Nu var det väl en jämförelse mellan olika typer av bilar och olika typer av klockor som gjordes, premium och inte premium. Inte mellan bilar och klockor direkt.Går inte att jämföra värdetapp mellan bilar och klockor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu var det väl en jämförelse mellan olika typer av bilar och olika typer av klockor som gjordes, premium och inte premium. Inte mellan bilar och klockor direkt.Går inte att jämföra värdetapp mellan bilar och klockor.
Går inte att jämföra värdetapp mellan bilar och klockor.
Är det något särskilt ni baserar det på? Förutom att nypris ligger ganska nära?
Du kommer inte att bli av med den tro migFast det är ju skillnad mot halva nypris som någon nämnde och några hundra hit eller dit. Att klockan skulle tappa 30-40% är ju bara trams. Pris baseras förresten på utbud och efterfrågan, och vad folk tycker att den är värd, ifall man vill betala extra för att få en ny så gör man det..
Att det är en Certina.
Vi gör alla misstag. Att lägga ut denna Certina för 6500kr är att betrakta just som ett misstag om syftet med annonsen är att sälja klockan. Att sänka priset till 6000kr och argumentera för att detta är ett rimligt pris för klockan är misstag nummer två. Jag tror inte att någon vill sätta dit dig utan bara vägleda dig i vad ett rimligt pris för klockan är.Sänkte priset på klockan till 6 kkr nu. Jag erkänner att den låg väl högt
Marknaden styr priset och får du den såld för det du begär, good for you.. Får du den inte såld så är priset för högt.
Plocka ut en ny Volvo, kör några hundra mil och opponera att den är i ett nyskick, tror du att värdetappet är 10-15% efter 1år?
Köper du en Porsche istället och gör samma sak så håller du dig säkert inom 10-15% men med Volvon, i ditt fall Certinan, så får du räkna med minst 25-30% värdetapp.
Verkligheten.
Men... Rolex är ju Volvo och Certina är väl snarare Opel eller Dacia kanske.
Du skulle ha köpt en CertinaMinus 30-40% är inte ovanligt på klockor (som inte är populära modeller från Rolex, AP eller Patek).
Jag säljer just nu en av mina Lange & Söhne på K&S. Drygt 1.5 år sedan jag köpte den ny hos Nymans, mycket bra skick.
Nypris 207.000kr
Säljer för 125.000kr
Minus 39.6%.. Ouch..
Hahah precis! Bästa affären är ju en certina hur vi än ser på det då.. Kan ju inte förlora mer än 6 lax oavsett hur många år som går! (nypris)Du skulle ha köpt en Certina
Jag fick 30' för min CertinaHahah precis! Bästa affären är ju en certina hur vi än ser på det då.. Kan ju inte förlora mer än 6 lax oavsett hur många år som går! (nypris)
Nu menade jag ju förstås en certina ds-1 powermatic men om det mot förmodan var en sådan så skulle du gärna få en hel del procent om du sålde klockor åt migJag fick 30' för min Certina
TAG är hemska på det viset men det gäller ju många klockor, tror därför att min Breitling kommer bli en keeper. Det blir för dyrt att sälja den.Förutom min Certina DS så gjorde jag alldeles nyligen en riktigt usel affär alldeles nyss. Tag Heuer Calibre 5, listpris hos AD 21.000kr, jag fick 13.500kr efter flera månaders annonsering. -36% och klockan var 6 månader gammal.
Jag betalade lyckligtvis inte listpris men inte så alldeles mycket under det heller.
Ska fixa till annonsen under dagen.Många bollar på dig nu @Bergaren men du följer inte annonsreglerna och du bumpar mer än en gång/dag.
Minus 30-40% är inte ovanligt på klockor (som inte är populära modeller från Rolex, AP eller Patek).
Jag säljer just nu en av mina Lange & Söhne på K&S. Drygt 1.5 år sedan jag köpte den ny hos Nymans, mycket bra skick.
Nypris 207.000kr
Säljer för 125.000kr
Minus 39.6%.. Ouch..
Du vet att jag hade tagit den av dig alla dagar i veckan om jag haft pengar :-(
Jag vet kompis. Men du sparar dina pengar till ett väldigt bra ändamål!
Hej, jag har vunnit den så har dålig koll. Men tack för detta publika inlägg. Jag googlade och fick upp priser på 9000:- så det kändes rimligt med 6000:-
Valfri Klockmaster som säljer G-Shock. Listpriset är 5800krHej, jag har vunnit den så har dålig koll. Men tack för detta publika inlägg. Jag googlade och fick upp priser på 9000:- så det kändes rimligt med 6000:-
var köper jag den för 5800??
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3319582Valfri Klockmaster som säljer G-Shock. Listpriset är 5800kr
https://klocksnack.se/threads/recension-casio-g-shock-mudmaster-gwg-1000.45579/Valfri Klockmaster som säljer G-Shock. Listpriset är 5800kr
Hej, jag har vunnit den så har dålig koll. Men tack för detta publika inlägg. Jag googlade och fick upp priser på 9000:- så det kändes rimligt med 6000:-
var köper jag den för 5800??
Valfri Klockmaster som säljer G-Shock. Listpriset är 5800kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3319582
men det kanske inte stämmer. googlade bara mudmaster 8498:- och 9998:-
Jäklar, attans, jag är ju helt ute och snurrar. Ber så hemskt mycket om ursäkt och tar på mig en plastpåse över huvudet.