarce på Omega SMP...

För övrigt kan jag tillägga att jag vann en Omega Seamaster AT 38,5mm quartz på en golftävling förra året och den sålde jag med all plast på och aldrig använd..
Nypris 21700...
Fick 14500 för den...

Supply & Demand...

Det var skitsvårt att pruta..
Har spenderat hela kvällen med en säljare. Lyckades bara få 23% rabatt dock :banghead:
Slå till ni också..

Se den här

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp