• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din graal?

DD i platina. Lånar trastens bild
37746BF4-DA89-40E3-A9DF-01FF52A13868.jpeg

Luxury Watches har en ute för 1.250.000kr. Sedan om den säljs för det eller inte har jag inte en aning om.
https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_Submariner_5513_COMEX_78285360.htm?ca=15&w=3
Det låter mycket i mina öron. Trodde de låg på ca 500k utan dok. och 7-800k med dokument. Men det kanske har hänt en del sen sist jag dreglade över den... :confused:

Det jag gillar med denna är att de verkligen används "in action", samtliga Comex. Till skillnad fr. ex.vis "Moonwatch" som bara var en klocka som var unik till månen och resten är bara ringar på vattnet.

Senast ändrad:
Jag har lite tappat tron på detta med att det finns en gral som skulle göra att allt annat blir ointressant.

Jag har under åren haft flera klockor som jag trott varit graler. Men, varje gång jag skaffat någon av dessa har jag tappat intresset lika fort som något annat. Det har helt enkelt blivit "klockan" precis lika fort. Trodde att en Patek va den ultimata grejen. Köpte en Aquanat Traveltime. Tog en månad eller två sen va den rätt ointressant. Testat minst 5 olika AP samma sak där. Har haft VC, Panerai, IWC, Omega mm. Men alltid känns efter ett par veckor att jag tröttnat. När det kommer till Rolex så har jag nog ägt de flesta modeller. Allt från DD 40mm i Rosé till Datejust. Fantastiska klockor men inget som jag känner att jag vill ha med mig i graven. Börjar mer och mer tro att det är mig det är fel på. Att jag har svårt att binda mig vid materiella saker helt enkelt. Har nu bestämt mig för att köra med en bra "Pansarvagn" så skaffade en 126600 och hoppas jag kan stanna där.

Kanske är det helt enkelt så att klockor inte är min grej ;).

Jag har lite tappat tron på detta med att det finns en gral som skulle göra att allt annat blir ointressant.

Jag har under åren haft flera klockor som jag trott varit graler. Men, varje gång jag skaffat någon av dessa har jag tappat intresset lika fort som något annat. Det har helt enkelt blivit "klockan" precis lika fort. Trodde att en Patek va den ultimata grejen. Köpte en Aquanat Traveltime. Tog en månad eller två sen va den rätt ointressant. Testat minst 5 olika AP samma sak där. Har haft VC, Panerai, IWC, Omega mm. Men alltid känns efter ett par veckor att jag tröttnat. När det kommer till Rolex så har jag nog ägt de flesta modeller. Allt från DD 40mm i Rosé till Datejust. Fantastiska klockor men inget som jag känner att jag vill ha med mig i graven. Börjar mer och mer tro att det är mig det är fel på. Att jag har svårt att binda mig vid materiella saker helt enkelt. Har nu bestämt mig för att köra med en bra "Pansarvagn" så skaffade en 126600 och hoppas jag kan stanna där.

Kanske är det helt enkelt så att klockor inte är min grej ;).

Har exakt samma diagnos men mina klockor är i ett par lägre prisklasser. Tror inte det blir bättre av att lägga mer pengar på denna hobbyn men gör fan inget annat än funderar på nästa klocka:rolleyes:

Jag tycker 5712 känns sportigare, men det kanske bara är min uppfattning:)

Dock är båda väldigt bra alternativ! Vore ballt med den tavlan till 36mm också.
Tänker på att jag kanske inte skulle bada med en 5712 medans det känns mer safe med en DD :)

Ja den tavlan är grym, gillar dock 36an mer:(
Rättning: min graal är DD 36 platinum med den tavlan som bara går att få till 40mm :D

Tillbaka
Topp