Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick vi nån kommentar ?Hur kmr du till +50tkr i guldvärde ?
147g 18k x 220= 32 340tkr
@bjorkqvist.h
https://klocksnack.se/threads/omega-constellation-day-date-i-18k-full-set.57544/
Enl mig är detta pris väldigt väldigt väldigt högt ,
Chrono24:
http://www.chrono24.com/en/omega/co...mod1076-2.htm&models=1076&manufacturerIds=187
Som vadå tex?Det är så mycket överprisad skit på köp&sälj just nu.
Som vadå tex?
Jag är en av dessa människor.Säljaren bor dessutom i Schweiz. Vet dock att ibland har han folk i Sverige som kan ordna med leverans.
Hur kmr du till +50tkr i guldvärde ?
147g 18k x 220= 32 340tkr
@bjorkqvist.h
https://klocksnack.se/threads/omega-constellation-day-date-i-18k-full-set.57544/
Enl mig är detta pris väldigt väldigt väldigt högt ,
Chrono24:
http://www.chrono24.com/en/omega/co...mod1076-2.htm&models=1076&manufacturerIds=187
Trollade dig då du skrev lite fel, ett par tiopotenser. Även jag reagerade på att priset var galet högt. Du ska ju även dra av vikten för glas och automatiskt verk.
Hej och tack för input,
Jag handlar inte i guld så har inte 100% koll på guldvärdet.
Elmer
Hittade priset på denna sida http://goldprice.org/
USD 42,72/gram = USD 6279
Är det ej korrekt?
Angående prissättningen av själva uret så uppskattar jag om du som tycks mer erfaren av denna modell kan ge mer klarhet i vilken prisklass klockan bör ligga i och vad ditt resonemang för det är?
Tack på förhand.
Vh,
Henrik
Han skrev ju tidigare i tråden att den befinner sig i Sverige. Har för övrigt handlat av @aosehus och det har gått hur smidigt som helst, skickat från Sverige.Det stod dock ingenting i annonsen på klockan som befann sig i Schweiz. Tycker verkligen du borde komplettera med den infon. Det riskerar att sänka ditt anseende när du inte gör det.
Du får leta efter guldvärde för 18k och inte "rent guld" vilket det verket vara på den sidan
Sen ska du väll aldrig söka på bara 1 sida för att jämföra och försöka lista ut vad du ska lägga ut den för,
Kolla runt lite själv och de flesta som dyker upp är på eBay och chrono24
Ligger runt 50k vilket jag fortfarande tycker är högt , själv hade jag kollat upp guldvärdet och sen kanske lagt på Max 5tkr på det priset,
Skulle rekommendera kaplans om du vill nå ut till en större publik
Du får leta efter guldvärde för 18k och inte "rent guld" vilket det verket vara på den sidan
Sen ska du väll aldrig söka på bara 1 sida för att jämföra och försöka lista ut vad du ska lägga ut den för,
Kolla runt lite själv och de flesta som dyker upp är på eBay och chrono24
Ligger runt 50k vilket jag fortfarande tycker är högt , själv hade jag kollat upp guldvärdet och sen kanske lagt på Max 5tkr på det priset,
Skulle rekommendera kaplans om du vill nå ut till en större publik
Jag borde ha kollat upp referensen till guldpriset bättre. Tack!
Angående priset på klockan så anser jag att du jämför äpplen och päron. Den klocka du länkade till på Chrono24 är ju en annan model. Kan jämföras med att bestämma pris på en Rolex Day Date genom att referera till en Datejust. Ej korrekt enligt min mening men uppskattar input. Om du har faktiskt länk till någon av de övriga referenser du nämner så vore det uppskattat då jag endast kan hitta ett annat exemplar och det är klockan för 87tkr på Chrono24.
Noterat ang Kaplans. Möjligt att jag lämnar in den. Har dock för mig att dem tar en mycket hälsosam slagavgift...
Du får sätta vilket pris du vill såklart, men kan bara säga att mer än 40k för den modellen kommer du inte få, inte ens det i min mening.
Daydate och datejust är rätt likvärdiga de med. Jag delar den gemene uppfattningen att det är runt 40' som är rimligt för modellen i gott skick. Även det lite svårt som sagt. Om en handlare, dr watch inte kan få mer säger det en del tyvärr. Brukar ligga på skrotvärdet plus ett litet premium tyvärr. Behåll om du inte behöver pengarna är mitt personliga tips.Jag borde ha kollat upp referensen till guldpriset bättre. Tack!
Angående priset på klockan så anser jag att du jämför äpplen och päron. Den klocka du länkade till på Chrono24 är ju en annan model. Kan jämföras med att bestämma pris på en Rolex Day Date genom att referera till en Datejust. Ej korrekt enligt min mening men uppskattar input. Om du har faktiskt länk till någon av de övriga referenser du nämner så vore det uppskattat då jag endast kan hitta ett annat exemplar och det är klockan för 87tkr på Chrono24.
Noterat ang Kaplans. Möjligt att jag lämnar in den. Har dock för mig att dem tar en mycket hälsosam slagavgift...
Är den 50k för dyr alltså?Daydate och datejust är rätt likvärduga de med. Jag delar den gemene uppfattningen att det är runt 30' som är rimligt för modellen. Om en handlare, dr watch inte kan få mer säger det en del tyvärr. Brukar ligga på skrotvärdet plus ett litet premium tyvärr. Behåll om du inte behöver pengarna är mitt personliga tips.
Tappade bort mig i siffrorna, runt 40'. Gått för från dryga 30' de jag sett, ofta 35' och blivit osålda vid 40'.Är den 50k för dyr alltså?
Var väll guldvärdet på 147g vi prata om runt 30tkr och de man sett runt 50 , men tror inte absolut inte man får mer än 40 hahah strul !Tappade bort mig i siffrorna, runt 40'. Gått för från dryga 30' de jag sett, ofta 35' och blivit osålda vid 40'.
Nej, menade det jag skrev (efter jag ändrade siffrorna).Var väll guldvärdet på 147g vi prata om runt 30tkr och de man sett runt 50 , men tror inte absolut inte man får mer än 40 hahah strul !
Haha okej tkr ändå de har varitNej, menade det jag skrev (efter jag ändrade siffrorna).
Dags för semester...Haha okej tkr ändå de har varit
Mkt siffror å hålla reda på
Lika bra drar till Rhodos inattDags för semester...
Du får sätta vilket pris du vill såklart, men kan bara säga att mer än 40k för den modellen kommer du inte få, inte ens det i min mening.
Inte ens en piepan i 18k guld går för dom summorna som du begär , såldes en pie pan på blocket "fullset" 18k , men då inte guldlänk för 24tkr ,
Som Tidigare skrivet så är inte Den du säljer inte en av de populäraste modellerna..
För 87tkr så kan du ju få en rolex day date ?
Tkr du det är rimligt ? Samma prissättning som en DD i helguld. Undra va man skulle välja....
Daydate och datejust är rätt likvärdiga de med. Jag delar den gemene uppfattningen att det är runt 40' som är rimligt för modellen i gott skick. Även det lite svårt som sagt. Om en handlare, dr watch inte kan få mer säger det en del tyvärr. Brukar ligga på skrotvärdet plus ett litet premium tyvärr. Behåll om du inte behöver pengarna är mitt personliga tips.
Var hittar du en guld-DJ för 20'? Din är väl samma storlek som den Dr Watch har? Då är det ingen prisskillnad.Nu är det ju inte jag som säljer för 87tkr utan det är en handlare på Chrono24 samt den enda referensen jag kunde hitta på nätet. Du nämnde att du hittat flera klockor av samma modell på Chrono24 samt ebay. Om du har länk till dessa så vore jag som sagt mycket tacksam.
För 87tkr skulle jag välja Rolexen men om det var 20tkr emellan Omegan och Rolexen (vilket det i princip är i detta fall) så skulle jag välja Omegan.
På vilket sätt är Rolex Day Date och Datejust "likvärdiga"?
Biligaste Day Date kostar ca 40tkr på Chrono och Datejust ligger kring 20tkr...
Den klocka som var länkad till hos Dr Watch är av en annan model eller har även han sålt en Omega Day Date i helguld?
@holma20 , @Aurum , @marmot , @Hallis , tack för alla insikter. Uppdaterar annonsen med ett riktpris på 45tkr. Om den går för det så är det ok. Annars får den stanna i lådan.
/H
Håller med. Sålde min 2012 årsmodell för 10-11 TSEK för något år sen, den var i toppskick.Såg en SMP 300 Quartz för 15K. Störde mig som få att man vill få ca 2 lax mer för en repig kvartsare som gick att köpa för ca 13K för ett år sedan. Kanske prisbilden som har ändrats pga utgången modell men det är en smp 300 kvarts, the lowliest of seamasters, inte en rolex. In my humble opinion ofc.
Dom har gått upp sista tiden. Like it or not. Ex http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=8372&page=60http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=8372&page=60Såg en SMP 300 Quartz för 15K. Störde mig som få att man vill få ca 2 lax mer för en repig kvartsare som gick att köpa för ca 13K för ett år sedan. Kanske prisbilden som har ändrats pga utgången modell men det är en smp 300 kvarts, the lowliest of seamasters, inte en rolex. In my humble opinion ofc.