• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag vet att dessa ligger riktigt högt, men den här vintage Tudorn känns ändå relativt kostsam...
https://klocksnack.se/threads/tudor-submariner-snowflake-7021-update-8-4.52411/

Finns inte många till salu ute nu men de som finns verkar ligga i samma prisnivå som annonsen i fråga. Tycker även liknande snowflakes sålt för omkring den summan den senaste tiden. Tycker verkligen inte den här är minst prisvärd men om jag missat ngt får ni gärna peka ut det.

Finns inte många till salu ute nu men de som finns verkar ligga i samma prisnivå som annonsen i fråga. Tycker även liknande snowflakes sålt för omkring den summan den senaste tiden. Tycker verkligen inte den här är minst prisvärd men om jag missat ngt får ni gärna peka ut det.
Jag sa inte att den var minst prisvärd utan relativt kostsam. Jag vet att trådens överskrift är "minst prisvärda... " men precis som andra tidigare inlägg kan även klockor i övre spannet av vad de är värda komma ifråga. Jag tycker fortfarande den här klockan är "relativt kostsam" även om det ligger ett par på chrono 24 i samma prisläge. Om den är överprissatt kommer visa sig framöver eftersom inte säljaren utan marknaden bestämmer priset.

Jag sa inte att den var minst prisvärd utan relativt kostsam. Jag vet att trådens överskrift är "minst prisvärda... " men precis som andra tidigare inlägg kan även klockor i övre spannet av vad de är värda komma ifråga. Jag tycker fortfarande den här klockan är "relativt kostsam" även om det ligger ett par på chrono 24 i samma prisläge. Om den är överprissatt kommer visa sig framöver eftersom inte säljaren utan marknaden bestämmer priset.
Ja men precis som många skrivit innan mig så är det inte lönt att hänga ut människor där det inte är övertydligt att priset är för högt. Tror Tudorn är prissatt i mitten av spannet och då varken är dyr eller billig.

@Airman @ScubaKing

Kolla på denna t ex

http://www.lunaroyster.com/watches/1976-tudor-submariner-blue-snowflake-94110-yellow-patina

Lägg till kostnaden för en länk, service hos AD, beakta att originalkronan är utbytt och att visarna är relumade.

Då tycker jag inte att min är särskilt överprisad :)

Nej din är inte överprisad. Däremot har Tudor dragit iväg senaste året och blivit väldigt kostsamma. Nästan i klass med Rolex nu för tiden.

Jag tror inte att man skall förvänta sig samma pris året runt som man har sett under en viss kampanj. Om så vore fallet så skulle jag kräva att få köpa färskpotatis för 50 öre kilot varje dag.

Kan en enskild person få 25% rabatt på en Omega. Troligt. Kan vem som helst få 25%? Inte troligt.
Om det inte är så att 50 öre kilot för potatisen är lockpris - för att även handla annat.
25% på Omega kan knappast vara lockpris för att köpa Rolex - eller.....

@Airman @ScubaKing

Kolla på denna t ex

http://www.lunaroyster.com/watches/1976-tudor-submariner-blue-snowflake-94110-yellow-patina

Lägg till kostnaden för en länk, service hos AD, beakta att originalkronan är utbytt och att visarna är relumade.

Ska man köpa den så bör man också tänka på att moms och tull kan tillkomma

Då tycker jag inte att min är särskilt överprisad :)

Jo sjukt dyr! Dumpa priset omedelbart men skicka bara nya priset till mig via PM :D

När jag skulle köpa min Aqua Terra för nån månaden sedan så ringde jag helt enkelt till AD och bad om bästa pris. Fick 8 tusen kr av priset efter en snabb diskussion med säljaren i telefon och lovade komma in inom 3 timmar att hämta ut klockan, skulle kunna köpa den en femhundring billigare från uret.se men kändes inte alls värt det.

När jag skulle köpa min Aqua Terra för nån månaden sedan så ringde jag helt enkelt till AD och bad om bästa pris. Fick 8 tusen kr av priset efter en snabb diskussion med säljaren i telefon och lovade komma in inom 3 timmar att hämta ut klockan, skulle kunna köpa den en femhundring billigare från uret.se men kändes inte alls värt det.
Den här posten behöver en procentsiffra.

Ärligt talat grabbar, fattar inte riktigt vad som är grejen med att diskutera vilken rabatt "man" "om" "kan" få hos en eventuell AD. Det är inte på något sätt relevant för priserna på K&S.
Jag menar säljaren erbjuder en vara till ett pris och det finns uppenbarligen köpare annars blir annonsen kvar i en evighet, är det inte precis så det ska fungera? Tillgång/efterfrågan.
Finns det ingen köpare så blir inte varan såld. Enkel matematik.

Känns inte relevant och hänvisa till påhittade/eventuella rabatter. Om ni nu får den rabatten förstår jag än mindre varför ni inte köper nytt?

https://klocksnack.se/threads/dark-side-of-the-moon-omega-speedmaster.52880/

Tycker denna dinka är klart minst prisvärd just nu med tanke på att man kan gå in på Uret och beställa en helt ny för en billigare peng än säljarens utgångspris...
Vet inte vilken du tittar på på Uret men där ligger den på 72990kr alltså 3k dyrare än den du länkade. Har därför otroligt svårt att se att denna skulle vara minst prisvärd.
http://www.uret.se/omega-speedmaster-dark-side-of-the-moon-svart-textil-o4425-mm-p-23405.html

Klart den e begagnad. Finns ju bilder när klockan e ute och åker bil tex... Om du köper en bil, kör några mil och sen sätter tillbaka skyddsplasten på bilen är den då HELT NY?! Nej
Oj det har jag inte sett, isåfall är det ju mycket mer allvarligt än en för hög prislapp. Bör ju självklart stå på annonsen att den är använd...

Eller hur! Den har ju redan haft en ägare, som nu säljer den. För att ta liknelsen med en bil: så fort den rullar ut från bilhuset med köparen bakom ratten
så är den begagnad med allt vad det innebär. Att den rullat till och från verkstad m.m. i bilhandlarens vård är inte relevant.

Sen tycker jag att priset inte ligger särskilt mycket off, om ens något. En rejäl rabatt hos AD är ingen rättighet, och denna klocka är ju verkligen så
bra som den kan bli som begagnad :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp