Tycker att den här tråden ibland gör lite väl dålig reklam för annonser med i mina ögon rimliga prissättningar.
Det krävs inget geni att lista ut att en klocka, för att ta exemplet med den nu senast utpekade annonserad av
@Bebitz, går att köpa sprillans ny från AD för i princip eller i närheten av samma pengar som denne kräver - eller att en snabbkoll på Uret.se visar att det är i princip samma pris där.
Men är det en "minst prisvärd klocka" för det? Jag har köpt och sålt klockor här till både under- och överpris (vi snackar om ett par tusenlappar på sin höjd). Det som avgör är tillgång och efterfrågan här och nu. Finns det efterfrågan så kommer klockan att säljas även om det går att skaffa sprillans via AD med tillhörande kaffe för i princip samma pengar eller via Uret.
Detta är väl ingen prispressarsajt där folk ska göra den bästa ekonomiska affären varje gång. Det finns ju folk som vill göra snabba affärer, som inte bryr sig om ev. tjänade extra kronor kontra väntetid på längre frakt, resa till AD etc.
Jag tror helt enkelt inte att folk registrerar sig här och köper en lyxklocka utan att ha någon koll överhuvudtaget (såsom en snabbkoll på Uret eller helt enkelt googla modellnamnet, som har blivit någon form av standard för vad en klocka ungefär bör få kosta). Det är ingen blåsning vi snackar om här. Inte den bästa affären för köparen - men ändå inte någon större förlustaffär helller.
Säljaren får väl snällt prisbumpa sin annons om det inte går bra.
Alla har väl sin egen definition på vad som är prisvärt och inte - men håll med om att det inte är så kul att bli prickad som annonsör i denna tråden om det inte handlar om några större orimligheter.