popeofdenim
Basic
Vad slutade det med? Är jag ute o cyklar eller var det du? Vill inte lura någon.Jäklar, attans, jag är ju helt ute och snurrar. Ber så hemskt mycket om ursäkt och tar på mig en plastpåse över huvudet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad slutade det med? Är jag ute o cyklar eller var det du? Vill inte lura någon.Jäklar, attans, jag är ju helt ute och snurrar. Ber så hemskt mycket om ursäkt och tar på mig en plastpåse över huvudet.
Ditt pris är bra imo! Stenhård klocka btwVad slutade det med? Är jag ute o cyklar eller var det du? Vill inte lura någon.
8498kr, ditt pris är bra. Jag har ju en så jag borde veta bättre. Grym klocka.Vad slutade det med? Är jag ute o cyklar eller var det du? Vill inte lura någon.
Fri prissättning!Vad hände här?
Köptes för 27 tkr, läggs ut en vecka senare för 29 tkr.
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-fois.57466/
Ping @marlun27
Vad är problemet?Vad hände här?
Ping @marlun27
Det är inte mitt sista pris direkt.Vad hände här?
Ping @marlun27
Fri prissättning ja, men så anser jag inte att man kan argumentera i den här tråden. Tråden hade inte existerat annars. T.ex skulle jag kunna lägga ut en 114060 för 80tkr - få kritik för det, för att sedan svara "fri prissättning". Är inte min 114060 minst prisvärd ändå?Fri prissättning!
Sen ska folk alltid pruta så vad den säljs för kontra begärt pris vet man sällan.
Fast 29k gör inte klockan till den minst prisvärda vilket är tråden..Fri prissättning ja, men så anser jag inte att man kan argumentera i den här tråden. Tråden hade inte existerat annars. T.ex skulle jag kunna lägga ut en 114060 för 80tkr - få kritik för det, för att sedan svara "fri prissättning". Är inte min 114060 minst prisvärd ändå?
Synd att folk ska pruta. Dock blir fenomenet förstärkt och självuppfyllande om folk höjer priserna för att "ta höjd" för prutet. Det blir en diskussion om hönan och ägget. Enligt mig vore det skönt att slippa sådant åtminstone på KS.
Vi tycker olika helt enkelt om definitionen av "prisvärt".Fast 29k gör inte klockan till den minst prisvärda vilket är tråden..
Du får starta en ny tråd om du vill gnälla på att någon begärt ett högre pris än vad de har köpt för....
Vi tycker olika helt enkelt om definitionen av "prisvärt".
Personligen tycker jag inte att det är prisvärt att köpa en klocka för 29k när man kunde fått den för 27k veckan innan (med en ägare mindre...)
(Visst, som du skriver kanske inte priset blir X kr bara för att det står X i annonsen. Men, eftersom endast säljare/köpare vet slutpriset får vi ju utgå ifrån priset som är angivet i annonsen).
Sen håller jag inte med om att mitt inlägg var gnäll, det här är ett diskussionsforum och jag bjöd in till diskussion.
Jag ber om ursäkt om du uppfattade det så, jag tycker diskussionen blir löjlig då det inte mynnar ut i något mer än att din kommentar tolkas som att du tycker säljaren är småaktig. Dock kan jag tycka att säljaren kan sätta sitt begärda pris direkt än att ta höjd för prut så där är vi överens.Tråkigt att du ska sätta nivån genom att kalla mina tankar/idéer "löjliga". Det får stå för dig.
För att hålla god ton avstår jag från att argumentera mer och önskar dig allt gott.
TVÅ TUSEN SPÄNN!Vad hände här?
Ping @marlun27
Ser inga problem alls i det. En del kommer aldrig över diverse klockrelaterade produkter som tex plånböcker, kepsar etc på annat sätt än att köpa dem av någon som säljer.Kanske fel tråd men jag tycker inte riktigt om det här med att sälja give aways. Är det bara jag eller smakar det lite surt?
TVÅ TUSEN SPÄNN!
Eeeh va?Kul att du får så många likes när du gör dig lustig.
Jag har varit medlem endast en kortare tid på forumet och kanske inte förstår jargongen ännu...Blev rekommenderad hit av en kollega.
Tyvärr tror jag att jag tackar för mig redan nu. Synd, för jag tror att jag hade kunnat tillföra en hel del - samtidigt som forumet kunnat berika även mig.
Mvh
Äsch, ta det inte så hårt. Jargongen är hård men hjärtligKul att du får så många likes när du gör dig lustig.
Jag har varit medlem endast en kortare tid på forumet och kanske inte förstår jargongen ännu...Blev rekommenderad hit av en kollega.
Tyvärr tror jag att jag tackar för mig redan nu. Synd, för jag tror att jag hade kunnat tillföra en hel del - samtidigt som forumet kunnat berika även mig.
Mvh
Ta det inte så hårt. Ger man sig in i speciellt denna tråd får man vara beredd på lite mothugg och åsikter. Häng kvar, dela med dig av din kunskap och lägg upp bilder på dina klockor.Kul att du får så många likes när du gör dig lustig.
Mvh
Fast det blir ju lite löjligt att i en tråd som i princip bygger på principer gnälla på att det bara handlat om 2000kr. Minst prisvärd, nej. Är 2000kr pålägg på en vecka svinigt, ja.Äsch, ta det inte så hårt. Jargongen är hård men hjärtlig
Fast det blir ju lite löjligt att i en tråd som i princip bygger på principer gnälla på att det bara handlat om 2000kr. Minst prisvärd, nej. Är 2000kr pålägg på en vecka svinigt, ja.
Orkade inte. Började med att instinktivt skriva "håll käften" men editerade till något som skulle verka lite smartare. Även det sket sig.Läs nått av mina tidigare inlägg
En lite filosofisk fråga kanske, men går det över huvud taget att sälja give aways? De borde väl upphöra att vara just give aways. Som att beställa en vegetarisk pizza, med extra skinka... ;-)Kanske fel tråd men jag tycker inte riktigt om det här med att sälja give aways. Är det bara jag eller smakar det lite surt?
Typiskt dig att backa ur en fightOrkade inte. Började med att instinktivt skriva "håll käften" men editerade till något som skulle verka lite smartare. Även det sket sig.
Jag har varit på en hipster-julfest där de serverade Janssons frestelse utan anjouvis (potatisgratäng hävdade jag) så det går nog.En lite filosofisk fråga kanske, men går det över huvud taget att sälja give aways? De borde väl upphöra att vara just give aways. Som att beställa en vegetarisk pizza, med extra skinka... ;-)
Kul att du får så många likes när du gör dig lustig.
Mvh
De jävlarna!Jag har varit på en hipster-julfest där de serverade Janssons frestelse utan anjouvis (potatisgratäng hävdade jag) så det går nog.
Ta inte illa upp, han som kommenterade nöjer sig inte med så fjuttig avkastning. Denna sajt är i det stora som övriga världen. Rätt ok om man är lite musikalisk.Kul att du får så många likes när du gör dig lustig.
Mvh