• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För att avsluta, ingen snackar skit så du kan ha en fortsatt bra dag. Det var ett konstruktivt inlägg i all välmening :)
Fast så särskilt konstruktivt kan du ju inte mena att det var? Jag tyckte nog inlägget smakade ganska illa. Speciellt som han flera gånger tidigare i tråden faktiskt bett om ursäkt. Det är svårt att kritisera utan att kränka i text. Jag tror det blev fel bara, men jag förstår stt Joshua tog illa upp. Jag hade gjort det. I vilket fall är det ju bara att släppa det hela, inte köpa för dyra klockor (eller sälja för billigt till någon man tror vill köpa för att tjäna pengar) och njuta av det fina vädret tillsammans med sin familj och sin klocka! :)

+1

Kan vi släppa det här nu? @Joshua3 har lovat bot och bättring.

Starta en ny tråd om ni vill fortsätta tjata om detta, vänligen!

Äh, köper man biljetter till en konsert man inte vill gå på och sedan lägger ut biljetterna för mer än dubbla priset (på ett klockforum), då får man ta lite smörj. En gång är ingen gång......osv.

Skillnad på affärsman och nasare.

Skulle vi inte sluta använda tråden för att jämföra mot billigaste på uret/chrono24?
Framförallt en 15 kronor (vem vet, @Apansson kanske gå ner en tjuga vid snabb affär) billigare beställningsvara som tack vare andra trådar här på forumet får mig att fundera på hur ny den faktiskt är.
Sen finns det förmodligen personer som gillar att det är svensk AD.

Skulle vi inte sluta använda tråden för att jämföra mot billigaste på uret/chrono24?
Framförallt en 15 kronor (vem vet, @Apansson kanske gå ner en tjuga vid snabb affär) billigare beställningsvara som tack vare andra trådar här på forumet får mig att fundera på hur ny den faktiskt är.
Sen finns det förmodligen personer som gillar att det är svensk AD.
Har ju dessutom varit en del trådar på senaste med missnöjda kunder som beställt från uret..

Måste säga att jag tycker KS-andan verkar ha glömts bort även av vissa med flera inlägg. Hänger inte ut ngn men tycker mig sett annonser av de med en bra bit över 2k inlägg som vill få ut betydligt mer än vad samma/likadan klocka såldes för bra några veckor/enstaka månad sedan. Det retar mig ganska mycket men det platsar inte i "bedräglig prissättning". Dock tråkigt att priserna här numera ofta är minst lika höga som på blocket, som ju oftast refereras till stället med löjliga priser... Detta är ju såklart bara min uppfattning, och jag kanske har fel, men det känns lite som att K&S har blivit mer och mer blocketlikt och mindre KSlikt.

PS. Jag säger inget om att man vill ha mer för en klocka än vad den kostade några månader/år sedan, priserna har ju stigit och det är rimligt att inte sälja till underpris. Ds
Tror KS-andan får fungera i diskussioner, pass around, affärer mellan vänner på forumet och annat. När klockhandlare är villiga att betala mer än vad medlemmarna på forumet är och säljer klockorna vidare på chrono, tratten, blocket osv så är det dags att inse att det inte är ett litet slutet entusiastforum längre.
De klockor jag har sålt på sistone har gått till handlare eller nya medlemmar som insett att det är billigare och säkrare att handla på forumet än på blocket etc.
Förstår att det sticker i ögonen om någon lägger ut en klocka dyrare än vad denne köpt den för på forumet, det har hänt mig och jag har gjort det själv men sånt är livet. Den enda man bedrar genom att sälja något för billigt är sig själv.

Tror KS-andan får fungera i diskussioner, pass around, affärer mellan vänner på forumet och annat. När klockhandlare är villiga att betala mer än vad medlemmarna på forumet är och säljer klockorna vidare på chrono, tratten, blocket osv så är det dags att inse att det inte är ett litet slutet entusiastforum längre.
De klockor jag har sålt på sistone har gått till handlare eller nya medlemmar som insett att det är billigare och säkrare att handla på forumet än på blocket etc.
Förstår att det sticker i ögonen om någon lägger ut en klocka dyrare än vad denne köpt den för på forumet, det har hänt mig och jag har gjort det själv men sånt är livet. Den enda man bedrar genom att sälja något för billigt är sig själv.

Förvisso, men köper man bara för att sälja och tjäna ett par lappar på ett entusiastforum, då är man ingen affärsman. Bara en nasare. Då bedrar sig själv genom ett bristande förtroende tycker jag.

Affärer är så mycket mer än att bara suga ut extra kronor.

Förvisso, men köper man bara för att sälja och tjäna ett par lappar på ett entusiastforum, då är man ingen affärsman. Bara en nasare. Då bedrar sig själv genom ett bristande förtroende tycker jag.

Affärer är så mycket mer än att bara suga ut extra kronor.
Nu syftade jag främst på de många enstusiaster som köper och säljer rätt ofta, inte rena klockhandlare.
Ska man låta bli att köpa något man vill ha om priset är för lågt, kontra sälja något för billigt för att man själv fått något till ett bra pris?

Nu syftade jag främst på de många enstusiaster som köper och säljer rätt ofta, inte rena klockhandlare.
Ska man låta bli att köpa något man vill ha om priset är för lågt, kontra sälja något för billigt för att man själv fått något till ett bra pris?

Samma som jag syftade på. Som jag skrev: köper man bara för att sälja och tjäna. ...

Jag förstår, gå plus = nasare, gå back eller plus minus noll = entusiast.

Jag försöker förtydliga : Om man köper på ett entusiastforum i syfte att direkt sälja för att göra sig en snabb slant. Då kan man väl hålla till på blocket istället eller vad tycker du? Det finns mängder av exempel här där folk tjatar och prutar för att ett par dagar senare lägga ut på annons med spetsat pris. Får jag tycka att det är knalleverksamhet och hästhandel?

https://klocksnack.se/threads/breitling-chronomat-a13050-1-red-arrows-limited-edition.54705/
Med hänvisning till Breitlingtråden där de menar att den borde ligga på runt 20' istället för 45 som den ligger ute för.
@v0MPi

För typ 17-18 hade jag köpt direkt och där är max vad jag anser att den är värd.
Halvera det där annonspriset och jag skulle nog huggit. Papper, UTC, nyservad och allt. Det är en av de coolaste ufo:na som finns. Dra tiden tillbaka några varv och man gick före i kön med den där på Sture. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp