• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag försöker förtydliga : Om man köper på ett entusiastforum i syfte att direkt sälja för att göra sig en snabb slant. Då kan man väl hålla till på blocket istället eller vad tycker du? Det finns mängder av exempel här där folk tjatar och prutar för att ett par dagar senare lägga ut på annons med spetsat pris. Får jag tycka att det är knalleverksamhet och hästhandel?
Jag håller med. Problemet är väl inte att folk försöker sälja vidare dyrt via forumet utan att forumet töms ut när det är relativt billigt att köpa klockor här och sälja vidare någon annanstans. Det jag vill komma fram till är att forum-andan är förverkad när det kommer till att sälja till samma pris man köpte för osv när handlare köper upp klockorna för att entusiasterna lagt ut dem billigt. Marknaden är självreglerande.

Förvisso men vad har det med saken att göra? dyrare än ny? Ta och kamma dig nu va!
Eller så är det så att jag helt enkelt är i färd med att sälja flera klockor, och att just denna PO är den klocka jag har mest användning för och egentligen vill sälja sist. Därav priset, om någon vill betala det den ligger ute för nu så säljer jag. Vem vet, kanske sänker om någon månad eller så beroende på.
Tycker man något är för dyrt finns två alternativ: pruta eller låta bli.
Dessutom är jag helt nyfriserad och jävligt vass just nu. Mvh

Överlag borde det vara totalt jävla förbud att sälja nya band på forumet. Ett unket tramsbeteende är det. Vad är poängen? Knappast så att 99% av det hör forumet inte redan känner till eBay och Aliexpress.
Beställer man hem ett man inte tycker om/ inte passar och har vettig prissättning ser jag inga problem öht. med det? Likaså om man tillverkar egna, tex. MN-straps, läder osv.

Överlag borde det vara totalt jävla förbud att sälja nya band på forumet. Ett unket tramsbeteende är det. Vad är poängen? Knappast så att 99% av det hör forumet inte redan känner till eBay och Aliexpress.
Nato, perlon, gummin, t-shirtar, posters etc.

Är så trött på allt det överlag. Både de som säljer det som business, och passar på att bumpa hela tiden, men även de som säljer enstaka natoband för nån hundring.

Är så trött på allt det överlag. Både de som säljer det som business, och passar på att bumpa hela tiden, men även de som säljer enstaka natoband för nån hundring.
Får väl svara då, postersen har varit väldigt uppskattade och bumpar numer högst sporadiskt tills jag släpper något nytt motiv :) har fö. nya säljkanaler på G så stänger ev. ned annonsen helt här ändå.

Senast ändrad:
För direkt klockrelaterade tillbehör så borde det absolut finnas en underavdelning. Posters och kepsar bör väl ligga i Lifestyles Köp och sälj.

Kepsar köper man väl på Stadium!? Jag tänkte att man kan kränga plånböcker, kepsar och posters med logo/motiv från olika klocktillverkare för de som nu går igång på det.

Ser jag rätt eller hade han två annonser ute, ena med ''bytesvärde'' 2500-2700 och den andra har han satt priset på 3400.
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-1000-ref-980-029n.53400/
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-1000-ref-980-029n.54839/

Den med bytesvärde är en gammal tråd. Han hade tänkt byta (eller sälja) den för några veckor sedan men behöll den istället. Nu bestämde han sig tydligen för att sälja den. Jag uppfattade som att han antingen råkade bumpa fel annons först alternativt bumpa båda för att få mer visningar/båda var aktuella.

Dissar du mina t-shirtar din jäkel? :D
Du kan ju knappast påstå att jag bumpar hela tiden, bumpar ju bara när det kommer nya tryck. Dessutom tycker jag 30st sålda första veckan talar för att det faktiskt finns en liten efterfrågan. :)

Den med bytesvärde är en gammal tråd. Han hade tänkt byta (eller sälja) den för några veckor sedan men behöll den istället. Nu bestämde han sig tydligen för att sälja den. Jag uppfattade som att han antingen råkade bumpa fel annons först alternativt bumpa båda för att få mer visningar/båda var aktuella.

Korrekt, jag råkade bumpa fel tråd :p
Ang. priset så är det några 100 lappar mer än vad jag gav pga nytt band samt att jag faktiskt gillade klockan så mkt att jag behövde en liten morot för att släppa den. Samt att det fanns ganska väl tilltagen prutmån, vilket också framgick :) Inte meningen att trampa någon på tårna.

Ang. priset så är det några 100 lappar mer än vad jag gav pga nytt band samt att jag faktiskt gillade klockan så mkt att jag behövde en liten morot för att släppa den. Samt att det fanns ganska väl tilltagen prutmån, vilket också framgick :) Inte meningen att trampa någon på tårna.
Kan villigt erkänna att jag nafsade lite på den där när den gick ut första gången från den förra säljaren... men låste inte riktigt priset. Trevligt ur hur som helst.

Kan villigt erkänna att jag nafsade lite på den där när den gick ut första gången från den förra säljaren... men låste inte riktigt priset. Trevligt ur hur som helst.
Haha, gjorde jag med. Tror den har varit ute av tre olika säljare, var nära att köpa alla tre gånger och blev besviken när den blev såld. Själv handlade det om att jag inte visste om jag ville ha den i PVD :)

Ja, tycker inte priset är/var orimligt högt faktiskt. Lite förvånad över att du "hoppade" upp så snabbt så att säga, men inte alls orimligt.

Tycker annonser som dessa är smaklösa. Banden är det billigaste man hittar på eBay.

Gummibandet kostar runt 10-15kr men på KS begärs det lite mer..
https://klocksnack.se/threads/svarta-gummiband-med-viklås-i-rostfritt-20-22-mm.54549/

Nylonsnöret går att hitta för under 10kr.
https://klocksnack.se/threads/2-delade-nylonband-20-och-22mm-nya.53746/

@BluesmanV8

Köpte själv ett sånt där gummiarmband på Ebay förra året. Sjukt dålig kvalitet.

• Like
Reactions: CLT
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp