• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Erik1

Patek
2-Faktor

Chuck

Patek
2-Faktor
Tyckande gynnar inte business. Uppenbarligen finns det en marknad för lapparna, hoppas de går för begärt pris!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Beror lite på vad det är för hangtag oxå

Köper med nöje alla rolex triplock hangtags som finns till salu för 150 kr st
Har säkert ett värde, för mig är iallafall hangtags lika kul som frimärken.

@Chuck Men här är lite prisreferenser då, du som tvivlar på att det var dürt, sen är dessa dessutom fastpris och osålda så ganska dåliga prisreferenser de med.
http://www.ebay.com/itm/Original-AP...582945?hash=item3ac58ef2a1:g:Dl8AAOSwOVpXXYwy
http://www.ebay.com/itm/Audemars-Pi...541380?hash=item3d21e32d04:g:inoAAOSwqfNXohq-
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ibland säljs det ju Rolex prylar såsom paraplyer plånböcker osv för typ trippla priset likvärdig produkt hos närmaste glitter/dressman butik, men logan saknas.

Inget fel med det då en samlare gärna betalar premium för det. Då är det väl ok att lappar med klock logga säljs till stora prislappar. Köparna finns ju.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
På VRM säljs det hangtags stup i kvarten så fattar inte varför folk gnäller. Finns till och med en säljare som bara säljer pappersprodukter från fullsets dvs almenackan, instruktionsbok, lilla katalogen osv.
Helt klart finns en stor marknad. Jag har själv köpt kalendrar med rätt årtal etc för komplettera när något saknats. Varför ska folk ge bort tillbehör när det finns massor av nördar som jag som betalar massor för rätt saker?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Herregud, om det finns någon som vill köpa dem så kommer de att köpas. Om inte, nej då säljs de inte. Att ha åsikter huruvida de borde bjudas ut eller är helt irrelevant i sammanhanget.
Och för att vara riktigt bajsnödig: trådens rubrik handlar om "den minst prisvärda klockan" och inget annat. ;) (lägger till en smiley då ironi av erfarenhet har visat sig vara svårt i text)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag avgår, sälja hangtags eller inte är en annan disskution. Oavsett visar eBay referenserna att det var ett dyrt pris. Seså, carry on.
 

meo_swe

Audemars
Förmodligen har jag helt fel för såld blir den upprepade gånger men jag fattar ärligt talat inte. Är det inte en SKA371? SKA371 är helt OK men för det priset. Har inte ens varit ute i combat. Har jag fel ber jag naturligtvis @vonbahr om ursäkt.
https://klocksnack.se/threads/krigsarklocka-med-tung-provinens.59739/
Måhända ej testad i strid. Men idf är mig veterligen de enda som har safir i sina seiko ska371. Och märker dessutom upp dem med safir på baksidan.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Kan man blocka denna skittråd, eller måste man blocka @Gummo helt och hållet för att slippa ta del av dom fullkomligt genomdumma inlägg som postas här? Iofs ingen större skada skedd om så är fallet, men han har ju postat ett och annat som inte är heeelt värdelöst.

Peace
Blocka mig du så får du en rejäl blåtutte nästa gång vi ses! Jag kan väl inte hjälpa att seikoholics är världens mest prismedvetna och gnälliga människor:D
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Kan man blocka denna skittråd, eller måste man blocka @Gummo helt och hållet för att slippa ta del av dom fullkomligt genomdumma inlägg som postas här? Iofs ingen större skada skedd om så är fallet, men han har ju postat ett och annat som inte är heeelt värdelöst.

Peace
Tack @Gummo för denna varma och kärleksfulla tråd, här knyter vi vänskapsband känner glädje, hopp och tro.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack @Gummo för denna varma och kärleksfulla tråd, här knyter vi vänskapsband känner glädje, hopp och tro.
Tack! Känns bra att kunna bidra till lite gosig stämning :)
Känns också bra att kunna bidra till att de som försöker blåsas får en pungspark.
Puss och kram till alla er som på felaktiga och snåla grunder blir uthängda in denna tråd!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
inte mycket. ryktet gick att rålex sänker sina priser med mellan 10-15% också... (ej seriöst).

Man skulle kunna tänka sig att det är värt att slippa vänta de påstådda väntetiderna... Men det har ju ändå sålts en del BLNR på senaste tiden.

Jag tycker mig ha sett en 1675 som jag tycker borde hamna här. Typ 40% dyrare än många andra på KS. Jag har dock inte kompetensen att säga om det är rätt eller fel pris... Länkar därför inte.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
inte mycket. ryktet gick att rålex sänker sina priser med mellan 10-15% också... (ej seriöst).

Man skulle kunna tänka sig att det är värt att slippa vänta de påstådda väntetiderna... Men det har ju ändå sålts en del BLNR på senaste tiden.

Jag tycker mig ha sett en 1675 som jag tycker borde hamna här. Typ 40% dyrare än många andra på KS. Jag har dock inte kompetensen att säga om det är rätt eller fel pris... Länkar därför inte.
Jag vet inte. Använd, ett år gammal, nästan lika dyr som en ny.

Men visst, det är ju väntetider hos svenska AD:s. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp