Nej jag har inte sålt en sådan.Det konstiga är att fat ladyn verkar ligga lite lägre. Sålde inte du en sån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej jag har inte sålt en sådan.Det konstiga är att fat ladyn verkar ligga lite lägre. Sålde inte du en sån?
Sorry är tvungen, fick mig att skratta gott.
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-coke-16710-d-series-2006.57147/
Berätta!Ännu värre är handlarnas genomruttna erbjudanden när de kontaktar en via K&S. Förtjänar nästan en egen tråd.
Berätta!
Marknaden verkar ha svalnat en del generellt men 55 tycker jag den är värd iaf.Det har ju iofs annonserats många 16710 för dessa pengar. Detta är en sen modell. Certet saknas, annars är det väl inte helt fel pris. (Även om jag håller med dig om att det är sjukt)
@Luckyluciano Du har ju sålt och köpt några 16710, vad är rimligt för denna?
Aha, visste faktiskt inte det. Tack!Betalar bara vid införsel från icke EU-land men returnerar du varan har du också rätt att få momsen tillbaka.
@JLC , skit i detta nu, allt bara vinklas osv, du sätter vilket pris du vill, blir den såld så blir den.sorry, jag fattar nada av vad du säger, eller driver du bara nu...
Ligger högt gör den, priset ligger däremot inte så högt som ni kanske tror, jag skickar med ett orginal läderband certina (700 kr nypris) och två nya naton från singular. Är 6300-6200 rimligt? Eller vad tror ni?Över ett år gammal och 300kr billigare än ny så ligger den i rätt tråd det är ett som är säkert
Ligger högt gör den, priset ligger däremot inte så högt som ni kanske tror, jag skickar med ett orginal läderband certina (700 kr nypris) och två nya naton från singular. Är 6300-6200 rimligt? Eller vad tror ni?
Men klockan är i nyskick som sagt.. Vad är rätt pris enligt dig att sätta?Tänk på att certina inte riktigt håller värde som exv. Rolex.
Du ska vara glad om du får tillbaka halva nyprisetMen klockan är i nyskick som sagt.. Vad är rätt pris enligt dig att sätta?
Jag sålde en motsvarande prisklass Certina DS för ett halvår sedan. Den kostade tror jag 6000 ny, jag fick 4000. Band är inte värda någonting i princip. Andrahandsvärdet på Certina är inte så bra.Men klockan är i nyskick som sagt.. Vad är rätt pris enligt dig att sätta?
Men klockan är i nyskick som sagt.. Vad är rätt pris enligt dig att sätta?
3.5-4k skulle jag säga för en 1 år gammal även i nyskick, tyvärr. räkna med iaf 30-40% förlust på en ny certina (möjligtvis ds action kan gå med mindre), framförallt om du kan köpa en ny för 6k (läderband ger inte mkt extra om det inte vore värt mkt mer/krokodil, exotisk, extremt bra).
Edit: (Såg Algren svarade exakt det jag tänkte innan)
Jag sålde en motsvarande prisklass Certina DS för ett halvår sedan. Den kostade tror jag 6000 ny, jag fick 4000. Band är inte värda någonting i princip. Andrahandsvärdet på Certina är inte så bra.
Glad för det skulle jag aldrig vara, ifall någon är intresserad att köpa denna modellen så finns ju min under nypris nu.. Med läder, nato och länk. Sedan får köparen avgöra ifall det är värt att pröjsa extra för att köpa direkt från AD.Du ska vara glad om du får tillbaka halva nypriset
Men klockan är i nyskick som sagt.. Vad är rätt pris enligt dig att sätta?
Glad för det skulle jag aldrig vara, ifall någon är intresserad att köpa denna modellen så finns ju min under nypris nu.. Med läder, nato och länk. Sedan får köparen avgöra ifall det är värt att pröjsa extra för att köpa direkt från AD.
Fast det är ju skillnad mot halva nypris som någon nämnde och några hundra hit eller dit. Att klockan skulle tappa 30-40% är ju bara trams. Pris baseras förresten på utbud och efterfrågan, och vad folk tycker att den är värd, ifall man vill betala extra för att få en ny så gör man det..Surt är det, men så är det med mkt i livet som en köper. Min erfarenhet är att om klockan inte används, du bestämt dig för att sälja är det bättre inse du kommer loosa en del (alternativt behålla den, det kanske är roligare ) eller så kan du få bumpa i evigheter tyvärr
Nato och läder är ett par hundra extra i nyköp, än mindre begagnat och det tillkommer ingen direkt värdeökning på det. Under nypris är din annons men den är nog för de flesta inte speciellt prisvärd om de endast vinner några hundra mot en helt ny från AD (klockia). Sorry, så tänker jag.
Du kan ju inbilla dig att en klocka inte kan tappa 30-40 procent...Fast det är ju skillnad mot halva nypris som någon nämnde och några hundra hit eller dit. Att klockan skulle tappa 30-40% är ju bara trams. Pris baseras förresten på utbud och efterfrågan, och vad folk tycker att den är värd, ifall man vill betala extra för att få en ny så gör man det..
Fast det är ju skillnad mot halva nypris som någon nämnde och några hundra hit eller dit. Att klockan skulle tappa 30-40% är ju bara trams. Pris baseras förresten på utbud och efterfrågan, och vad folk tycker att den är värd, ifall man vill betala extra för att få en ny så gör man det..
Jag har köpt klockor i nyskick nära nypris, flera gånger. Jag förstår att kapitalvaror såklart sjunker i värde, men klockor i största allmänhet i nyskick sjunker enlig mig 10-15 % (vissa mer andra mindre). Det är ingen vetenskap gällande begagnade klockorspris/värde, utan klockan är värd det folk är beredd att betala.Varför är det trams? Kapitalvaror fungerar ofta så. När det gäller klockor är det främsta undantaget rolex när vi talar nyare klockor.
Nu snackar vi om min klocka.Du kan ju inbilla dig att en klocka inte kan tappa 30-40 procent...
Ja men nu är det en certina vi pratar om. här på forumet kommer du aldrig få ditt begärda prisJag har köpt klockor i nyskick nära nypris, flera gånger. Jag förstår att kapitalvaror såklart sjunker i värde, men klockor i största allmänhet i nyskick sjunker enlig mig 10-15 % (vissa mer andra mindre). Det är ingen vetenskap gällande begagnade klockorspris/värde, utan klockan är värd det folk är beredd att betala.
Nu snackar vi om min klocka.
Ja men nu är det en certina vi pratar om. här på forumet kommer du aldrig få ditt begärda pris
Är det något särskilt ni baserar det på? Förutom att nypris ligger ganska nära?Du lär inte få den såld men behöver du inte pengarna så kan du ju ligga kvar där du ligger.
Marknaden styr priset och får du den såld för det du begär, good for you.. Får du den inte såld så är priset för högt.Nu snackar vi om min klocka.
Går inte att jämföra värdetapp mellan bilar och klockor.Marknaden styr priset och får du den såld för det du begär, good for you.. Får du den inte såld så är priset för högt.
Plocka ut en ny Volvo, kör några hundra mil och opponera att den är i ett nyskick, tror du att värdetappet är 10-15% efter 1år?
Köper du en Porsche istället och gör samma sak så håller du dig säkert inom 10-15% men med Volvon, i ditt fall Certinan, så får du räkna med minst 25-30% värdetapp.
Verkligheten.
Går inte att jämföra värdetapp mellan bilar och klockor.
Köpte en Certina DS Action Diver för 5k hos klockia.se (kostar väl runt 6k i butik) och hade väldigt svårt för att få 3,5k mindre än ett år senare trots väldigt fint skickDu kan ju inbilla dig att en klocka inte kan tappa 30-40 procent...