• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet @Leefbranch om denna diskussionen?
Ja den är helt klart använd, men troligtvis väldigt lite!

Här är den beryktade bilden:
img_1858-jpg.285810

Tror de flesta missförstått syftet, tanken är att påtala överprisade klockor som inte enkelt är googlebara. Vem som helst kan gå ut på Chrono24 eller uret etc och se pris. De som inte orkar det är inte skyddsvärda, problemet är de udda fåglarna där skatorna gärna luras. Sluta därför hänga ut glada optimister, de blir ändå nedtagna på jorden för att ingen kommer köpa dera klockor.

Tror de flesta missförstått syftet, tanken är att påtala överprisade klockor som inte enkelt är googlebara. Vem som helst kan gå ut på Chrono24 eller uret etc och se pris. De som inte orkar det är inte skyddsvärda, problemet är de udda fåglarna där skatorna gärna luras. Sluta därför hänga ut glada optimister, de blir ändå nedtagna på jorden för att ingen kommer köpa dera klockor.
+1!!

@Airman @ScubaKing

Kolla på denna t ex

http://www.lunaroyster.com/watches/1976-tudor-submariner-blue-snowflake-94110-yellow-patina

Lägg till kostnaden för en länk, service hos AD, beakta att originalkronan är utbytt och att visarna är relumade.

Ska man köpa den så bör man också tänka på att moms och tull kan tillkomma

Då tycker jag inte att min är särskilt överprisad :)
Blir bara nyfiken.. Menar du att Kirills har relumade visare eller att din har det? Om du menar din så borde det kanske framgå i annonsen? :)

https://klocksnack.se/threads/tudor-submariner-snowflake-7021-0-prisbump.52411/

image.png

Det vet jag faktiskt inte. Den såg ut såhär när jag köpte den för några år sedan. Vet att förre ägaren lät åtgärda en fläck på timvisaren.
Jag tycker bara att det ser rätt så kladdigt ut på dina bilder. Inte sant? Hur åtgärdar man en fläck utan att reluma? Borde det inte framgå i din annons om du nu vet om att det är tillfixat? :)

Jag har inte en aning hur man fixar visare. Bleka, tvätta, skrapa, reluma? Kladdigt? Det är möjligt. Tycker det ser bra ut i verkligheten.

Ska fråga @Bomier om han vet mer :)
Det ser absolut bra ut. Reagerade bara på att du tyckte att någon annans var värd mindre pga relumade visare när du själv undviker att nämna att dina också är fixade på något sätt. Väldigt vanligt att snowflakes har relumade eller bytta visare så klankar inte ner på klockan på något sätt. Tycker bara att du borde nämna det själv när du antyder att din klocka är dyrare än någon annans på grund av just det.

Lägger mig inte i din prissättning utan reagerade som sagt bara på din kommentar. Lycka till med försäljningen.

Som Fylking sa. ÄNTLIGEN!;)

Det ser absolut bra ut. Reagerade bara på att du tyckte att någon annans var värd mindre pga relumade visare när du själv undviker att nämna att dina också är fixade på något sätt. Väldigt vanligt att snowflakes har relumade eller bytta visare så klankar inte ner på klockan på något sätt. Tycker bara att du borde nämna det själv när du antyder att din klocka är dyrare än någon annans på grund av just det.

Lägger mig inte i din prissättning utan reagerade som sagt bara på din kommentar. Lycka till med försäljningen.

Tack!

Fick nyss svar. Timvisaren är relumad! Jag ska uppdatera annonsen såklart. Borde ha nämnt att nåt var gjort från första början.

My bad!

Jag ser detta på din bild. Imponerande färgmatchning om nu bara en visare är relumad.

image.jpeg

Hej,

Ja, jag lät visaren bli relumad när jag hade den... (Detta meddelad jag även till köparen)
Detta är hur den såg ut innan, så ni förstår varför den blev relumad) :)

Detta är hur den ser ut efteråt... Ser uppenbarligen ut som både tim och minut visare har fått sig lite färg för att matcha perfekt....

Mvh
Micke

Bra jobb! :)

Jag fastnade bara för kommentaren i början där säljaren tyckte att en klocka med relumade visare var värd mindre.

Hej,

Ja, jag lät visaren bli relumad när jag hade den... (Detta meddelad jag även till köparen)
Detta är hur den såg ut innan, så ni förstår varför den blev relumad) :)

Detta är hur den ser ut efteråt... Ser uppenbarligen ut som både tim och minut visare har fått sig lite färg för att matcha perfekt....

Mvh
Micke

När jag ägde klockan fanns inget kladd vid roten av minut visaren.....vad jag minns eller kan se.....

image.png

Case closed! Bägge visarna är alltså relumade. Är alla överens om det?

Tycker den är jäkligt fin oavsett :)

Det är vanligt att lumen spricker och faller av på timvisaren har jag förstått. Måste ju vara en av de större "lumeytor" man kan tänka sig? Finns väl ingen större visare än denna, nästan?

Menar du att Joshua lagt ut en klocka till för högt pris? Jag är chockad. :rolleyes::D
Haha, ja det är ingen som jag gör affärer med igen i alla fall. Sålde en klocka i det lägre prissegmentet till honom för någon månad sen. Lade ut den till bra pris men lät honom ändå pruta ner den lite eftersom den inte var 100%. Såg nu att han precis sålt den här på forumet för nästan exakt dubbelt så mycket som mitt ursprungspris. Och då hade han inte ens nämnt felet på klockan i sin säljannons.
Olagligt? -Nej
Omoraliskt och osmakligt? -Ja, nåt så inihelvete!

Haha, ja det är ingen som jag gör affärer med igen i alla fall. Sålde en klocka i det lägre prissegmentet till honom för någon månad sen. Lade ut den till bra pris men lät honom ändå pruta ner den lite eftersom den inte var 100%. Såg nu att han precis sålt den här på forumet för nästan exakt dubbelt så mycket som mitt ursprungspris. Och då hade han inte ens nämnt felet på klockan i sin säljannons.
Olagligt? -Nej
Omoraliskt och osmakligt? -Ja, nåt så inihelvete!
Helt vansinnigt och bedrövligt om detta stämmer. Om man kan styrka detta borde det finnas ngt reglemente på forumet som gör att man blir avstängd. "Varför undrar någon, om folk kan tjäna pengar som inte andra kan, vad är fel? "
Jo, för att det är inte ett sådant forum vi vill ha. Vi vill värna om och ha kvar den mycket höga etik och moral som vi generellt sett har. Titta på många annonser. Varje liten mikro-repa omnämns och fotograferas. Skicket beskrivs in i minsta detalj för att köparen ska få en så ärlig bild som möjligt. DET ska vi värna om!

Helt vansinnigt och bedrövligt om detta stämmer. Om man kan styrka detta borde det finnas ngt reglemente på forumet som gör att man blir avstängd. "Varför undrar någon, om folk kan tjäna pengar som inte andra kan, vad är fel? "
Jo, för att det är inte ett sådant forum vi vill ha. Vi vill värna om och ha kvar den mycket höga etik och moral som vi generellt sett har. Titta på många annonser. Varje liten mikro-repa omnämns och fotograferas. Skicket beskrivs in i minsta detalj för att köparen ska få en så ärlig bild som möjligt. DET ska vi värna om!
Det finns ju referenstrådar, om folk hade använt dem flitigt så hade nog beteendet förändrats, kanske. :)

https://klocksnack.se/threads/vostok-amphibia-ministry-case.52707/
Vs.
https://klocksnack.se/threads/2st-fina-dyk-ryssar.54111/

Exakt.. 400 inklusive frakt sålde jag den för till slut. Hade för mig att mitt utgångspris var 500 dock så det där med dubbla utgångspriset stämde inte riktigt. Men osmakligt ändå gentemot den nya köparen enligt mig!
Och det blir extra osmakligt om man vet att nypriset på klockan är 55 usd och på bezelen ca 40 usd, alltså totalt 95 usd. Sen tillkommer visserligen frakt på någon hundring men räkna om det till sek och jämför med priset i hans annons.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp