• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet vad den kostar o vet oxå vilket pris man kan få den för...köpt 3 nya direkt hos AD. :)Förstår dock precis hur du tänker. Tyvärr är modellen inte lika eftertraktad som tex subc o faller därför rätt mkt i pris
Har man köpt tre nya i butik så får man nog bättre pris än någon ur pöbeln ;)

Din är inte ny. Om du lämnat lite plast på spelar ingen roll.

Att du sedan är betydligt dyrare än andra begagnade ex, och dessutom lika dyr som helt nya ex från inte-så-billiga-gråhandlare gör att du definitivt är prissatt fel. :)
Jo men du kan ju inte jämföra en klocka här och en på nätet på andra sidan jordklotet rakt av, lokal marknadsekonomi kallas det.

Jag skulle vilja införa en tråd "Vilken är den minst positiva medlemen just nu..."

Skämt åsidå, det är ju inte så att jag lurar någon och jag personligen har satt detta pris, vill man inte köpa är det helt ok men att påskina att det skulle likna ocker tycker jag bara är missuntsamt. Trevlig kväll boyz och ta en bira istället för att hänga här o gnälla.. ;)

Jag skulle vilja införa en tråd "Vilken är den minst positiva medlemen just nu..."

Skämt åsidå, det är ju inte så att jag lurar någon och jag personligen har satt detta pris, vill man inte köpa är det helt ok men att påskina att det skulle likna ocker tycker jag bara är missuntsamt. Trevlig kväll boyz och ta en bira istället för att hänga här o gnälla.. ;)
Ska du hoppa på mig nu? Jag var bara vänlig nog att upplysa dig om att du och din annons blivit omnämnd i tråden. Jag har inte skrivit ett ord om din annons.

Så om man köper en 116600 för Listpris och sedan vill sälja den, måste man då lägga sig under 70?

Anser också att klockan iofs ligger lite högt men det är väl inte så konstigt att en köpare vill ha tillbax så mkt som möjligt, han ligger ju inte över list som de flesta rolex gör som är några år gamla.

Vet vad den kostar o vet oxå vilket pris man kan få den för...köpt 3 nya direkt hos AD. :)Förstår dock precis hur du tänker. Tyvärr är modellen inte lika eftertraktad som tex subc o faller därför rätt mkt i pris

Så om man köper en 116600 för Listpris och sedan vill sälja den, måste man då lägga sig under 70?

Anser också att klockan iofs ligger lite högt men det är väl inte så konstigt att en köpare vill ha tillbax så mkt som möjligt, han ligger ju inte över list som de flesta rolex gör som är några år gamla.
Håller med dig här @Compiss , och ifrågasätter uttalandet om att det generellt skulle vara en mindre eftertraktad modell som typiskt faller mycket i pris.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: JLC
Vad anser du är ett rimligt pris då?
Jag vet att du sålt flertalet, men anser likt tidigare inlägg, inte att den måste ligga under 70 för att anses ok i pris.
79 kan mycket väl vara att ta i för annonserat ex. med tanke på läget på marknaden, men det är en populär modell.

• Like
Reactions: JLC
Jag vet att du sålt flertalet, men anser likt tidigare inlägg, inte att den måste ligga under 70 för att anses ok i pris.
79 kan mycket väl vara att ta i för annonserat ex. med tanke på läget på marknaden, men det är en populär modell.
Ok! Under 70 är ovärdigt det håller jag med om

Jo men du kan ju inte jämföra en klocka här och en på nätet på andra sidan jordklotet rakt av, lokal marknadsekonomi kallas det.
Som sagt.. för samma peng får man en helt ny i Sverige hos gråhandlare.
Håller med dig här @Compiss , och ifrågasätter uttalandet om att det generellt skulle vara en mindre eftertraktad modell som typiskt faller mycket i pris.
Det är klart det är. Men även klart att du inte håller med, då du äger modellen. :)
Men märk väl att den inte på något sätt inte är populär, den är bara inte uppe där bland BLNR, Daytona, Submariner.
Än en gång denna SD kan knappast förtjäna att hamna här då information om priser på detta objekt är enkelt att ta reda på. Sedan pratar vi om en felprissättning på typ 10 procent.
10%, men många kronor.

Tycker det är värt att poängtera när saker ligger högt, särskilt när säljaren försöker sälja in klockan som ny - när den inte är det.
Sen ska det väl tilläggas att jag kanske är lite extra trött på att folk begär så jävla höga priser för sina beggade Rolexklockor på forumet. Men det kanske bara är jag som tycker att det bör skilja i pris på vad en begagnad kostar och vad det går att få tag på en ny för...

Ok! Under 70 är ovärdigt det håller jag med om
En fråga till alla: Blir alla nöjda om jag sänker priset till 76?
Jag skulle kunna använda den i 5mån och sedan sälja den för 69, för mig i min värld är det samma sak. Alltså premiumet för nykänslan m plasten och att den nyss är uttagen....

Jag skulle kunna använda den i 5mån och sedan sälja den för 69, för mig i min värld är det samma sak. Alltså premiumet för nykänslan m plasten och att den nyss är uttagen....
Hej, gör som du vill. Marknadsekonomin avgör om du ligger för högt eller har dålig tajmning :). Det räcker ju med en köpare.

Som sagt.. för samma peng får man en helt ny i Sverige hos gråhandlare.

Det är klart det är. Men även klart att du inte håller med, då du äger modellen. :)
Men märk väl att den inte på något sätt inte är populär, den är bara inte uppe där bland BLNR, Daytona, Submariner.

10%, men många kronor.

Tycker det är värt att poängtera när saker ligger högt, särskilt när säljaren försöker sälja in klockan som ny - när den inte är det.
Sen ska det väl tilläggas att jag kanske är lite extra trött på att folk begär så jävla höga priser för sina beggade Rolexklockor på forumet. Men det kanske bara är jag som tycker att det bör skilja i pris på vad en begagnad kostar och vad det går att få tag på en ny för...
Återigen, "går att få tag i en ny för", nätet utomlands är inte jämförbart med lokal marknad i Sverige. På vilket konkret sätt skulle klockan inte vara ny menar du?

Återigen, "går att få tag i en ny för", nätet utomlands är inte jämförbart med lokal marknad i Sverige. På vilket konkret sätt skulle klockan inte vara ny menar du?
Är den uttagen och använd så är den iofs inte ny, eller?

Håller ändå med dig om att du lägger den för det du vill. Blir den inte såld har du två val, behålla eller sänka och sälja.

Du får väl ta vilket pris du vill för klockan. Sedan är det upp till marknaden att avgöra om det är rimligt eller inte.

Du har ju plockat av plast och använt den.

Förutom att du kan få tag på ex för samma peng med all plast på hos gråhandlare i sverige, så kan du säkert pruta 10% i butik också. :)

Måste bara nämna till alla som kommenterat att innan jag köpte denna kontaktade jag många här på forumet som sålde motsvarande modell och när jag då mot dem påpekade att den fanns billigare på chrono fick jag till svar att jag inte kunde jämföra lokal marknad med nätet och det är precis vad många här nu gör. Vidare har ingen kommenterat den där kottekori eller vad han heter som säljer motsv från 2015 för 78! Jag tror Skon klämmer i att jag var ärlig med att jag köpt den utomlands och säljer den här och därmed kommer tjäna en slant... ;).

Jag gillar tråden. Är fascinerad av hur många som har åsikter om priser på saker dom uppenbarligen inte har något intresse av att köpa.

Själv är jag endast intresserad av priset på saker jag har för avsikt att köpa. Alternativt vad marknadspriset är för något jag har tänkt att sälja.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp